Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flinke, men ikke flinke nok. Vi skal spise hver dag resten av livet, derfor er det fordelaktig av det blir større tilgang på mat som er gunstig å spise og styrket kunnskap om å utnytte råvarer og tilberede mat.

 

Det største problemet akkurat nå slik jeg ser det er at det er varierende pris ut fra størrelsen på forpakningen. Det burde være påbudt å ha lik kilopris uavhengig av størrelsen på pakken slik at folk som har utfordringer med å kontrollere inntaket kan kjøpe små forpakninger uten å betale dobbel pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Nordmenn har også en fobi mot fett i mat. Var på besøk i Tyskland og spiste relativt "normal gulost" som var kjempegod. Dobbelt fettprosent av hva Norvegia har

De har da vel lettost der og , trenger ikke spise 25% fett.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

At det oppfordres til å spise sunt, mens salatbaren er priset til 15kr/hg og du får en husets hamburger til 20kr.

Så kjøp råvarer selv til salat, og du har billig sunn mat i mange dager. Vanskeligere er det ikke.
Lenke til kommentar

 

At det oppfordres til å spise sunt, mens salatbaren er priset til 15kr/hg og du får en husets hamburger til 20kr.

Så kjøp råvarer selv til salat, og du har billig sunn mat i mange dager. Vanskeligere er det ikke.

Klart at det er fullt mulig, men det er selve prinsippet som irriterer meg. Vi oppfordres til å spise sunt, mens det som er sunt er priset skyhøyt ift. "Junket" en kan få tak i. Det er ikke alltid en har tid til å kjøpe inn og lage salaten selv, og når det er så dyrt i butikk er det ofte enklere å gå for en burger e.l. istedet.

Endret av Dolandyret
Lenke til kommentar

Dersom jeg skal ha ost som er i nærheten av norsk kvalitet (men fremdeles ikke like bra) må jeg ut med MER enn 95 NOK. Og det i et land med en gjennomsnittsinntekt 17 ganger lavere enn gjennomsnittsintekten i norge.

 

95 kroner kiloen for ost i verdensklasse, synes jeg er billig.

Kjøpte 1 kg gouda, importert fra Nederland, til 40 kr på Coop Obs. Den var like god som den vellagra jarlsbergosten jeg vanligvis hiver i meg. Og mange ganger bedre enn den gummi-goudaen vi selger her til lands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...