Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sendte inn en søknad til nav første juni. Gikk innom nav her om dagen for å høre hvordan det gikk med søknaden. (Flytta samme dag). Da fikk jeg høre at jeg måtte ringe til der jeg flytta. Der får jeg høre at jeg må ringe der jeg bodde tidligere fordi søknaden blir behandlet der. Ringte så tilbake til dem igjen, men ble svart med at de ikke kunne hjelpe meg fordi jeg nå var registrert der jeg flytta. Så sa de hadet uten at jeg fikk svart. Ringte så til dit jeg flytta igjen. "Bruk tida Di på noe annet enn å plage meg og finn en hobby" fikk jeg til svar rett før behandleren la på.

 

Jeg skulle sjekke status på søknaden siden den faktisk har gått over tidsfrista. Er det mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde en nordmann jobbet så sakte som de bak kassen i butikkene i dette landet (absolutt alle bak kassen, dette er ikke enkelttilfeller), så hadde de fått sparken på sin første arbeidsdag.

 

Om du og jeg haddde jobbet så sakte som vi bare kan, for å være ironiske og prøve å få en kompis til å le, så trur jeg fremdeles vi hadde jobbet fortere enn en gjennomsnittlig filippiner. Det er helt seriøst.

 

Det har skjedd flere ganger at jeg mister tolmodigheten og rett og slett står å skriker de opp i ansiktet at nå må de faen meg ta seg sammen å jobbe i normalt tempo! Da ser de bare forskrekket på meg og fortsetter i samme sneglefarten som om ingenting har skjedd. 

 

Det er helt normalt å måtte stå 20 minutter i kø når det er 4 personer forran deg i kassen, og ingen av de har nok varer til å fylle opp en liten kurv man bærer i hånden.

 

Igjen, det er vanskelig for meg å beskrive dette med ord, fordi det er umulig for dere å forstå situasjonen før dere opplever det selv. Dette er 100% seriøst.

 

Jeg kunne fortsatt å skrivd enda mer, men da hadde jeg kollapset sammen i hjerteinfarkt, trur jeg. Merker det koker innvendig. Beklager alle skrivefeil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som jojo-slanker seg, klager over at de ikke klarer å komme seg ned og/eller holde vekta, samtidig som de er på tredje gang med Grete Roede-kurs mens fortsetter å gnafse peanøtter til dagsrevyen og honni-korn til frokost.

All slanking er yoyo, kun varige enndringer i livsstil gir resultater over tid.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja, man skulle tro at de som brukte penger på et opplegg som Roede med kurs, produkter og slikt ville brukt dette som et hjelpemiddel til å få tatt av vekten de føler de burde, og deretter gjort en livsstilsendring for å forbli der.

 

Kjenner en som starter på nytt igjen med dette omtrent en gang i året, men som spiser sommerkoteletter og pølser sammen med øl og potetgull til den store medaljen når sommeren kommer.

 

Synes det er en fair sak, kunne ha godt av å slanke meg litt selv jeg, men jeg klager ikke til andre over at jeg ikke går ned i vekt mens jeg sitter og mesker meg :)

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye som skal til for å få resultater. Å gå ned på størrelsene på måltidene kan være nok og så kan man drikke 5-7 desiliter vann til hvert måltid. Det er lett å overspise ellet ty til leskedrikker/øl/vin/cider dersom man ikke får i seg nok vann.

 

En feil som svært mange gjør er at de lar produsent eller butikk bestemme størrelsen på måltidene. Kommer en frossenpizza i en viss størrelse så er det den størrelsen de skal ha på måltidet. Faktum er at det blir for mange kalorier og for mange karbohydrater i tillegg til at saltinntaket per dag blir for høyt. Hiver man i seg en hel rett blir man likevel sulten noen timer etterpå.

 

Produsentene skor seg på at det selges for store mengder av produktet for det øker profittmarginene, men det burde komme krav til porsjonsstørrelser og lik kilopris for lik vare i mindre forpakning kontra stor. Det hadde ikke vært noe problem for en produsent å lage en rektangulær pizza som var delt inn i 6 biter á 180-250 gram slik at kunden kunne bestemme hvor mange prosjoner som skulle stekes av gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sendte inn en søknad til nav første juni. Gikk innom nav her om dagen for å høre hvordan det gikk med søknaden. (Flytta samme dag). Da fikk jeg høre at jeg måtte ringe til der jeg flytta. Der får jeg høre at jeg må ringe der jeg bodde tidligere fordi søknaden blir behandlet der. Ringte så tilbake til dem igjen, men ble svart med at de ikke kunne hjelpe meg fordi jeg nå var registrert der jeg flytta. Så sa de hadet uten at jeg fikk svart. Ringte så til dit jeg flytta igjen. "Bruk tida Di på noe annet enn å plage meg og finn en hobby" fikk jeg til svar rett før behandleren la på.

 

Jeg skulle sjekke status på søknaden siden den faktisk har gått over tidsfrista. Er det mulig.

 

Det der hørtes forferdelig ut, for noen drittmennesker. :( 

Spesielt han (eller hun..!) som sa det der siste til deg burde rapporteres. Blir forbannet av å lese sånt. Hva f.. er det de tror det er?

