Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som hyler over at man kaster mat. So what? Ikke min feil at dem ikke har råd. Like tåpelig som når folk klikker over folk som heller ut champagne eller andre alkohol ut på gulvet.

 

Inb4 shitstorm: hvorfor eier du en mobil til over 1000kr når du kan glatt få det for 500 kr eller mindre. Hvorfor ha en pc til over 5000kr, når man kan få en pc til 1000kr eller mindre.

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Folk som hyler over at man kaster mat. So what? Ikke min feil at dem ikke har råd. Like tåpelig som når folk klikker over folk som heller ut champagne eller andre alkohol ut på gulvet.

Handler ikke om råd. Hvorfor skal du egentlig kaste mat dersom det er spisenes? Det er så idiotisk å kaste eller sløse bort mat. "Se på meg jeg kaster mat". Mat er til å stappe i kjeften.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Folk som hyler over at man kaster mat. So what? Ikke min feil at dem ikke har råd. Like tåpelig som når folk klikker over folk som heller ut champagne eller andre alkohol ut på gulvet.

Handler ikke om råd. Hvorfor skal du egentlig kaste mat dersom det er spisenes? Det er så idiotisk å kaste eller sløse bort mat. "Se på meg jeg kaster mat". Mat er til å stappe i kjeften.

Fordi man er mett? Skal man tvangsföres bare fordi man må tenke på at det kan være sløseri? Eller at andre sulter seg I hjel? Hva slags mobil eier du? Hvis du har en mobil til over 1000kr. Så kan det lett sammenlignes med det å kaste mat. Man trenger ikke en mobil til 3 - 8k. Det er jo sløseri!!

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

 

 

Folk som hyler over at man kaster mat. So what? Ikke min feil at dem ikke har råd. Like tåpelig som når folk klikker over folk som heller ut champagne eller andre alkohol ut på gulvet.

Handler ikke om råd. Hvorfor skal du egentlig kaste mat dersom det er spisenes? Det er så idiotisk å kaste eller sløse bort mat. "Se på meg jeg kaster mat". Mat er til å stappe i kjeften.

Fordi man er mett? Skal man tvangsföres bare fordi man må tenke på at det kan være sløseri? Eller at andre sulter seg I hjel? Hva slags mobil eier du? Hvis du har en mobil til over 1000kr. Så kan det lett sammenlignes med det å kaste mat. Man trenger ikke en mobil til 3 - 8k. Det er jo sløseri!!

 

Det er så mye man kan leve uten. Man må ikke ha strøm, pc, mange klær, godteri, høyttalere osv heller. Man klarer seg uten.

Lenke til kommentar

 

 

Folk som hyler over at man kaster mat. So what? Ikke min feil at dem ikke har råd. Like tåpelig som når folk klikker over folk som heller ut champagne eller andre alkohol ut på gulvet.

Handler ikke om råd. Hvorfor skal du egentlig kaste mat dersom det er spisenes? Det er så idiotisk å kaste eller sløse bort mat. "Se på meg jeg kaster mat". Mat er til å stappe i kjeften.
Fordi man er mett? Skal man tvangsföres bare fordi man må tenke på at det kan være sløseri? Eller at andre sulter seg I hjel? Hva slags mobil eier du? Hvis du har en mobil til over 1000kr. Så kan det lett sammenlignes med det å kaste mat. Man trenger ikke en mobil til 3 - 8k. Det er jo sløseri!!

Mett? På restaurant? Hjemme?

 

På restaurant: ikke bestill 300g Egon burger når du egentlig blir mett etter 1 cheeseburger fra McDonald.

Hjemme: Spis resten en annen dag.

Besøk: ikke ta mer enn du klarer.

 

Det er en viss forskjell på å sløse sine egne penger og mat som kommer fra andre.

Lenke til kommentar

Folk som hyler over at man kaster mat. So what? Ikke min feil at dem ikke har råd. Like tåpelig som når folk klikker over folk som heller ut champagne eller andre alkohol ut på gulvet.

 

Inb4 shitstorm: hvorfor eier du en mobil til over 1000kr når du kan glatt få det for 500 kr eller mindre. Hvorfor ha en pc til over 5000kr, når man kan få en pc til 1000kr eller mindre.

