Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg det, og sikkert enda verre å få slettet alle duplikatene igjen. Hadde egentlig nå bestemt meg for å gå for 5TB og drive med dobbel backup, men nå som alt er digitalt, er det kanskje lurere å investere i OneDrive. Vil nok ta en del tid å laste opp 1-2TB med data, men så lenge de vil ligge sikkert der for mange år, så heller det.

 

Edit: Selvsagt kommer OneDrive med egne restriksjoner, og verste fall få kontoen slettet. Nei takk, jeg foretrekker å ha kontroll på filene mine selv.

 

Jeg bruker OneDrive som ren backup.

Skulle innholdet i verste fall forsvinne, så er sannsynligheten for at det skjer akkurat samtidig som at NAS'en tar kvelden forsvinnende liten.

 

For øyeblikket legger jeg inn alt på OneDrive-mappa mi på C:\ slik at det synces automatisk opp i skyen, samtidig som at jeg manuelt gjør en backup/kopiering til ekstern NAS hjemme.

 

Siden diskplassen på C:\ etterhvert kommer til å bli brukt opp så kommer jeg til å endre på oppsettet.

 

http://www.dinside.no/934716/koble-onedrive-til-filutforsker

 

Kommer til å koble OneDrive til f.eks. H:\

 

Dermed legger jeg inn alt innhold på NAS'en som før, og kopierer manuelt til H:\.

 

Da har jeg det både på NAS'en og i OneDrive, uten å ha diskplassen for OneDrive-folderen lokalt som en flaskehals for størrelse.

 

Jeg spiller av innholdet fra NAS'en hjemme, slik at OneDrive bare er en forsikring om at jeg kan restore dersom NAS'en ryker eller huset brenner.

 

Naboen har to 4TB-disker som han legger en kopi av alt dobbelt opp på, men kommer til å være screwed den dagen lynet slår ut begge samtidig eller huset brenner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som er tøffe på internett, men så fort de blir konfrontert i virkligheteb, ja da er de blitt en liten pussy.

 

"Nei, vær så snill ikke mer" ga han noen slag i trynet med tanke på at han ba om det på nettet. Skal man først være badass, så får man stå for det og ikke grine som en svak tulling

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære Youtube. Space betyr "pause", ikke "scroll litt ned". Dette har jeg nevnt før.  FIKS DET!

 

De som jobber med Youtube er neppe inne på diskusjon.no, så tror ikke det hjelper å skrive "FIKS DET!" her. :)

Endret av m20k
Lenke til kommentar

Folk som er tøffe på internett, men så fort de blir konfrontert i virkligheteb, ja da er de blitt en liten pussy.

"Nei, vær så snill ikke mer" ga han noen slag i trynet med tanke på at han ba om det på nettet. Skal man først være badass, så får man stå for det og ikke grine som en svak tulling

Håper han anmelder deg.
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Folk som er tøffe på internett, men så fort de blir konfrontert i virkligheteb, ja da er de blitt en liten pussy.

"Nei, vær så snill ikke mer" ga han noen slag i trynet med tanke på at han ba om det på nettet. Skal man først være badass, så får man stå for det og ikke grine som en svak tulling

Håper han anmelder deg.
Det må han gjerne gjøre. Når han skriver trusler og truer med å banke lille søstra mi så viser jeg med glede utskriftene og anmeldelsen som vi sendte inn, men som ble hennlagt.

 

Heldigvis så ble det filmet der jeg konfronterer han først før han tar fet første slaget.

 

Fatter ikke at folk aksepterer mobbing og trakassering over nettet. Ikke rart at det eksisterer mobbing da, når flertallet aksepterer det

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...