Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At rikinger kan spille bomser og respekteres, mens fattige som gjør det samme blir sett ned på.

Feks når Olav Thon går rundt og pitler tomflasker i gatene er han liksom "kul type". men det er bare for han er styrtrik.

Er noen her oxo som rotter i søpla etter flasker, di er ikke like rike som Thon, men di har ræva full av penger da.

Lenke til kommentar

Jobben min går i stor grad ut på å kommunisere med endebrukere via epost. Noen ganger skriver de så dårlig norsk at jeg må ringe dem opp og prate med dem, da jeg ikke skjønner noenting av det de prøver å formidle. Dette er voksne mennesker med godt betalt jobber, alikevell klarer de ikke engang å gjøre seg forstått skriftlig. Hvordan fungerer de ellers i jobben? Sjokkerende.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Xbox kontrollen min vill ikke fungere på pcn lengre, flott det.

Fungerte fint sist, men nå er det ikke håp. 

Kan sikkert sitte i ukevis å prøve, men det gidder jeg ikke.

Drittgreier.

360-kontroller med trådløs USB-adapter? Prøv å bytte USB-port.

Lenke til kommentar

Xbox kontrollen min vill ikke fungere på pcn lengre, flott det.

Fungerte fint sist, men nå er det ikke håp. 

Kan sikkert sitte i ukevis å prøve, men det gidder jeg ikke.

Drittgreier.

360-kontroller med trådløs USB-adapter? Prøv å bytte USB-port.

Med kabel.

Prøvd alle usb portene på pcn.

Får lys i den i ca 1-2 sekunder så er det slutt.

Lenke til kommentar

PayPal currency conversion. De stjeler enkelt og greit 5-10 kroner per transaksjon. Nå hadde de gjort det enda vanskeligere å finne ut hvor det skulle slås av, og bryteren fungerte ikke. Jeg trykket, og opplevde en respons, men så tilfeldigvis at det fortsatt sto i kroner. Svindel og tyveri.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jobben min går i stor grad ut på å kommunisere med endebrukere via epost. Noen ganger skriver de så dårlig norsk at jeg må ringe dem opp og prate med dem, da jeg ikke skjønner noenting av det de prøver å formidle. Dette er voksne mennesker med godt betalt jobber, alikevell klarer de ikke engang å gjøre seg forstått skriftlig. Hvordan fungerer de ellers i jobben? Sjokkerende.

Dette irriterer meg og. Høyt utdannede mennesker som ikke kan skrive. Jukset de seg gjennom skolen?

Lenke til kommentar

Skriveferdighet er jo ikke synonymt med hvor flinke noen er i jobben sin.

Hadde heller ansatt et selvlært tilnærmet geni som ikke skriver bra norsk, enn en A4-person som skriver perfekt norsk men ikke kan noe utover det han / hun har lært på skolen.

Noen ganger bør man faktisk velge de som skriver dårligst norsk. F.eks en mekaniker som skriver dårlig norsk er som regel mye bedre enn de som skriver bra. Man får en pekepinn på hva de har brukt ungdomsårene på og hvor lidenskapen ligger.

Å jobbe med grammar nazis hadde vært et helvete på jord. De som pirker på rettskriving er like irriterende og fæle som de forferdelige norsklærerne jeg har hatt.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er folk som ikke har nok skriveferdigheter til å gjøre seg forstått vha skriftlig kommunikasjon. Det er 2016 og de aller fleste stillingene innebærer at du bør kunne by på sammensatte ferdigheter. Dette betyr som regel effektiv skriftlig kommunikasjon.

Folk kan være så flinke de vil, men når de ikke kan formidle det de mener så er mye av poenget borte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde heller ansatt et selvlært tilnærmet geni som ikke skriver bra norsk, enn en A4-person som skriver perfekt norsk men ikke kan noe utover det han / hun har lært på skolen.

Noen ganger bør man faktisk velge de som skriver dårligst norsk. F.eks en mekaniker som skriver dårlig norsk er som regel mye bedre enn de som skriver bra. Man får en pekepinn på hva de har brukt ungdomsårene på og hvor lidenskapen ligger.

Å jobbe med grammar nazis hadde vært et helvete på jord. De som pirker på rettskriving er like irriterende og fæle som de forferdelige norsklærerne jeg har hatt.

Veldig så enten/eller en skulle være da?

Jeg har forøvrig prøvd å bruke en slik mekaniker du prater om, siden du bruker teoretisk anekdotisk retorikk. Ikke bare kunne han ikke skrive. Han tok sjelden telefonen, svarte aldri på meldinger, holdt ingen frister eller avtaler, hadde ikke orden i papirene sine og verkstedet var et rotehull. Det er nok sant som du sier at mange mekanikere heldigvis er flinkere til å mekke enn å skrive. Men jeg tror nok også at de fleste av dem som hadde klart å følge med på skolen ikke hadde jobbet som mekanikere. Og de fleste av dem jobber nå en gang for mennesker som kan skrive (eller har ansatt noen til å gjøre det for seg).

Jeg kjenner forøvrig en fyr som hoppet av NTNU for å bli mekaniker. Han kan skrive. Og du kan banne på at han brenner for det han holder på med nå i stedet. Mer så enn en fyr som alltid har mekket.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

PayPal currency conversion. De stjeler enkelt og greit 5-10 kroner per transaksjon. Nå hadde de gjort det enda vanskeligere å finne ut hvor det skulle slås av, og bryteren fungerte ikke. Jeg trykket, og opplevde en respons, men så tilfeldigvis at det fortsatt sto i kroner. Svindel og tyveri.

Det er sånn de tjener penger

Er det samme når du går og veksler penger "gratis"

Lenke til kommentar

Dette går ut over effektiviteten på arbeidsplassen. Klar kommunikasjon er kjempeviktig. Jeg må bruke masse ekstra tid, når folk ikke gjør seg forstått.

Hvordan fikk disse menneskene bestått på sine bachelor-/masteroppgaver? Hvorfor bryr de seg ikke om rettskriving på arbeidsplassen? Forstår de ikke konsekvensen av dårlig språk? Jeg blir oppgitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...