Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er ganske irriterende med folk som ikke skjønner at elektro betyr så mangt, og ikke elektrikerfaget. Jeg har gått elektro jeg også, men jeg synes at folk som omtaler elektro slik utelater "alle andre"

"Jeg trenger hjelp med elektro!!!!"

Vel jeg kan jo en del, så kanskje jeg kan hjelpe?

"Egentlig så trengte jeg hjelp med elektrikerfaget lol"

@Samara Jeg synes skriftspråk skal ha en viss standard og dialekt hører ikke hjemme der. Venner og familie er intet unntak.

Lenke til kommentar

At arbeidsplassen lukter helt blomstereng takket være en viss kollega foran. Har prøvd å ta opp dette på en fin måte med sjefen, men nå må jeg nesten gi skriftlig beskjed med henvisning til AML om arbeidsmiljø og hensyn til andre. Er jo faen ikke arbeidsplass lenger, men rene skjønnhetssalongen.

Du skal takke for at du ikke er oversensitiv mot parfyme. Klarer ikke holde meg i noen butikker før jeg nyser mye.

Jeg bruker nøytral antiperspirant! High five!
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk det er litt rart at jeg skriver bokmål, når dialekten min er så langt fra skriftspråket som det går an. Men jeg lærte meg aldri nynorsk, og dessuten synes jeg ikke det er like fint.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk det er litt rart at jeg skriver bokmål, når dialekten min er så langt fra skriftspråket som det går an. Men jeg lærte meg aldri nynorsk, og dessuten synes jeg ikke det er like fint.

Samme her, og er nok glad jo. Det jeg misliker med dialekten(og sliter med) er disse "A"-endingene på mange ord. Føles så teit.

Så på en måte misunner jeg de i Oslo og slike steder som bruer fine "e" og "en" endinger. Det må være såå mye lettere å prate med det.

Lenke til kommentar

Samme her, og er nok glad jo. Det jeg misliker med dialekten(og sliter med) er disse "A"-endingene på mange ord. Føles så teit.

Så på en måte misunner jeg de i Oslo og slike steder som bruer fine "e" og "en" endinger. Det må være såå mye lettere å prate med det.

Misliker veldig mange "e" og "en"-endinger. Bruker selv a-endinger for det meste.

Verste jeg veit er når folk f.eks sier "jeg kjøpte denn puten til hytten".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kassedamer som ikke greier å regne ut alder ut ifra legitimasjon. De sitter der gjerne og studerer, teller på fingrene. Så begynner de å bruke kalkulator. Etter det begynner de å spørre medansatte..

Trenger forøvrig veldig sjeldent å vise legitimasjon, men det virker som om hver eneste gang jeg må, skjer det^.

Lenke til kommentar

Noen butikker har faktisk fått opplegg i kassa der de kan taste inn fødselsdato for å få "grønt lys" på at vedkommende er over 18 år.

Jeg har opplevd at ansatte i kassa ville at jeg skulle vise legitimasjon på alkoholfri øl:

-Har du leg?

-Det her er alkoholfri øl

-Men kan jeg få se på din legitimasjon?

-For å kjøpe alkoholfri øl?

-Ja

-Nei det får du ikke, det er ikke noe å vise legitimasjon for

*Tenke*tenke*tenke*

-Ok da.

*blip*

• Liker 3
Lenke til kommentar

6 12 18 21

7 14 21 25

8 16 24 27

9 18 27 30

10 20 30 33

11 22 33 36

Tror svaret på siste er 36. 2 + 5 = 5 * 3 + 3 = 12

3 + 6 = 6 * 3 + 3

8 + 11 = 11 * 3 + 3 = 36.

Ser ingen annen løsning. Men ja, det riktige svaret er jo 19. Men ved å følge det teite "systemet" får man 36 som svar.

Edit: Gjorde feil. Etter hver økning i tallet går man også opp i +1. Men du skjønner tegninga.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Noen butikker har faktisk fått opplegg i kassa der de kan taste inn fødselsdato for å få "grønt lys" på at vedkommende er over 18 år.

Jeg har opplevd at ansatte i kassa ville at jeg skulle vise legitimasjon på alkoholfri øl:

-Har du leg?

-Det her er alkoholfri øl

-Men kan jeg få se på din legitimasjon?

-For å kjøpe alkoholfri øl?

-Ja

-Nei det får du ikke, det er ikke noe å vise legitimasjon for

*Tenke*tenke*tenke*

-Ok da.

*blip*

Dedikerte drinkmikser er det visst legitimasjonsplikt på, selv om de er alkoholfrie og må tilsette sprit selv. Hvor gamle man må være er jo noe man må tenke ut en gang i året. Dags dato, 1998, så er man gammel nok nå om dagen til det man får på matbutikken

Lenke til kommentar

Misliker veldig mange "e" og "en"-endinger. Bruker selv a-endinger for det meste.

Verste jeg veit er når folk f.eks sier "jeg kjøpte denn puten til hytten".

Skjønner hva du mener. Det er vesenforskjell på østlandsk vri av "a"-endinger, og den vestlandske varianten. Høres kanskje rart ut, men jeg har ikke problem med den østlandske på samme måte..

Lenke til kommentar

6 12 18 21

7 14 21 25

8 16 24 27

9 18 27 30

10 20 30 33

11 22 33 36

Tror svaret på siste er 36. 2 + 5 = 5 * 3 + 3 = 12

3 + 6 = 6 * 3 + 3

8 + 11 = 11 * 3 + 3 = 36.

Ser ingen annen løsning. Men ja, det riktige svaret er jo 19. Men ved å følge det teite "systemet" får man 36 som svar.

Edit: Gjorde feil. Etter hver økning i tallet går man også opp i +1. Men du skjønner tegninga.

Tja, teite oppgaver disse men jeg ser det på en annen måte.

1(4+1) = 5

2(5+1 = 12

3(6+1) = 21

...

8(11+1) = 96

Jeg synes de er så teite at leg lagde min egen oppgave for en tid tilbake.

c7aca6855f.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...