Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

At ingen bryr seg om enslige, barnløse uføre.Hver gang det er noen som nevner noe med uføresituasjonen, som er FUBAR over hele fjøla, så er det kun om familier med barn. Alltid barn. Tenk på barna. BARNA!Greit nok, har du barn og blir ufør så er du i en ekstra vanskelig situasjon du ikke er i stand til å kontrollere. Men når du er ufør og velger å dra på deg en gjeng med unger, så har du valgt situasjonen din. Spesielt kvinner er ille her. Er du egentlig syk eller skadet nok til å ikke kunne jobbe, når du kan gå gjennom ni måneder med graviditet og deretter flere år med småbarnsoppdragelse?Jeg er ung ufør, enslig og barnløs. Dette har vært livet mitt så langt, og kommer sannsynligvis til å være det resten av livet også. Jeg har knapt nok til å dekke et veldig magert budsjett, og går ofte i det røde i slutten av måneden.Kjøpe egen bolig vil alltid kun være en drøm. Leie en bedre bolig kan jeg bare glemme med dagens leiemarked. Får jeg meg samboer, så mister jeg 25% av inntekten min. Det jeg tjener på å dele boutgifter med en annen, taper jeg fordi jeg "ikke trenger å betale så mye".Jeg kan ikke engang bytte mobilabonnement. Fordi etter at jeg fikk ung ufør, så sank kredittvurderingen min til hele null. Null av hundre. Som betyr at jeg ikke kan bytte til et billigere abonnement. Jeg kan fint betjene de 180,- jeg betaler nå i måneden, men jeg kan visst ikke betjene 99,- i måneden.Forsikringer må betales på forskudd for et helt år.Men nei, jeg er enslig og barnløs. Tenk på barna.

hva får man i mnd som enslig ufør?
Lenke til kommentar

Ikke helt sikker på hva en "gammel ufør" ufør får, men tror det er rundt 11-12 000 netto. Jeg får 14 000 med ung ufør, men underkant av 9000 av dette forsvinner i boutgifter. Så kommer medisiner i tillegg på ca 600.

Og så har jeg selvfølgelig vanlige utgifter som telefon, internett og bil.

Men det verste er egentlig ikke den økonomiske delen av å være ufør. Det er den sosiale delen. Eller mer rettere sagt, mangelen på den sosiale delen. Det er ikke mange som gidder å være venner med folk som alltid sier de ikke har råd til være med på noe, eller som alltid vil gjøre det billigste. Det er ikke akkurat lett å være venner med folk som ikke har noen anelse om hvordan livet ditt er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Nei det synes jeg faktisk ikke. Heller innse at man er utrolig heldig som bor i Norge og blir tatt godt vare på.

Lenke til kommentar

Skjønner veldig godt at det er hardt å være ung ufør. 14000 er ikke så veldig mye å leve for når man skal trekke fra boutgifter og andre faste utgifter. Har du vurdert å flytte slik at du kan bo billigere, enten mer usentralt eller mindre sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...