Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La ut mopeden for salg med fast pris og ingen skambud. Ikke lenge etter kom den typiske "byr xx for alt. henter i morgen eller overmorgen". Får nesten ikke lyst til å selge til slike folk. Sykt irriterende at Finn-kjøpere ikke har folkeskikk.

Pleier å bruke den taktikken der om jeg har anledning til å hente med en gang. Handler om psykologi om du har hatt den ute for salg lenge så er det en gunstig måte å få prutet litt på pris. Dog jeg pleier å være litt mer høflig enn det som blir beskrevet her da :-P

Lenke til kommentar

Det finnes mange spesielle folk både på selger- og kjøpersiden på finn. Blant mine favoritter:

 

Selgere:

 

-Svarer ikke på meldinger.

-Ekstremt overpriset sammenlignet med hva andre selger tilsvarende gjenstander for.

-"Disse tingene pleier egentlig å gå for mye dyrere enn det jeg selger for, KUPP!". Annonsen har ligget ute i ett år.

-Full CAPS LOCK.

-Ingen bilder, uklare bilder, flere like bilder på rad, bilder rotert feil, "stock photo" fra nett.

-0 tekst.

-Folk som selger ubrukte ting til høyere pris enn i en butikk og skriver at "prisen er ikke prutbar". Så en kar som solgte en SSD til 750 kr da den kostet 650kr ny hos komplett.no. Lykke til sier jeg.

-Ha, du skulle hatt den du! Denne er solgt for mange uker siden!

 

Kjøpere:

 

-Gidder du å sende det kjøleskapet du gir bort eller?

-Jeg kan hente med en gang! Oi, du bor der du har oppgitt at du bor ja. Da kan jeg ikke hente i det hele tatt!

-Er det langt fra deg til trikken? For jeg har tenkt å ta med meg de to garderobedørene som måler 2,50 x 1,25 (hver) med på trikken. Alene.

-Jeg skrev til deg for en uke siden og svarte aldri igjen etter det, har du fortsatt den populære tingen som du la ut veldig billig? Ikke? Fy faen!

-Byr deg 10% av utsalgsprisen hvis du inkluderer frakt!

Lenke til kommentar

"-Jeg kan hente med en gang! Oi, du bor der du har oppgitt at du bor ja. Da kan jeg ikke hente i det hele tatt!"

 

Hehe, fikk denne da jeg ga bort en sovesofa for litt siden.

5 minutter etter at jeg la ut annonsen kom første meldingen: Jeg tar sofaen! Kan hente når som helst.

 

Foreslo at hun kunne komme klokka 17 dagen etter, og det var helt flott for henne.

 

Klokka 19 dagen etter får jeg en melding; sorry asså, men hengeren var opptatt, så fikk ikke henta.

Så ble det stille, og to dager senere fikk jeg melding om at hun ikke skulle ha den likevel.

 

Ikke verdens undergang, men litt av poenget med å gi den bort gratis var å bli kvitt den raskt i forbindelse med oppussing av rommet den stod i.

Lenke til kommentar

Det er noe galt med deres AC. Jeg får hele leiligheten min ned i 17 grader når det er 35-40 utendørs.

Blir alltid forkjøla når jeg er i land med klima som det du er fordi alle har AC satt på nordpoltemp.

 

Hus i Norge er nok stort sett bygd med tanke på å holdes jevnt varme med minst mulig forbruk. Sikkert derfor de ikke funker så bra til å holde temperaturen lav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klaging på norske matvarepriser. Mat er kjempebillig, og av høy kvalitet.

Kommer an på hva du kjøper. 95 spenn for en kilo norsk ost er ikke direkte billig i min bok.

 

 

Det er noe galt med deres AC. Jeg får hele leiligheten min ned i 17 grader når det er 35-40 utendørs.

AC-en fungerer helt fint. På de fleste dager får den rommet ned i 17 grader, men ytterveggen min er en halvmeter betong kledt med tre (jeg bor i en sokkel), og AC-en min kjøpte jeg i ettertid, og den har hjul, så den er flyttbar. På det forrige rommet var det en tynn yttervegg, så det var ikke noe problem å lage et hull i veggen og stikke ut slangen, i sokkelen er det desto verre, så jeg har slangen ut et vindu, som jeg så har tetta så godt jeg kan med tepper, puter, og ting, for at det skal komme minst mulig luft og insekt inn gjennom det, men det kommer fortsatt litt varm og fuktig luft utenfra, så det er ikke 100 %. Fungerer stort sett, men ikke når temperaturen pusher 30. I tillegg har jeg en forsterker, et par skjermer, og en PC som står og genererer varme her inne, også, så det hjelper ikke akkurat på saken. Kan jo selvfølgelig skru de av, og ofte er det bare PC-en som står og går her inne sammen med AC-en, men om jeg vil oppholde meg på rommet, så går jo fort en forsterker og et par PC-skjermer på, for musikk og spill, og vips, varmt rom.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Dersom jeg skal ha ost som er i nærheten av norsk kvalitet (men fremdeles ikke like bra) må jeg ut med MER enn 95 NOK. Og det i et land med en gjennomsnittsinntekt 17 ganger lavere enn gjennomsnittsintekten i norge.

 

95 kroner kiloen for ost i verdensklasse, synes jeg er billig.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Alt er så dyrt i Norge , her i UK får jeg 500 gr Rice Krispies for 10 kr , sandwich for 10 kr.....det er parasittene aka matmafiaen sin skyld.

 

Eple juice 1L cloudy 95p

Sandwich 85p

Cherry brus 1L 49p

Vann 2L 17p

Cæsar Wrap 1.69£ (mmmm , med kylling......snadder de luxe !)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Klaging på norske matvarepriser. Mat er kjempebillig, og av høy kvalitet.

 

Maten er av særdeles lav kvalitet. Ferdigvarer med masse fyllstoff, salt, sukker og fett. Kyllingen feks er fostret opp på halve tiden av hva den burde feks så fettprosenten er det dobbelte av hva den kunne ha vært. Det finnes spesialbutikker men i dagligvaren er kvaliteten slett. Noen få daglivarejhandler har et lite utvalg av bra kjøtt basert på riktig avl, men selv der må man sende inn prøver til laboratorium for å avfeie at man ikke blir lurt.

Lenke til kommentar

Skurupu:

Det er greit nok utvalg for de med litt ernæringsvett og tålmodighet, men for de som tar det som er lettest tilgjengelig og med lettest tilberedning er det lett å gå på en smell mtp kosthold og følger.

 

Det er kommet til noen bedre produkter i de senere år, spesielt mtp kjøtt, men det er fremdeles alt for mye fokus på snop, brus, snacks, kaker og ferdigretter, men for lite på grønsaker og tilrettelgegging for å lage mat ut av råvarer enn å varme opp ferdigprodukter som er produsert mtp fengende mainstreamsmak og profitt. Nesten alt har for mye salt/sukker og fett  i seg fordi det selger bedre da. Heldigvis er det blitt mindre av smakløs mat med krydder og smaksforsterkere, men det er fremdeles en lang vei å gå med tanke på helse og ernæring, så vel som den gastronomiske smaksopplevelse.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...