Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-360061

Bingo. Hva skal NSB gjøre hvis alle begynner å ta selvkjørende biler istedet? Da kan de jo ikke rævkjøre folk med ett elendig tilbud og monopol på offentlig transport lenger, og det blir jo ett problem for dem.

De kan begynne med selvkjørende tog. Helt overbevist om at NSB klarer å holde på monopolet sitt om det stod om det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du forveksler med lyntog.

Selvkjørende biler vil være bundet av fysikkens lover, og kan skli på glatt føre, bryte sammen, overse en fotgjenger som hopper uti veien, og bruke MYE drivstoff for å kjøre i 200 km/t.

Hastigheten vil ikke automatisk øke bare fordi bilen har autopilot.

Vi vil beholde vanlige fartsgrenser og veistandard, men kan i teorien få færre ulykker.

200 kilometer i timer er nok et stykke inn i fremtiden, da vil må bygge opp veinettet vårt omtrent fra bunnen, men urealistisk er det absolutt ikke.

La oss gå ned til 100-125 kilometer i timen. Det er ikke lenge til vi kjører i den farten, med minimal klarering til bilene rundt. Kø vil ikke finnes, og lyskryss blir avleggs.

Lenke til kommentar

Når man blir stemplet som en "taper" bare fordi man ikke gjør nøyaktig som alle andre gjør heile tiden. I tillegg får de nærmest sjokk, over at ikke alle andre er nøyaktig som dem selv.

"Hva, spiser dere ikke fisk minst fire ganger i uken. Alle gjør vel det?"

Eller hvis de eier en hel haug med datamaskiner og teknologisk utstyr selv. Med tre-fire store data-skjermer, minst ett kabinett osv. Så blir de sjokkert dersom noen andre ikke har minst like mange (og like store) duppeditter som dem selv.

"Hva, bruker dere bare EN bærbar datamaskin - og ingenting annet. Er dere helt sprø eller?" :confused:

Lenke til kommentar

NRK på mobil.

Hvert gang jeg vil se på nett-TV eller en podcast får jeg en feilmelding om at jeg må laste ned NRK-appen fra Google Play.

På tide at de fikser denne buggen!

Den teknologiske utviklingen med HTML5 har nå kommet så langt at det er ikke nødvendig med noen app.

YouTube klarer det. Telefonen har en YouTube-app, men det funker i mobile nettlesere også.

Podcasten skal lastes ned som mp3.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det irriterer noe så ubeskrivelig at når man først så har opplevd noe bra så er det ingen vei tilbake til å akseptere middelmådighet. Får ikke engang satt på et album man likte før for nostalgiens del.

Dette gjelder spill for min del. Nyere spill har så fargerike karakterer, levende verdener, åpne storyer,.

Har prøvd å spille noen gamle N64-spill og noen eldre PC-spill men alt suger jo. Det er sterilt og lineært.

Lenke til kommentar

Tøv. Jeg ser ikke problemet med å presentere noe du skal selge på en god måte, uten at du blir stemplet som en sleezy salgskonsulent. Har du gjort motorvask så kan jeg kan undre om du prøver å skjule noe, men at bilen er ren er noe man burde forvente av en eier som bryr seg, og at den har blitt polert kan jeg respektere selv om det tyder på et salgspush.

Bilselgere som er farlige er de som ikke bryr seg, ikke de som skryter bilen til himmels. Bullshit kan jeg spotte, mens forsømmelse kan skjules.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hadde Presley hatt en annen manager så hadde det blitt både Europa , Asia og til og med Egypt-turne (sistnevnte hadde dratt inn 10 mill US)

Det var forresten også hjertetrøbbel i hans familie så ikke bare usunn kost/piller.

Wrestlern Ultimate Warrior hadde også hjertetrøbbel i familien.

Heath Ledger burde også visst blande smertestillende og sovepiller.....dårlig kombinasjon.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

At mutter'n trenger hjelp med PC'en heletiden, selv om jeg flere ganger har vist henne hvordan man gjør ditten og datten. Det nytter ikke hvis jeg ber henne trykke på ditten og datten, for hun tror at PC'en kortslutter hvis hun trykker feil, så hun tør ikke å gjøre noe selv. Spesielt når det gjelder overføring av bilder fra mobil til PC trenger hun alltid hjelp med. Ba henne skrive ned alt jeg gjorde slik at hun kan prøve selv neste gang, som hun synes var fint. Neste gang hun skulle ha bilder over til pc'en, ringte hun meg for å få hjelp fordi hun ikke turte å gjøre alt det hun hadde skrevet ned. :hmm: 

Skal prøve fjernstyring neste gang.

Lenke til kommentar

Det irriterer noe så ubeskrivelig at når man først så har opplevd noe bra så er det ingen vei tilbake til å akseptere middelmådighet. Får ikke engang satt på et album man likte før for nostalgiens del.

Det er jo slik at jo høyere forventninger man har, jo mer skal til for å bli fornøyd. Siden produktet, som er musikk i dette tilfellet, ikke kan gjøres så mye med, må du finne en måte å senke forventningene på. Dette er noe jeg gjør ganske ofte, konsekvent, fordi jeg er en person som blir fort lei av ting, og venner meg alt for fort til luksus og komfort. Hvis det er musikk det gjelder, så kan du prøve å gå noen dager uten å høre på musikk, slik at du ikke blir overøst med inntrykk, for så å sette på sangen uten forstyrrelser i ro og fred, len deg tilbake og senk skuldrene. Mye vil ha mer.

Lenke til kommentar

Folk som spør om filmanbefalinger på facebook og folk kommenterer slik som dette. Her er et utdrag fra ei som anbefalte en del filmer og så skrev hun blant annet dette:

"Jeg har hørt mye forskjellig om Insurgent og divergent (oppfølgeren), men har selv ikke sett dem."

Hvorfor i det hele tatt ha det med i listen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...