Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

Film er blitt gjespende kjedelig. I steden for å lage noe banebrytende lages det noe for folk flest, gjerne oppfølgere eller remakes. En optimal film har for snevert publikum til å bli laget. Slik er det også blitt med spill.

 

De beste filmene har ofte 5-6 på IMDB. At folk flest liker noe er langt fra et kvalitetstegn.

 

Kan du nevne eksempel på noen av de siste "banebrytende, optimale" filmer som er laget? Bare litt nysgjerrig.

 

Winding Refn lager mye kult om dagen. Nymphomaniac, for eksempel.

 

Synes Deadpool var en ny vri

Absolutt ingenting nytt i den filmen. Superheltfilm på lik linje med alle andre superheltfilmer.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes og de filmene jeg liker får dårlig karakter på IMDB. Liker actionfilmer med stjerner, og noen av de får dårlig karakter med mindre det er noe psykoshit i bildet, da er det 8-9.

 

Altså vil man ha en film som setter i gang hjernecellene, se en dokumentar. Jeg vil bare ha skyting og eksplosjoner, med kjente skuespillere så er jeg happy. Hjernetrim er til kryssord, ikke filmer.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes IMDb-score er en ganske dårlig indikator på om en film er bra eller ikke. Mange fantastiske filmer får dårlig karakter, og man finner en hel haug med makkverk inne på topp 250.

 

The Dark Knight er den fjerde beste filmen som noensinne er laget? Latterlig.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes IMDb-score er en ganske dårlig indikator på om en film er bra eller ikke. Mange fantastiske filmer får dårlig karakter, og man finner en hel haug med makkverk inne på topp 250.

 

The Dark Knight er den fjerde beste filmen som noensinne er laget? Latterlig.

Den er faktisk nr 3 ... Den listen du ser der den er nr 4 er gammel. Her er nye: http://www.imdb.com/search/title?groups=top_250&sort=user_rating

Den har gått fra 8,9 i rating til 9,0.

 

 

Interstellar nr 22? Virkelig. Den var jo utrolig kjedelig (med mindre man aldri har sett en "ute-i-verdensrommet-film"). Ingenting nytt eller unikt.

Lenke til kommentar

 

 

Synes Deadpool var en ny vri

Ville du anbefalt den? Ikke sett enda.

 

Har sett den 2 ganger og skal kjøpes på Blu-ray for å se den igjen til høsten

 

og den er ikke i nærheten av alle disse andre superhelt filmene, mer/mye humor 

 

Er ikke Deadpool  en skurk da, har ikke sett filmen men bare smug tittet litt på cdon. :p 

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk nesten aldri enig med hva slags score som forskjellige filmer har fått på IMDB eller lignende nettsteder.

 

Selv om en film har fått en veldig bra score hos IMDB, så liker jeg ikke filmen. Men ofte når en film har fått kanskje en middels score, så er de faktisk hakket bedre enn filmer som kan ha fått en langt bedre score. :huh:

Lenke til kommentar

 

Jeg synes IMDb-score er en ganske dårlig indikator på om en film er bra eller ikke. Mange fantastiske filmer får dårlig karakter, og man finner en hel haug med makkverk inne på topp 250.

 

The Dark Knight er den fjerde beste filmen som noensinne er laget? Latterlig.

Den er faktisk nr 3 ... Den listen du ser der den er nr 4 er gammel. Her er nye: http://www.imdb.com/search/title?groups=top_250&sort=user_rating

Den har gått fra 8,9 i rating til 9,0.

 

 

Interstellar nr 22? Virkelig. Den var jo utrolig kjedelig (med mindre man aldri har sett en "ute-i-verdensrommet-film"). Ingenting nytt eller unikt.

 

 

Nei, Interstellar er nummer 32, og jeg synes den er bra til tross for at jeg har sett mange ute-i-verdensrommet-filmer.

 

På plassen under ligger Casablanca. Der snakker vi utrolig kjedelig film.

Lenke til kommentar

Dark knight syns jeg var dritkjedelig. Og Interstellar var så remake, eller mer en plagiat kanskje av 2001 at det irriterte
Ganske mye. Ikke dårlig, men veldig overvurdert. Gav den en sekser.

 

Ndg "uti rommet" filmer, vil jeg si Gravity var et friskt pust. Mange som ikke liker den pga skuespillerne, men det dreit jeg i. Den var på en måte noe nytt.

The Martian var kanskje ikke så nyskapende, men hvertfall en bra film rett og slett, og hadde ikke tatt påtagelig etter andre filmer.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Hvordan er Interstellar remake/plagiat av 2001? Bare fordi det er en reise ut i verdensrommet? Ja, den har noen hyllester her og der, men er egentlig en ganske forskjellig film.

 

Husker ikke så detaljert nå(skal se den igjen), men når du fikk den scenen med bokhyllene og bøkene(databrikkene i 2001) da fikk jeg litt facepalm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...