Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 Nettaviser som nærmest spyr ut alle mulige slags skriverier, om alle mulige slags "kjendiser"

 

 Dette skal "navn på kjendis" finne på i sommer.

 Disse tingene spiser / drikker "kjendis" hver uke.

 Dette ønsker "navn på kjendis" seg til julegave, eller til sin bursdag.

 Disse tingene har den og den "kjendisen" i kjøleskapet sitt, garderobe-skap eller lignende.

 

"Her møter X svigermor for første gang!"

 

Er det virkelig folk som bryr seg om sånt? Når vi allerede skriver om dette. Hver gang jeg og dama ser på film, sier hun: "Den skuespilleren er gift med den og den"... Like uinteressant for min del, jeg vil bare se på filmen!

Lenke til kommentar

Nå har vi hatt smartphones i rundt 10 år, og fremdeles er batterikapasiteten sjokkerende dårlig. Helt uakseptabelt.

 

1. de skal være tynnest mulig  (Hvorfor er det ingen som vet..)

 

2. De blir kraftigere hele tiden, uten at det er noen grunn for det

 

En kan jo tenke på at en lite mobil i dag er kraftigere enn PCer 10 år tilbake i tid  (eller noe sånt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Folk som (i ramme alvor) påstår at reality-show som Biggest Loser og annet søppel, filmer virkeligheten...

 

Han jævla coachen / treneren i Extreme Makeover Weightloss Edition.

Folk som tror man kan holde det gående av inspirerende ord og kjefting er idioter.

 

"This is your last chance. Do you want to be the best you can be, you gotta do better, blabla, for your children, blablabla"

Det funker sikkert på en treningsdag eller to, men tror folk virkelig at dette er veien å gå for å motivere over lengre tid?

Hvor trøtt blir ikke slike setninger når man har trent i et par måneder?

Trening krever riktignok en slags motivasjon i oppstartsfasen, men dette må jo gå over til displin og rutine ettersom motivasjon er så flytende og uberegnelig.

 

Er ikke rart folk trener i januar og slutter allerede før februar kommer. De vet ikke hva motivasjon er fordi de tror man skal være utilgivelig mot seg selv fra dag 1 som på amerikansk TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

2. De blir kraftigere hele tiden, uten at det er noen grunn for det

 

Video i 240p og treige menyer er virkelig noe jeg savner. For å ikke prate om da nettavisen lagget når man scrollet gjennom.

 

Treige menyer er et software-problem, ikke et hardware-problem. At de velger det ved å pøse på med bedre hardware er et holdningsproblem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Natt til søndag så la jeg meg i stupfylla på sofaen, uten å pisse såklart.

Hadde en vakker drøm om at jeg pissa på dass.

Men brått, så våkna jeg til, husker vagt at jeg stod faktisk å pissa ned hele macbooken min.

 

Men, jeg vet ikke hva som skjedde etter det, jeg gikk i svime å la meg i senga.

Så våkner jeg klokka 10 på morran og tenker. "shit. jeg pissa på macen min. hva faen i helvete"

 

Men da var det nok forsent, den er død.

 

Det verste er ikke å pisse på macen min, for jeg kunne vært kjapp i reaksjonen og tørket det av med en gang. Men å la det ligge såppas lenge at den blir ødelagt... Det er faen meg for dårlig.

 

Men faen så glad jeg er for at jobb-pcen var langt ute av rekkevidde. Jeg tror ikke jeg kunne klart å forklare dette til sjefen.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var det den ferrarien/supercar som kjørte? Det tar jævlig lang tid før vann lekker inn pga trykk. Dvs noe slikt kan en bil enkelt holde ut, uten å bli våt på føtterne.

Så kan vi legge til hvor mye trykk det skal til for å åpne døra(Du greier ikke åpne en dør i en bil som synker, med mindre du er the hulk). Dvs du har 1-2 minutt på deg å knuse en rute og komme deg ut, før bilen havner under vann.

Og da kreves det enda mer trykk for å åpne døra når du er under vann og du har oksygen i bilen enda.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Dørsalg og innsamlingsaksjoner.

 

Har bestandig forsøkt å forholde meg svært høflig selv om jeg aldri kjøper eller gir noe, men i går holdt jeg på å lukke døra på dem.

 

Leger uten grenser ringte på mens jeg var på vei i dusjen og barnevakten nettopp var kommet. Sa at det passet dårlig fordi jeg var sent ute, men det "passet visst bra, for det tar bare 2 minutter og handler om å redde liv".

 

Jeg sa at jeg kjente til organisasjonen og kunne eventuelt gå på nettsidene deres og gi direkte (så kommer pengene dessuten mindre avkortet frem), men det ville de ikke høre av.

 

Sa tilsluttet bestemt nei takk og skulle til å lukke døra, da han ene så båndet jeg har rundt armen og lurte på om jeg hadde tenkt meg på festivalen som er i byen denne uka.

 

Tenkte at jeg det var høflig å svare, så jeg sa at ja, det skal jeg, og spurte om de hadde tenkt seg.

 

Fikk da svaret; "nja, hadde egentlig tenkt, men fant ut at jeg ville bruke tiden min på å redde liv istedenfor. Ikke for å gi deg dårlig samvittighet eller noe altså..."

 

Takk, og god dag...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...