Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som skal over fotgjengerfeltet med sykkel, stopper og går rolig over. Du går ikke på barneskolen enda.

Du hindrer meg ved å bruke lang tid. Du kunne bare peisa over. Nei ingen kommer til å kjøre på deg.

 

"På hjul er du kjørende" - Nei, i bil osv er du kjørende. Idioter.

 

Vel, jeg pleier generelt ikke å stoppe for de som sitter på sykkelen. Da er det de som har vikeplikt for meg og da skal jeg ikke hindres eller forstyrres. Trafikkreglene er ganske klare på dette, så med mindre det er umiddelbar fare for å få noen på panseret kjører jeg først.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vel, jeg pleier generelt ikke å stoppe for de som sitter på sykkelen. Da er det de som har vikeplikt for meg og da skal jeg ikke hindres eller forstyrres. Trafikkreglene er ganske klare på dette, så med mindre det er umiddelbar fare for å få noen på panseret kjører jeg først.

 

 

Ja, jeg er klar over trafikkreglene. Men de er alltid åpen for tolkning.

 

Syklister er myke trafikkanter og burde ha samme rettigheter som folk som går over gangfeltet uavhengig om de sitter på sykkelen sin eller ikke. Synes også det burde bli pliktig for alle gående å småjogge over gangfelt.

Folk som tar seg god tid over gangfeltet er kvalme og burde skamme seg over trafikk-kaoset som forplanter seg.

Jeg løper alltid over gangfeltet så fort jeg kan.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Vel, jeg pleier generelt ikke å stoppe for de som sitter på sykkelen. Da er det de som har vikeplikt for meg og da skal jeg ikke hindres eller forstyrres. Trafikkreglene er ganske klare på dette, så med mindre det er umiddelbar fare for å få noen på panseret kjører jeg først.

 

Ja, jeg er klar over trafikkreglene. Men de er alltid åpen for tolkning.

 

Syklister er myke trafikkanter og burde ha samme rettigheter som folk som går over gangfeltet uavhengig om de sitter på sykkelen sin eller ikke. Synes også det burde bli pliktig for alle gående å småjogge over gangfelt.

Folk som tar seg god tid over gangfeltet er kvalme og burde skamme seg over trafikk-kaoset som forplanter seg.

Jeg løper alltid over gangfeltet så fort jeg kan.

Så du mener at alle skal spurte alt de makter over veien? Og dersom noen blir tatt i kontroll må de vise til erklæring de har fått av legen som sier at de ikke trenger å løpe over fotgjengerfelt?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen grunn til å sette saken på spissen.

 

Som fotgjenger lar jeg gjerne bilen kjøre før jeg går over. Jeg kan bruke kroppsspråk for å vise at jeg ikke har tenkt å krysse, men så krysser jeg likevel når bilen har kjørt. Tanken som ligger bak er miljø og nestekjærlighet.

Så slipper bilen å slite på bremsene sine og brenne bensin for å komme opp i fart igjen. Jeg har god tid.

 

Hvis jeg skal krysse, og det vil medføre at biler må stoppe, så somler jeg i hvert fall ikke.

Jeg jogger ikke, men jeg slentrer ikke mens jeg surfer mobilen heller.

En får respektere sine medmennesker, og ikke kaste bort tiden deres mer enn nødvendig. Gå rett over når du ser at han har tenkt å stoppe (fartstilpassing og blikkontakt).

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Folk som skal over fotgjengerfeltet med sykkel, stopper og går rolig over. Du går ikke på barneskolen enda.

Du hindrer meg ved å bruke lang tid. Du kunne bare peisa over. Nei ingen kommer til å kjøre på deg.

 

"På hjul er du kjørende" - Nei, i bil osv er du kjørende. Idioter.

Jasså? Prøv å si det til han som fysisk prøvde å stoppe meg med bilen sin ved å kjøre opp på fortauet og stille seg sidelengs foran sykkelen min, kun for å kjefte på meg fordi jeg ikke gikk av sykkelen da jeg skulle over gangfeltet.
Lenke til kommentar

For lenge, lenge siden, da jeg gikk på videregående, pleide vi gå en gjeng på 5-6 stykker for å kjøpe mat i pausen. Da gikk vi alltid single file med akkurat nok plass i mellom oss til at ingen biler kunne kjøre over gangfeltet. Bonuspoeng for å sette seg ned å knyte skolissene. Jo surere sjåføren ble, desto morsommere for oss.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...