Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men noen av oss sliter med søvn uavhengig av om vi har stirret på en skjerm eller inntatt koffein etter 18:00 (eller hva søren), eller ei.

 

Jeg kan bruke en dag på å lese bøker og løse kryssord, føle meg trett i halv to-tiden, og gå og legge meg, og så ikke få sove i det hele tatt. Eller jeg kan bøtte nedpå med Coca-Cola og Urge hele dagen mens jeg gamer, og likevel falle i søvn halv elleve på kvelden.

 

Fysisk aktivitet, frisk luft, og frafall av skjermlys og koffein har ingenting å tilsi på mine søvnvaner, og mine mest effektive sovemiddel, er kaffe og øl. :p

Lenke til kommentar

nå så jeg TO folk som klager over søvnvansker skrive om det på et forum, midt på natta. å sabotere sine egene vansker og appåtil  klage over dem. det fikk meg faktisk til å reagere litt. regner med at rutine og kosthold har mye å si for 90% av folk med søvnvansker. 

Endret av kjeLL//
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har litt å si hvor mye man har å tenke på. Jeg hadde en periode i livet der jeg følte at så å si alt gikk bra og alt kom til å ordne seg. Tok toppen 15-20 min å sovne uansett hvor lenge man hadde vært våken, hva man spiste/gjorde osv.

 

Når man derimot har en del større ting å tenke på og bekymre seg over så ruller man fort fram og tilbake i senga i noen timer, natt etter natt.

Lenke til kommentar

Vifta på laptopen røk når jeg prøvde å støvsuge den. Nå har jeg lært noe nytt iallefall.

 

Batteri må byttes også.

 

Ingenting varer evig, og sparepenger til en regnfull dag skulle man hatt.

 

Som en lysside koster service bare 285 kr og det er helt sykt billig her i Sverige. Da håper jeg vifta ikke koster så mye også.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

nå så jeg TO folk som klager over søvnvansker skrive om det på et forum, midt på natta. å sabotere sine egene vansker og appåtil klage over dem. det fikk meg faktisk til å reagere litt. regner med at rutine og kosthold har mye å si for 90% av folk med søvnvansker.

Når du har ligget i 2 timer så blir man jo irritert og gidder ikke bare ligge der lenger. Fikk sove nesten rett etter at jeg skrev innlegget, Flux er fint.

Lenke til kommentar

nå så jeg TO folk som klager over søvnvansker skrive om det på et forum, midt på natta. å sabotere sine egene vansker og appåtil  klage over dem. det fikk meg faktisk til å reagere litt. regner med at rutine og kosthold har mye å si for 90% av folk med søvnvansker. 

Nå har du kanskje ikke hatt søvnvansker før? Det hender jeg har søvnvansker men har sovemedisin mot det. Men en gang jeg jobbet på lager med overtid, så gikk jeg to uker uten søvn og fikk psykose i flere måneder.

 

Så det viser vel at søvnvansker ikke er til å kimse av.

 

Var ikke noen energidrikk, kaffe eller uppers med i bildet heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg drikker ikke kaffe, stirrer ikke på skjerm når det nærmer seg leggetid, røyker ikke, drikker verken alkohol,brus eller energidrikker, er i aktivitet utendørs store deler av dagen. Likevel får jeg ikke sove om nettene. Ikke kom og si at det er bare å ditten og datten, så får man sove.

Endret av Therawyn
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vet hva søvnproblemene mine skyldes, det har ikke noe med <sett inn x her> å gjøre. At jeg vet årsaken betyr ikke at jeg får til å gjøre noe med det umiddelbart. Søvnhygieneråd er latterlige, hadde jeg fulgt halvparten hadde jeg ikke fått sove i det hele tatt. For øvrig er det bare LED-skjermer som har blått lys, jeg har en gammeldags CCFL-skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker flux. Drikker ikke kaffe. Ikke alkohol heller for å være ærlig. Tynn og "frisk". Hadde jeg kunnet sove ved hjelp av enkle råd så hadde jeg nok gjort det istedenfor å ta rare piller.

 

Jeg hadde på klassisk musikk i bakgrunnen også, på veldig veldig lavt volum. Fikk meg til å slappe av men ingen søvn.

 

Ja, jeg har mye å tenke på, men prøver å unngå å tenke også. Det hjelper heller ikke.

 

En person som sto meg veldig nær gikk uten søvn i en uke eller to og fikk psykose, ene gangen angrep hun faktisk meg, så jeg vet veldig godt at søvn er ekstremt viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...