Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis av meg er på arbeidstrening via NAV.

Han får tiltakspenger av å være i arbeid der og arbeidsplassen får gratis arbeidskraft samt et lite tilskudd.

Han har kommet 5 min forseint et par ganger, og tatt tre-fire sykedager i forbindelse med en laseroperasjon i nesa.

Nå truer de med å gi han "sparken" selv om han gjør jobben sin helt riktig og er sosial på arbeidsplassen. Bare fordi han kommer litt forsent.

Hva et det disse menneskene tenker? Er de virkelig så opptatte av å vise autoritet og herse med ansatte at de vil gi fra seg gratis arbeidskraft bare fordi han ikke lever opp til latterlige standarder om å være på en gitt posisjon i universet til et eksakt arbitrært tidspunkt basert på orbital bane rundt en sol?

For noen jævlig bakvendte, forferdelig triste mennesker.

Velkommen til arbeidspraksis gjennom NAV, hvor du har ingen rettigheter, slavelønn og kan bli byttet ut på timen.

Hvis du tror at bedriften mister gratis arbeidskraft (pluss litt godtgjørelse, og null arbeidsgiveravgift) ved å kvitte seg med vennen din, så tro om igjen. Alt de trenger å gjøre for å få ny slave er å ringe NAV og si at de trenger ny.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han får tiltakspenger av å være i arbeid der og arbeidsplassen får gratis arbeidskraft samt et lite tilskudd.

Han har kommet 5 min forseint et par ganger, og tatt tre-fire sykedager i forbindelse med en laseroperasjon i nesa.

Nå truer de med å gi han "sparken" selv om han gjør jobben sin helt riktig og er sosial på arbeidsplassen. Bare fordi han kommer litt forsent.

Hva et det disse menneskene tenker? Er de virkelig så opptatte av å vise autoritet og herse med ansatte at de vil gi fra seg gratis arbeidskraft bare fordi han ikke lever opp til latterlige standarder om å være på en gitt posisjon i universet til et eksakt arbitrært tidspunkt basert på orbital bane rundt en sol?

Håper ikke han utnytter ikke det å være gratishjelp til å slarve.

Det er faktisk viktig at han møter opp til gitt tid hver dag, y u heard me, hver dag! De som kommer seint ofte sender signaler om at de egentlig driter i jobben de er der for å gjøre.

Samme om det er gratis arbeidskraft eller ikke.

Hadde heller betalt for å ha noen som gidder å komme på tiden en noen som gir faen. Men ja så kommer det litt ann på hvor mange ganger dette har skjedd.

Er det en gjenganger så er det rett ut.

Lenke til kommentar

Håper ikke han utnytter ikke det å være gratishjelp til å slarve.

Det er faktisk viktig at han møter opp til gitt tid hver dag, y u heard me, hver dag! De som kommer seint ofte sender signaler om at de egentlig driter i jobben de er der for å gjøre.

Samme om det er gratis arbeidskraft eller ikke.

Hadde heller betalt for å ha noen som gidder å komme på tiden en noen som gir faen. Men ja så kommer det litt ann på hvor mange ganger dette har skjedd.

Er det en gjenganger så er det rett ut.

Haha, typisk nordmenn å finne seg i at arbeidslivet skal være grusommelig kjedelig og en forferdelig affære.

"du må skjerpe deg blablabla, du rette deg etter disse bestemmelsene! kom igjen gutt, nå skal livet suges ut av deg sakte men sikkert"

Det er nesten umenneskelig å bli utskjelt for så små feilsteg. Man MÅ jo jobbe for å tjene til livets opphold og man har derfor ikke alltid kontroll over hvor man havner, som regel finner man en nødløsning i en shitty jobb med shitty ledere som ikke har empati eller snøring på hva de gjør med folk. Jeg har sagt opp mange jobber med ugunstige sjefer. Finner meg ikke i å bli behandla som en liten dritt av en arbeidsmaur.

Gi fuck i jobben og heller bli egen sjef hvor en lar arbeidstakere få flexi tid hvor en kan komme for example mellom 08:00-09:00. Problem solved, så sant en da ikke kjem 09:05..…hehe...

Jeg har heeeldigvis flexitid, takk gud for det. Jeg kan gå hjem klokken 11 og jobbe hjemmefra resten av dagen også om jeg vil.

Men eier ikke disiplin til å faktisk jobbe hjemmefra så jeg unngår det.

Da jeg jobba i Posten begynte jeg klokka 5 om morran og 1 minutt forsent var uakseptabelt.  :ohmy:

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Velkommen til arbeidspraksis gjennom NAV, hvor du har ingen rettigheter, slavelønn og kan bli byttet ut på timen.

Hvis du tror at bedriften mister gratis arbeidskraft (pluss litt godtgjørelse, og null arbeidsgiveravgift) ved å kvitte seg med vennen din, så tro om igjen. Alt de trenger å gjøre for å få ny slave er å ringe NAV og si at de trenger ny.

Velkommen til den virkelige verden. Man skjønner jo godt hvorfor NAV får så mye kritikk når det ikke skal mer til enn dette. Når ble det ok å komme for sent på jobb? Hele poenget med arbeidstrening er jo å se om man klarer en "ordentlig" jobb over tid. Og det å møte opp til avtalt tid er jo minstekravet, ved siden av å faktisk møte opp.

Jeg ville i hvert fall vært skeptisk til å ansette en fyr som ikke møter opp tidsnok, spesielt om han ikke skjønner at det er viktig på mange arbeidsplasser. Og det regner jeg med at NAV tenker her også, uten at jeg vet hele historien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På min jobb får vi skriftlig advarsel om vi kommer for sent tre ganger på én måned. En advarsel som kan brukes mot deg i lønns- og kontrakts-forhandlinger. Til og med ett minutt for sent teller som forsentkomming.

Jeg har alltid som mål å være på jobb 30 minutter før tiden. Da får jeg tid til å snakke med kolleger og oppdatere meg på dagens arbeid, samt at jeg prøver å eliminere uforutsette hindringer som trafikk på vei til jobben.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mann med kjepp : "In future come to work on time !" (Big Boss 1971)

Var ikke mye fagforening i den filmen nei , de som ikke lystret havnet på is (bokstavlig talt) :p

Lenke til kommentar

Sitter og ser på "Lost"  (Skyt meg..) og blir "irritert" på alle flashbacks som er totalt unødvendig

Flashbacks ødelegger litt av hele historien da en får vite alt om hver enkelt person og det blir liten til ingen fantasi

Enkelt å hoppe over, men det skulle ikke vært nødvendig..

Lenke til kommentar

House var en sånn serie for meg. To-tre sesonger for mye.

Så ufattelig enig. Jeg led meg gjennom de to siste sesongene for å se den glimrende finalen.

Enig! Jeg så aldri ferdig siste sesongen. Det ble bare så dårlig at jeg valgte å begynne å se noe annet :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...