Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At arbeidsplassen lukter helt blomstereng takket være en viss kollega foran. Har prøvd å ta opp dette på en fin måte med sjefen, men nå må jeg nesten gi skriftlig beskjed med henvisning til AML om arbeidsmiljø og hensyn til andre. Er jo faen ikke arbeidsplass lenger, men rene skjønnhetssalongen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klistremerke på eplene er greit for å se hva slags sort det er.

Javel. Er ikke inne på epler i det hele tatt. Eneste eplene jeg stoler på, er de gul/grønne som kalles golden deliscious elns. De ser du lett hvem er. De vet jeg er ikke harde og sure.

harde sure epler er noe av det hesligste jeg vet. Bare tanken på hvordan det høres ut når noen biter i et sånt eple gir meg frysninger. 

Lenke til kommentar

Norsk kino-publikum har ufattelig dårlig smak og ser kun det som er godt markedsført på forhånd. Og det er visst helt uhørt at man skal sende eldre filmer på kino.

Nå har de kanskje begynt å gjøre det en sjelden gang men det var faen meg på tide.

"Nei vi skal ikke se noe eldgamle greier fra før år 2011 vi vil se Marvel-film nummer 30"

Lenke til kommentar

Det irriterer meg når folk skriver fonetisk likt dialekten de snakker, kombinert med sms-språk. Dette til tross for at de er høyt utdannet og sitter på mastergrader.

Faktisk eksempel fra innboksen:

"Fikk mld av han no. Han lurt på ka æ skoill i kveld. E d greit om æ si t han at han kan kom t dæ?"

Det kan umulig bare være jeg som bruker 2-3 ganger så lang tid på å tyde dette enn om det hadde vært på norsk?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan andre kinoer opererer, men her jeg bor har publikum veldig lite med hvilke filmer som vises. Med det mener jeg at det er sjeldent filmer blir vist etter ønsker.

Det er jo mange ledd her, helt fra filmen lages med en viss målgruppe i sikte, til kinoer som velger å vise filmer basert på hva som sannsynligvis gir fullsatte kinosaler.

Nei, filmene blir jo ikke vist etter ønsker, men publikum har en innvirkning på hvilke filmer som velges til syvende og sist.

Lenke til kommentar

At arbeidsplassen lukter helt blomstereng takket være en viss kollega foran. Har prøvd å ta opp dette på en fin måte med sjefen, men nå må jeg nesten gi skriftlig beskjed med henvisning til AML om arbeidsmiljø og hensyn til andre. Er jo faen ikke arbeidsplass lenger, men rene skjønnhetssalongen.

Du skal takke for at du ikke er oversensitiv mot parfyme. Klarer ikke holde meg i noen butikker før jeg nyser mye.

Klistremerke på eplene er greit for å se hva slags sort det er.

Javel. Er ikke inne på epler i det hele tatt. Eneste eplene jeg stoler på, er de gul/grønne som kalles golden deliscious elns. De ser du lett hvem er. De vet jeg er ikke harde og sure.

harde sure epler er noe av det hesligste jeg vet. Bare tanken på hvordan det høres ut når noen biter i et sånt eple gir meg frysninger. 

Jeg er en mann av natur, jeg er eplekjekk *biter i grønt surt eple*

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Det irriterer meg når folk skriver fonetisk likt dialekten de snakker, kombinert med sms-språk. Dette til tross for at de er høyt utdannet og sitter på mastergrader.

"Fikk mld av han no. Han lurt på ka æ skoill i kveld. E d greit om æ si t han at han kan kom t dæ?"

Det kan umulig bare være jeg som bruker 2-3 ganger så lang tid på å tyde dette enn om det hadde vært på norsk?

æ e trønder æ å..

MEN, jeg skriver på bokmål, så alle forstår meg og ikke de få og det er mye lettere å lese

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Fikk mld av han no. Han lurt på ka æ skoill i kveld. E d greit om æ si t han at han kan kom t dæ?"

Regner med ingen av de fikk komme?

Lenke til kommentar

Sjukdom. I alle former. Er så lei av at de skal ødelegge liv.

"Fikk mld av han no. Han lurt på ka æ skoill i kveld. E d greit om æ si t han at han kan kom t dæ?"

Dialekt er da norsk det også.

Jeg skriver sms på dialekt til de av mine venner/familie som har samme dialekt som meg. Alle andre får bokmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...