MR SPEED Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 NRK-lisensen. NRK-lisensen. Fikk brev fra jævlene i posten i dag selv. Er gøy å måtte betale for en kanal jeg aldri ser på. "Alle skal med" Di er faen meg noen jevla hyklere delux, di sender bare gammel møkk å di skal ha penger for det, det var en her fra nrk her en gang å skryter for jevlig av den møkka kanalen, jeg ga han helvete uten like etter på. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Og det med Frp i regjering? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Funker det å bare si til dem at TV ikke er lenger i bruk eller MÅ den kastes? Har ikke tilgang til TVsignaler lenger og har ikke lyst på det heller. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Funker det å bare si til dem at TV ikke er lenger i bruk eller MÅ den kastes? Har ikke tilgang til TVsignaler lenger og har ikke lyst på det heller. Teknisk sett så må vel tven plomberes for å kunne brukes uten å betale nrk lisens. Du kan eventuelt bare lyge å si at du ikke eier tven lenger eventuelt bare si at du har kastet den. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hvis du kun har data og ser Nrk på nett tv, gjelder ikke lisensen da? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hvis du kun har data og ser Nrk på nett tv, gjelder ikke lisensen da? Nei men de prøver å få lisensen til å gjelde alle pc'er også. Flott, ikke sant? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Sliter du med «flat rumpe-syndrom»? Dette kan du gjøre Hva med å drite i det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 De krever vel at du kan dokumentere at du har plombert TVen. Noe du må gjøre selv for egen regning. Da kan det være at lisensavdelingen i NRK stryker deg av listen. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Favorittbandet til fattern spiller i nærheten til helga, så kjøpte en billett til meg selv og en til ham for lenge siden. Men han hadde hjerteinfarkt for et par uker siden, så han er ikke i form til å dra. Så jævla kjipt at han skal gå glipp av det. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hvis du kun har data og ser Nrk på nett tv, gjelder ikke lisensen da?Nei men de prøver å få lisensen til å gjelde alle pc'er også. Flott, ikke sant? Telefoner også. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Bare du ikke sier ævvtånåme, så. Stikkontakter som er 30 cm opp på veggen. Pøbler. Slipper å bøye seg så mye da og i våtrom etc så skal kontakten være en stykke opp på veggen Og det med Frp i regjering? Frp har lite makt i regjeringen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Det er Stortinget som tar stilling til endringer i lovverket i og rundt bl.a NRK-lisensen. Frp har ikke flertall til å gjøre noe med det, selv om de lovet det i valgkampen. Samme med de bomstasjonene som var vedtatt av stortingsflertallet før de kom i regjering. Endret 26. april 2016 av Bruker-360061 Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 De krever vel at du kan dokumentere at du har plombert TVen. Noe du må gjøre selv for egen regning. Da kan det være at lisensavdelingen i NRK stryker deg av listen. Ordlyden er at "det skal gjøres tilgjengelig for plombering" eller liknende, så det er ikke nødvendig. De har heller ikke definert hva "satt bort mottaker" betyr, jfr. forskriftene deres, så det skal fint la seg gjøre å ha en ikke-plombert TV, "satt vekk" på stua. Jeg fikk hvertfall medhold for noen år siden. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Det er lettere å la være å betale om en aldri har betalt før NRK er litt som kirken, nesten umulig å komme seg bort når en først har meldt seg inn Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Funker det å bare si til dem at TV ikke er lenger i bruk eller MÅ den kastes? Har ikke tilgang til TVsignaler lenger og har ikke lyst på det heller. Du skriver til dem og forteller at *mottakeren ikke er i bruk og at den er satt bort. Endret 26. april 2016 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Jeg fikk hvertfall medhold for noen år siden. I hvilken instans? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Lisensavdelingen hos NRK. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Etter å ha blitt tatt og klaget, eller i søknaden? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Jeg sendte mail midt i en lisensperiode og spurte om de kunne melde meg ut av registrene fordi min situasjon var endret i forbindelse med flytting. Det kunne de tydeligvis, men det var en del diskusjon fram og tilbake og jeg var nok heldig med kundebehandleren. Så vidt jeg vet hjelper det ikke å klage på krav som har kommet, med mindre man kan bevise at man har kvittet seg med TVen igjen. (Til tross for at bevisbyrden strengt tatt ligger hos dem) Endret 27. april 2016 av HansiBanzi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå