Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

 

Har vondt i magen etter å ha fortært nærmere kiloen med smågodt, j*&% € priskrig!!!!

den levern din sliter nok greit nå. det greiene der er omtrent det samme som røyk for lungene. 

 

Hvor mange sigaretter tilsvarer en kilo smågodt?

 

Vet du ikke det altså? Kanskje du skal dra enda mer fakta ut av ræva og finne på et svar til det også.

 

det er heldigvis VELDIG lett å søke opp hva et høyt forbruk av sukker gjør med kroppen din. sukker består av 2 ting. glukose, som kan brukes av hele kroppen- smaker ikke søtt. og fruktose som kun kan brytes ned av levern - smaker veldig søtt. sukker industrien driver med mye lobbyvirksomhet for å skjule farene ved sukker, med blandt annet at en kalori er en kalori. 

 

om jeg skulle gjette selv, vil jeg anta at en kilo med godis er langt mer farlig enn 50 sigaretter på 24t 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Stedet hvor mange lastebiler krysser veien samt med den trangeste tunnellen på E-16?

 

Desto større grunn til å legge opp systemet slik at færrest mulig bryter fartsgrensen akkurat der, i stedet for at det er flest...

 

Geir :)

Systemet er ganske greit. Det er skilter som viser at man skal kjøre saktere, og som forteller om fartskontrollen. Jeg skjønner ikke helt hvordan du mener det skulle bli gjort bedre. Ferist i stedet for fotoboks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Systemet er ganske greit. Det er skilter som viser at man skal kjøre saktere, og som forteller om fartskontrollen. Jeg skjønner ikke helt hvordan du mener det skulle bli gjort bedre. Ferist i stedet for fotoboks?

 

 

Det faktum at den fotoboksen er den som tar flest fartsovertredere (i forhold til antall passerende) forteller meg at systemet ikke er greit. Med mindre hensikten er å ta flest mulig, istedet for å få dem til å kjøre saktere. Og jeg sa i et tidligere innlegg hvordan det kunne forbedres: Ved å la 60-sonen gjelde over en lengre strekning slik at folk fikk tid til å roe ned før de kommer til boksen. 60-sonen strekker seg over kanskje 4-500 meter (fra Arnpro til Dale Trelast) med boksen på midten etter en sving. Fra Bergen kommer du rett fra  en 80 sone, ser et 60 skilt, ser en sving og så boksen. Den andre veien kommer du fra tunellen (som ikke har 60-sone) ut i dagslyset, ser et skilt og så boksen noen sekunder etter. La det bli 60 i god tid før svingen fra Bergen, og før tunellen istedet for rett etter fra Voss.

 

Med forbehold om at jeg husker riktig. Kjører der bare noen ganger hvert år på vei til og fra hytta.

 

Om det er greit får vi strides. Jeg synes formålet med trafikkovervåkning må være at trafikken går greit og trygt, ikke å fylle statskassen.

 

Aller helst burde jo ikke veien gått gjennom industriområdet i det hele tatt, men det er en annen sak.

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

glukose, som kan brukes av hele kroppen- smaker ikke søtt. og fruktose som kun kan brytes ned av levern - smaker veldig søtt
Glukose smaker søtt, mer søtt en fruktose. Hvis du leser bakpå varer vil du se glukose og glukosesirup på ingrediensene (f.eks. på karameller).
Lenke til kommentar

 

glukose, som kan brukes av hele kroppen- smaker ikke søtt. og fruktose som kun kan brytes ned av levern - smaker veldig søtt
Glukose smaker søtt, mer søtt en fruktose. Hvis du leser bakpå varer vil du se glukose og glukosesirup på ingrediensene (f.eks. på karameller).

 

du har rett i at det smaker søtt. men omtrent halvparten så søtt som "normalt sukker". fruktose er den virklig søte delen av sukker. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg tror de fleste vet at sukker er skadelig i store mengder, folk bryr seg bare ikke. Men vet du at melkeprodukter også er skadelig og en skikkelig booster for kreftceller?

Lenke til kommentar

[...] vet du at melkeprodukter også er skadelig og en skikkelig booster for kreftceller?

 

Nå ja. En studie foreslo en kobling mellom melkeprodukter og kreft, men emnet er så lite forsket på at det ikke finnes en grunn til å kalle dette for en kausalitet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

[...] vet du at melkeprodukter også er skadelig og en skikkelig booster for kreftceller?

 

 

Nå ja. En studie foreslo en kobling mellom melkeprodukter og kreft, men emnet er så lite forsket på at det ikke finnes en grunn til å kalle dette for en kausalitet.

En? Det foreligger MANGE studier angående dette. Og man ser de samme sammenhengene. Inntak av melk, som gir ett stort inntak av hormoner fra gravide kuer, da spesielt IGF1 som trigger kreftceller spesielt i reproduksjonsystemet, dvs prostata og brystkreft. Også har man "opplysningskontoret for melk" og staten som håver inn penger, til og bli dårlig av denne vranglæringen som indoktreres hos det norske folk.
Lenke til kommentar

Huffda. Stakk visst en pinne i et vepsebol av crazy.

 

For å hindre at vi nå sporer av tråden med 15 sider der vi diskuterer svada, så kan vi gjøre det slik istedet:

  • Jeg lover at jeg nå skal søke på nettet etter hvor enn du har funnet påstandene dine
  • Du leser disse sidene her: 1 2

Deal?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Systemet er ganske greit. Det er skilter som viser at man skal kjøre saktere, og som forteller om fartskontrollen. Jeg skjønner ikke helt hvordan du mener det skulle bli gjort bedre. Ferist i stedet for fotoboks?

 

Det faktum at den fotoboksen er den som tar flest fartsovertredere (i forhold til antall passerende) forteller meg at systemet ikke er greit. Med mindre hensikten er å ta flest mulig, istedet for å få dem til å kjøre saktere. Og jeg sa i et tidligere innlegg hvordan det kunne forbedres: Ved å la 60-sonen gjelde over en lengre strekning slik at folk fikk tid til å roe ned før de kommer til boksen. 60-sonen strekker seg over kanskje 4-500 meter (fra Arnpro til Dale Trelast) med boksen på midten etter en sving. Fra Bergen kommer du rett fra en 80 sone, ser et 60 skilt, ser en sving og så boksen. Den andre veien kommer du fra tunellen (som ikke har 60-sone) ut i dagslyset, ser et skilt og så boksen noen sekunder etter. La det bli 60 i god tid før svingen fra Bergen, og før tunellen istedet for rett etter fra Voss.

 

Med forbehold om at jeg husker riktig. Kjører der bare noen ganger hvert år på vei til og fra hytta.

 

Om det er greit får vi strides. Jeg synes formålet med trafikkovervåkning må være at trafikken går greit og trygt, ikke å fylle statskassen.

 

Aller helst burde jo ikke veien gått gjennom industriområdet i det hele tatt, men det er en annen sak.

Geir :)

Åpner vel greit for alle de som mener at det er unødvendig med 60-sone når veien er bra nok så burde det vært 80 lengre? Noe som igjen fører til mindre respekt for skiltingen? Men det er jo egentlig det du argumenter for, er det ikke? En lang 60-sone hvor man ikke trenger å kjøre i 60?

 

Fra Bergen er det forøvrig skiltet med 60 og fotoboks to ganger, fordi det er et kryss rett etter første skilting. Fra Voss er det 70 gjennom tunnelen og da er vel påstanden din om myk overgang fra 80 allerede til stedet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At ingen bryr seg om enslige, barnløse uføre.

Hver gang det er noen som nevner noe med uføresituasjonen, som er FUBAR over hele fjøla, så er det kun om familier med barn. Alltid barn. Tenk på barna. BARNA!

Greit nok, har du barn og blir ufør så er du i en ekstra vanskelig situasjon du ikke er i stand til å kontrollere. Men når du er ufør og velger å dra på deg en gjeng med unger, så har du valgt situasjonen din. Spesielt kvinner er ille her. Er du egentlig syk eller skadet nok til å ikke kunne jobbe, når du kan gå gjennom ni måneder med graviditet og deretter flere år med småbarnsoppdragelse?

 

Jeg er ung ufør, enslig og barnløs. Dette har vært livet mitt så langt, og kommer sannsynligvis til å være det resten av livet også. Jeg har knapt nok til å dekke et veldig magert budsjett, og går ofte i det røde i slutten av måneden.

Kjøpe egen bolig vil alltid kun være en drøm. Leie en bedre bolig kan jeg bare glemme med dagens leiemarked. Får jeg meg samboer, så mister jeg 25% av inntekten min. Det jeg tjener på å dele boutgifter med en annen, taper jeg fordi jeg "ikke trenger å betale så mye".

 

Jeg kan ikke engang bytte mobilabonnement. Fordi etter at jeg fikk ung ufør, så sank kredittvurderingen min til hele null. Null av hundre. Som betyr at jeg ikke kan bytte til et billigere abonnement. Jeg kan fint betjene de 180,- jeg betaler nå i måneden, men jeg kan visst ikke betjene 99,- i måneden.

Forsikringer må betales på forskudd for et helt år.

 

Men nei, jeg er enslig og barnløs. Tenk på barna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...