Øh. Liten reality check her, når folk kaster mat er ikke den største kritikken pengebruken, men at det er helt mongis å gjøre pga. miljøet.

 

Jeg kan også kjøpe masse mat og kaste hver dag. Vet du hvorfor jeg ikke gjør det? Fordi jeg ikke hater jordkloden.

Endret av Mchansern
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Folk som hyler over at man kaster mat. So what? Ikke min feil at dem ikke har råd. Like tåpelig som når folk klikker over folk som heller ut champagne eller andre alkohol ut på gulvet.

Handler ikke om råd. Hvorfor skal du egentlig kaste mat dersom det er spisenes? Det er så idiotisk å kaste eller sløse bort mat. "Se på meg jeg kaster mat". Mat er til å stappe i kjeften.
Fordi man er mett? Skal man tvangsföres bare fordi man må tenke på at det kan være sløseri? Eller at andre sulter seg I hjel? Hva slags mobil eier du? Hvis du har en mobil til over 1000kr. Så kan det lett sammenlignes med det å kaste mat. Man trenger ikke en mobil til 3 - 8k. Det er jo sløseri!!
Mett? På restaurant? Hjemme?

 

På restaurant: ikke bestill 300g Egon burger når du egentlig blir mett etter 1 cheeseburger fra McDonald.

Hjemme: Spis resten en annen dag.

Besøk: ikke ta mer enn du klarer.

 

Det er en viss forskjell på å sløse sine egne penger og mat som kommer fra andre.

Deg om det :) jeg tar det jeg tror jeg klarer, kjøper det jeg tror jeg klarer med god samvittighet. Om det da viser seg atdet jeg har kjøpt råtner så kaster jeg det bare. Hvorfor skal jeg tenke over"å nei, detter er mat som andre kunne ha kjøpt/mat som jeg kunne va gitt bort"

 

 

Virker ut som mat er aå jvælig hellig kontra alt annet, og derfor viktig å være bevist. Men med alt annet så er det greit. Klær, teknisk, alkohol.. man sløser jo penger på noe man ikke har noe behov for.

Lenke til kommentar

Katter som står på hver sin side av et vindu og lager forferdelige ulyder mot hverandre. Slipper man katten ut til den som allerede er ute, blir det bråk. Prøver man å jage bort katten som har kommet inn på katten i husets revir, blir det bråk. Prøver man å plassere katten i huset i et annet rom, gjerne et uten vindu, blir det bråk.

 

Jeg vil bare sove …

Lenke til kommentar

Det handler om at brukbare ting som andre kan få glede av blir gjort om til søppel. Helt ok å sløse med penger og kjøpe seg selv dyre ting. Det som er provoserende er når man bruker sitt økonomiske overskudd til å ødelegge verdier som andre har brukt tid og innsats på å skape. Ekstra provoserende er det når personener som gjør dette ikke har lagt noe som helst arbeid i pengene de bruker.

Lenke til kommentar

E.C. Så ifølge din logikk, hvis noen bruker energien de får fra maten til å se PÅ TV, så fortjener de ikke å spise?

 

Den som spiser må vederlagsfritt klippe plena til kirka og samle inn klær og penger til vanskeligsstilte.

Den som på noen som helst måte benytter energien fra mat til å underholde seg selv må straffes og brukes til å statuere et eksempel for andre.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Folk som hyler over at man kaster mat. So what? Ikke min feil at dem ikke har råd. Like tåpelig som når folk klikker over folk som heller ut champagne eller andre alkohol ut på gulvet.

 

Inb4 shitstorm: hvorfor eier du en mobil til over 1000kr når du kan glatt få det for 500 kr eller mindre. Hvorfor ha en pc til over 5000kr, når man kan få en pc til 1000kr eller mindre.

Øh. Liten reality check her, når folk kaster mat er ikke den største kritikken pengebruken, men at det er helt mongis å gjøre pga. miljøet.

 

Jeg kan også kjøpe masse mat og kaste hver dag. Vet du hvorfor jeg ikke gjør det? Fordi jeg ikke hater jordkloden.

Åja, skal vi gå ditt ja. Da kan vi jo gjerne like starte med strøm. For er det noe man sløser vekk. Så er det strøm. Jeg bruker lite strøm forsi jeg hater ikke jordkloden....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...