Hvorfor tror de at de bare kan gjøre sånn med mennesker?

Lenke til kommentar

Fordi de ikke ser på brukerne sine som mennesker. Vi er lavere enn rotter i deres øyne.

 

Jeg har sagt i mange år at et bunnkrav for ansettelse som NAV-rådgiver skal være at de skal ha samme økonomiske situasjon som en sosialklient det første året de jobber i NAV. Spesielt nå som de krever sysselsetning for å få sosialpenger.

Mange på sosialstønad og dagpenger må jobbe 100% gjennom praksisplass, selv om de ikke får tilsvarende lønn og andre rettigheter. Du har for eksempel ikke krav på ferietid. Eneste muligheten er hvis stedet du har praksisplass stenger i fellesferien. Og selv da kan du ikke gjøre som du vil, for du skal være tilgjengelig omgående hvis NAV finner på å sende deg på "kurs".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med BadCat?

Nei, og jeg har andre navn fra gaming og diverse prosjekter med engelsk språk, men dette er et prosjekt med norsk språk og jeg skal ha et norsk navn som ikke har noe med gaming eller intens nerding å gjøre.

 

Jeg har ikke lyst til å kalle meg "skallet og sint mann" men det er bortimot det et eneste jeg kan komme på. Ikke er jeg spesielt sint lenger heller. Jeg trenger et fengende navn som står i stil med mitt nye og bedre jeg. Nå er jeg mer interessert i å få et bra liv fremfor å ha fetest mulig PC og forsøke å bli best i videospill.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Fordi de ikke ser på brukerne sine som mennesker. Vi er lavere enn rotter i deres øyne.

 

Hm, Skremmende. Tror jeg ha vært dritheldig med de NAV folkene jeg var borti. Syns de alle har virket både folkelige, hjelpsomme og helt greie.

 

Men hadde en NAV-ansatt sagt noe sånt som det, tviler jeg på at jeg hadde tålt det. Hvis jeg viste hvem det var, hadde jeg dratt hjem til vedkommende og bedt vedekomende komme ut og gjenta det som ble sagt face to face. Det får da være måte på .

Lenke til kommentar

Irriterer meg over min punktlighet.

Er alltid klar minst et kvarter før tiden, det er veldig irriterende når noen da er er kvarter forsent.

 

Og som i dag når jeg skal på biltur med en kompis så har jeg vært klar siden kl 12 i morrest, vi skulle kjøre kl 15:00 så jeg har trippa rundt og rydda et ryddig hus, men han er 45 min sen. :'(

 

Skulle ønske jeg kunne bytta ut denne kvaliteten og fått bort noen andre uvaner i stedet.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

 

Sendte inn en søknad til nav første juni. Gikk innom nav her om dagen for å høre hvordan det gikk med søknaden. (Flytta samme dag). Da fikk jeg høre at jeg måtte ringe til der jeg flytta. Der får jeg høre at jeg må ringe der jeg bodde tidligere fordi søknaden blir behandlet der. Ringte så tilbake til dem igjen, men ble svart med at de ikke kunne hjelpe meg fordi jeg nå var registrert der jeg flytta. Så sa de hadet uten at jeg fikk svart. Ringte så til dit jeg flytta igjen. "Bruk tida Di på noe annet enn å plage meg og finn en hobby" fikk jeg til svar rett før behandleren la på.

 

Jeg skulle sjekke status på søknaden siden den faktisk har gått over tidsfrista. Er det mulig.

Det der hørtes forferdelig ut, for noen drittmennesker. :(

Spesielt han (eller hun..!) som sa det der siste til deg burde rapporteres. Blir forbannet av å lese sånt. Hva f.. er det de tror det er?

Hvorfor tror de at de bare kan gjøre sånn med mennesker?

Sånn går det hver gang jeg har noe med nav å gjøre. Helt forkastelig alt sammen. De kan i det minste forsøke å være hyggelige?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så dokumentaren "Bully" på nrk sist natt.

 

Noe av det som irriterte meg grenseløst i den, var at enkelte ansatte i skolevesenet i USA mer er opptatt av å fremme sin egen moral og "visdom" enn å ta tak i mobbingen, og å hjelpe ofrene. Eksempelvis hun skoleinspektøren (eller hva hun nå var) som tydeligvis mente at "shaking hands" ville løse problemene mellom mobbeofferet og mobberen. At mobberen var fysisk og truet med å drepe, ignorerte hun fullstendig da hun var mer opptatt av at mobbeofferet ikke ville ta mobberen i hånden. Mobberen fikk gå mens mobbeofferet fikk en moralistisk skjennepreken blottet for empati og forståelse for realitetene i sak.

 

Det kom også tydelig fram at flere av skolene ikke tok mobbeproblemet seriøst nok. Selv etter flere selvmord og at de ble konfrontert med videobevis som viste fysiske overgrep og drapstrusler på skolebussen.

 

Edit: Fant dokumentaren på youtube;

 

https://www.youtube.com/watch?v=nrTwAtwai1E

Endret av 96abrevs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...