Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som ikke passer på kjæledyrene sine irriterer meg. Har en nabo som hverken går tur med hunden sin eller leker med den. Hunden står bare ute i hagen fra morgen til kveld.

Spesielt ille når uvitende overbeskyttende eiere kler ut bikkja si i en fuckings kjeledress fordi det er "for kaldt ute" :hrm:

Får lyst til å bare gå bort å kjefte egentlig. Dyreplageri...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke detaljene, men jeg vet såppas at det er en nedetid på cirka 30 minutter hver dag klokka fire.

 

Det er backup, og det tar 10 min til vanlig. Noen ganger tar det opp til 30, men det er pga krasj og lignende. Selve backupen tar bare 10 min.

 

 

Av erfaring kan jeg si at det vanligvis tar rundt 30, men noen ganger opp i over en time.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Aldersgrenser

/agreed

 

Burde heller vært idiot/dumhetsgrenser eller noe i den duren.

 

Og da er plutselig aldersgrenser lurt igjen, da dette ofte er den sikreste måten å fastslå modenhet, og mangel av modenhet oversettes ofte til dumhet.

Modenhetssertifikat på forumet hadde iallfall vært noe...

Eller modenhet grense/setifikat/kall det hva du vil

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar

Aldersgrenser kan være både bra og dårlig. Det kan være bra av fler grunner.

 

Aldersgrense på visa f.eks. begrenser unge sine muligheter til å bruke penger hemningsløst på nettet fra de får sitt første bankkort som 13åring. Dette er en god aldersgrense.

 

Alkohol mener jeg er helt selvfølgelig. Liker hvordan skillet mellom 20 og 18 er også (er selv 18). Samme gjelder tobakksvarer.

 

Lappen burde vært 18, helt klart. Kanskje høyere for gutter også - men det igjen kan bli uretferdig. Selv om man er 18, er det stor forskjell på folk. Personlig er jeg 18, og vet med meg selv at dersom jeg hadde hatt lappen hadde jeg kjørt ordentlig. Dette er absolutt ikke tilfelle for alle vennene mine. Å sitte på med mange av de er noe jeg unngår, fordi jeg personlig mener de ikke burde hatt lappen før de var enda litt eldre i hodet. Men her er det en generel vurdering fra staten som har blitt gjort, og man kan ikke forskjellsbehandle. Hvem skal bestemme om du er moden nok til å ha lappen, drikke alkohol eller se en film? Moren din? Ja, det kunne vel fungert om hun var objektiv - noe hun ikke vil være. Så da gjenstår det en tilfeldig mann ála NAV, som skal fastslå modenheten din på en kort samtale. Funker dårlig. Better safe than sorry.

 

Når det kommer til filmer synes jeg det er greit. Dersom man kjøper filmer som 12åring, får man ikke kjøpt filmer med høyere aldersgrense enn 12 år. Dersom det er greit for foreldrene dine at du som 12åring ser på en film som har 18+ (noe som i mange tilfeller kan være helt greit), får heller en av foreldrene kjøpe filmen, og gi den til barnet. Aldersgrenser på film er hovedsaklig for å skåne ellers sårbare barn, og ungdom. Det er en myte at man blir voldelig av å se på film. Men det er kun dersom man er stabil ellers. Ustabil ungdom, med mørk bakgrunn vil kunne få inspirasjon av voldelige filmer (på lik linje med alt annet).

 

Aldersgrense på film er dessuten langt mer fleksibel enn andre ting. Det er ikke greit at barnet på 15 får kjøpt alkohol dersom faren er med i butikken og sier ok - men på kino er dette greit.

 

Aldersgrenser er fint, men kan i noen tilfeller være uretferdig.

 

Edit: Modenhetssertfikat på diskusjon.no? Jeg håper du tuller. Igjen; hvem skal avgjøre om du er moden nok? Oppfører man seg ikke blir man bannet, så ser ikke helt problemet. Det å i det hele tatt komme med et slikt forslag viser mangel på modenhet spør du meg.

Endret av Ajaco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utlendinger av typen som alltid skal tøffe seg, snakker kebabnorsk, tror de kan okkupere alt og kalle det deres og som oversvømmes av halvdesperate småjenter med pudder klint utover fjeset som gjør at skillet mellom fjes og hals ser ut som natt og dag.

 

Støttes totalt, blir så irritert av å se de florere seg på hvert sitt hjørne på festplassen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...