Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunder som skjeller deg ut fordi en vare har gått ut. Jeg er bare et stakkars menneske som sitter i kassa. Har ingenting med bestilling av varer å gjøre. JEG SITTER I KASSEN. TALK TO MY BOSS PLEASE.

Skjelle ut er selvfølgelig langt over streken, men tilbakemeldingssystemet mange steder er faen meg ikke eksisterende og de ansatte i kassa, som ofte er ditt eneste kontaktpunkt, framstår som at de ikke kunne gitt mer faen:

-Hei du, kjøleskapet for øl har vel vært ute av drift i et par uker nå?

-Hva skal jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar

Naboer som sitter og røyker på balkongen (bor i blokk). Er jo nødt til å ha dører og vinduer åpne fordi det er en milliard grader ute, og den stinkende røyklukta kommer inn etter 1 sekund. Folk klarer ikke ta hensyn. Ikke alle liker den kvalme lukta der. Idioter

Sånn er det å bo i blokk.

Om noen hadde klagd på at jeg røyket ute på min egen balkong hadde jeg blitt forbanna.

Sett opp noen form for levegger i det minste da, eller noe som hindrer det. Det at du hyar lyst til å drepe kroppen din med røyk bør ikke gå utover andre som ikke ønsker den dritten i seg. Folk vet ikke å ta hensyn

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kunder som skjeller deg ut fordi en vare har gått ut. Jeg er bare et stakkars menneske som sitter i kassa. Har ingenting med bestilling av varer å gjøre. JEG SITTER I KASSEN. TALK TO MY BOSS PLEASE.

Skjelle ut er selvfølgelig langt over streken, men tilbakemeldingssystemet mange steder er faen meg ikke eksisterende og de ansatte i kassa, som ofte er ditt eneste kontaktpunkt, framstår som at de ikke kunne gitt mer faen:

-Hei du, kjøleskapet for øl har vel vært ute av drift i et par uker nå?

-Hva skal jeg gjøre med det?

Nettopp. Når man sier ifra til en ansatt er det ikke fordi man tror den ansatte har skylda, eller har ansvar for å løse problemet, men fordi den ansatte har ansvar for å viderebringe det til riktig person. Man klager ikke til/på personen, men til en representant for butikken.

Dette virker det som mange her på diskusjon.no som jobber i butikk ikke har forstått. Å kreve å få snakke med sjefen blir i overkant drøyt, når den ansatte bare kan viderebringe beskjeden.

Endret av Emancipate
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare slå dem ned.

Stikk de med et skrujern.

Gah, har spist for mange epler.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Naboer som sitter og røyker på balkongen (bor i blokk). Er jo nødt til å ha dører og vinduer åpne fordi det er en milliard grader ute, og den stinkende røyklukta kommer inn etter 1 sekund. Folk klarer ikke ta hensyn. Ikke alle liker den kvalme lukta der. Idioter

Sånn er det å bo i blokk.

Om noen hadde klagd på at jeg røyket ute på min egen balkong hadde jeg blitt forbanna.

Sett opp noen form for levegger i det minste da, eller noe som hindrer det. Det at du hyar lyst til å drepe kroppen din med røyk bør ikke gå utover andre som ikke ønsker den dritten i seg. Folk vet ikke å ta hensyn

Lukk igjen vindu. Folk vet ikke å ta hensyn.

Jeg røyker ikke engang, men dette irriterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Key Performance Index. Siste nye innen fancy svada?

(Det er sikkert ikke så veldig nytt som jeg tror, men jeg har ikke drevet så mye med styrevirksomhet/planlegging på en stund. Verken teoretisk eller i praksis).

Edit: Er det ufint å påpeke skrivefeil når man blir bedt om å gi tilbakemelding på presentasjoner?

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

(Det er sikkert ikke så veldig nytt som jeg tror, men jeg har ikke drevet så mye med styrevirksomhet/planlegging på en stund. Verken teoretisk eller i praksis).

Edit: Er det ufint å påpeke skrivefeil når man blir bedt om å gi tilbakemelding på presentasjoner?

Det var det jeg trudde det betydde.

Så hva betydde det før? :p

Lenke til kommentar

Det var det jeg trudde det betydde.

Så hva betydde det før? :p

Konsumprisindeks.

Det er uansett ikke så viktig at det fantes noe fra før. Det som er irriterende er at det allerede finnes et eget ord på norsk som er mye mer beskrivende/dekkende enn KPI i veldig mange situasjoner, og spesielt i denne: Måltall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...