djgudleif Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Buzzfeed matlagingsvideoer. Buzzfeed generelt. Brenn i helvete. Dø. Forsvinn. Sletter alle på vennelista som deler buzzfeedting. En langsom affære. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Wow, grin da bitch! Kanskje ikke være politiker dersom man ikke tåler diverse utsagn? Folk blir jo voldtatt av 5 somaliere og kommer seg videre, mens du sliter med en verbal kommentar, lykke til i livet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Dere som ikke er syke vet ikke hvilke ekstrautgifter syke har, så dere har ingen forutsetninger for å vite hvor mye penger som kreves. Medisiner og behandling og andre ting er ikke gratis. For øvrig vil nok Dragen ha rett på bostøtte, og da blir budsjettet litt annerledes. Endret 13. mars 2016 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Man får vel frikort når helse utgifter er passert 2-3000? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Skjønner veldig godt at det er hardt å være ung ufør. 14000 er ikke så veldig mye å leve for når man skal trekke fra boutgifter og andre faste utgifter. Har du vurdert å flytte slik at du kan bo billigere, enten mer usentralt eller mindre sted?Skal jeg bo mer usentralt, så må jeg på vidda. Man får vel frikort når helse utgifter er passert 2-3000?Hjelper fint lite når mesteparten av de medisinske utgiftene ikke er på blå resept. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Ok det kan være. Nei det er sikkert ikke lett hvis man må ha mye medisiner å betale for. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Man får vel frikort når helse utgifter er passert 2-3000? Det er bare for blåresept og vanlige leger. Det er mange andre utgifter man kan ha. Det jeg kommer på nå: * Hvit resept, reseptfritt legemidler * Egenandestak 2 (gjelder fysio, etc), går på en annen egenandel * Bistand fra kommune (egenandel opptil 1300 i måneden, avh. av kommune) * Tilkjøring av mat * Spesialkost pga intoleranse * Alternativ behandling * Privatleger * Private blodprøver * Tilpasset bolig * Taxi * Diverse konkrete hjelpemidler avhengig av sykdom I fjor hadde jeg over 4000 kroner på hvit resept. 2 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Må huske at tenna "ikke er en del av kroppen", så alle tannlegeutgifter havner utenom frikort. Endret 13. mars 2016 av E.C. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Ikke det at jeg klager selv, men jeg forstår at det er problematisk for noen. For øvrig fikk jeg fra i fjor den ene medisinen på blå, som jeg tidligere har fått på hvit. Den er ca 3000 i året. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Skatteetaten? Du vet, de som vil ha skattekronene våre? Du vet at du kan sjekke at det de foreslår stemmer overens med virkeligheten? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Jo, man har lov til å jobbe 100% stilling med uføretrygd, man får da en ganske stor avkorting av trygden. Det betyr ikke at man kan. Man får tross alt uføretrygd fordi man ikke kan jobbe... Kan hende du missforsto eller kanskje ikke svarte til meg, men jeg skrev at de ikke ville få 100% stilling, finnes sikkert unntak Skjønner veldig godt at det er hardt å være ung ufør. 14000 er ikke så veldig mye å leve for når man skal trekke fra boutgifter og andre faste utgifter. Har du vurdert å flytte slik at du kan bo billigere, enten mer usentralt eller mindre sted? Har man høye boutgifter kan man søke om å få dekt noe/alt Eventuelt får en flytte Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 men jeg skrev at de ikke ville få 100% stillingDet er mulig du mener jobb som NAV skaffer. Da er jeg enig i at det er svært usannsynlig at de gir personen både uføretrygd og 100% jobb. Men ellers, så vet ikke arb.giver ikke at personen er ufør, ettersom det er ulovlig å spørre om helseopplysninger i intervjuet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 men jeg skrev at de ikke ville få 100% stillingDet er mulig du mener jobb som NAV skaffer. Da er jeg enig i at det er svært usannsynlig at de gir personen både uføretrygd og 100% jobb. Men ellers, så vet ikke arb.giver ikke at personen er ufør, ettersom det er ulovlig å spørre om helseopplysninger i intervjuet. Arbeidsgiver spør som regel om hull i CV-en. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Klart å skru av alarmen i søvne etter laaaaaaaaaaaaaaaang tid uten å forsove meg -.- og våknet 7 min etter jeg skulle vært på jobb.. Gahh Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Jeg kom for sent én gang i fjor, da det var APEC i byen. Thanks, Obama! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Han ved siden av meg på kontoret som bruker engelske uttrykk når han snakker i telefon, med veeeldig dårlig uttale. I stedet for å si "mottatt" sier han "tenn får". 3 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 3af00598a0d0ed6970e856ad6fda00a4.png Wow, grin da bitch! Kanskje ikke være politiker dersom man ikke tåler diverse utsagn? Folk blir jo voldtatt av 5 somaliere og kommer seg videre, mens du sliter med en verbal kommentar, lykke til i livet. I 1940 hadde den artikkelen hett "jeg var utslitt etter å ha blitt varslet om nazistenes angrep på fedrelandet Norge". Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 3af00598a0d0ed6970e856ad6fda00a4.png Wow, grin da bitch! Kanskje ikke være politiker dersom man ikke tåler diverse utsagn? Folk blir jo voldtatt av 5 somaliere og kommer seg videre, mens du sliter med en verbal kommentar, lykke til i livet. Tviler på at kommentaren som er problemet her, men det å bli stemplet som varsler... Medfører en god del nedbør på en arbeidsplass. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 At GPS-en på mobilen min er fucka og tror jeg befinner meg i Trondhjem sentrum, noe jeg ikke gjør. Jeg er 4-5 mil sørvest for byen. >< Og ikke nok med det, men apper klarer ikke å finne ut at den er på, og ber meg skru på GPS-en når jeg åpner den, selv om tegnet klart og tydelig viser at den er på. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 "Belastende å være en varsler" står det i tooltipet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå