Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er slakt av det norske språk. Hvem genser høres ikke riktig ut uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er en feil som barn og unge begår mens de lærer seg norsk.

 

Jo.kanskje det. Men for å unngå at det utarter, burda man da forenkle "hvilken" til noe kortere. "Hvilken" er som en stylte av et ord i dag og passer dårligere og dårligere inn i flyten der det hører til i setningene. Det er det som gjør at problemet oppstår.

Lenke til kommentar

 

Seksuelle tilnærmelser fra unge damer på 18-20 år, spesielt i forbindelse med dansing. :realmad:

 

Ja, det er for jævlig... :rofl:

 

 

Hadde de bare hatt et snev av folkeskikk eller sagt hei før de stormet på. På TV fremstilles det som det er kun menn som klår på damer, men det går begge veier.

 

Ingen tafsing eller holding av hender før dama har sagt hei og presentert seg.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en del bekjente sørenfor som sier "Hei på du." Da ruller jeg på gulvet.

 

"Kom hun til du?" "Skal vi hjem til du og seg på film?"

"Kom henne til du?"

:sick: :sick:

 

Jeg irriterer meg også over "feil" i språket som nå har blitt OK å skrive, men Delvis har muligens et poeng. Det irriterer meg også.

Lenke til kommentar

Takk :) Ja det er kanskje vakkert for utlendinger, det vet jeg ikke. Veldig vansklig å bedømme når man forstår språket syns jeg.

Jeg fikk toppkarakterer i norsk så om jeg er helt utenlending å regne når det kommer til det norske språk er jeg ikke helt sikker på :p det er ett veldig rent og vakkert språk. Engelsk sammenlignet med norsk er veldig rotete og kleint til tider syns jeg, selv om jeg fikk toppkarakterer i engelsk også. Albansk er også veldig kleint syns jeg, men så er det nesten helt motsatt av norsk samt bruker helt andre ordlyder og har noen andre bokstaver i alfabetet. Norsk er så vakkert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...