Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Irriterende når jeg får fordel for en innlysende feil hos den andre i sjakk. Blir litt glad, men så innser jeg at det er en dum feil og at jeg ble glad for noe jeg ikke fortjente. Og spillet blir ødelagt.

Jeg er så enig! Det er mye morsommere å tape et interessant spill, enn å vinne fordi motstander gjør et dårlig trekk.

Verste som finnes er å spille en kjempeinteressant stilling i over en time, og så knekker alt fordi motstander gjør en slurvefeil. Plutselig er spillet over på fem minutter når du egentlig kunne tenke deg å sitte der mye lengere.

Dette gjelder forøvrig alle spill, og ikke bare sjakk.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når en eller annen kjent amerikansk musiker eller skuespiller skal på besøk eller turne til Norge. Men når journalisten fra TV 2 skal intervjue dem - så handler spørsmålene hans nærmest  utelukkende om kjente (eller halv-kjente) nordmenn som driver med film (eventuelt musikk) i Hollywood eller USA......

Så får skuespillerne / musikerne spørsmål om de kjenner (eller har hørt om) disse  nordmennene før. For dette er liksom langt mer spennende og interessant, enn musikken og filmene som de amerikanske skuespillerne / musikerne er i Norge for å promotere.  :wallbash:

:wallbash: 

• Liker 8
Lenke til kommentar

Folk med regntrekk på sekken.

Folk med brodder når det er lite is. Folk med ledlys-armbånd i stedet for refleks.

Det er så irrasjonelt av meg å irritere meg over dette men kan ikke noe for det.

Jeg er kaotisk, uforsiktig, careless. Jeg forstår at folk tenker annerledes, men når det når helt andre enden av skalaen kan jeg ikke relatere rett og slett.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Folk med regntrekk på sekken.

Folk med brodder når det er lite is. Folk med ledlys-armbånd i stedet for refleks.

Det er så irrasjonelt av meg å irritere meg over dette men kan ikke noe for det.

Jeg er kaotisk, uforsiktig, careless. Jeg forstår at folk tenker annerledes, men når det når helt andre enden av skalaen kan jeg ikke relatere rett og slett.

Regntrekk på sekk er jo lurt dersom man har elektronikk eller papir på. Hvis det regner masse kan det være lurt. Vanligvis pleier jeg bare å legge et plagg øverst i sekken da det blir mye styr på trekk...

Mange som hadde fått store konsekvenser av å falle på isen. Folk med skade i ryggen, gamle mennesker etc. Fullt forståelig.

Led armbånd blir litt overkill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apple lager gode laptoper. Hvorfor kan de ikke lære å lage gode ladere av f.eks. Acer?

Selv billigmerkene har ikke denne tåpelige feilen som Apple har hatt i mange år.

broken-mackbook-charger.jpg

849,- for ny lader.

ca. 40,- for ny kabel på Ebay. Glad jeg kan lodde. Penger spart.

Og denne sendingen kom rett i postkassen i motsetning til forsendelsen jeg nevnte i forrige innlegg.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det er jo ikke tåpelig feil, det opplegget der er med vilje. Kabelen er selvfølgelig fast for å "ikke hoppe ut" og "se bra ut" basert på offisielle uttalelser, mens den i realiteten er fast fordi du skal kjøpe hele laderen på nytt når kabelen går. Regner med at de vet hvordan avlastere på kabler fungerer og har fungert i flere tiår.

De kunne også funnet plass til microSD i mobilene sine, men da ville jo forbrukere fått mulighet til å kjøpe minne til 1/4 av prisen, det gidder man ikke!

Lenke til kommentar

Vanlige merker har kabelen festet til "laderen" med en kontakt, så du trenger ikke å lodde engang om dette skulle skje.

Det har jo apple også.

Det er jo ikke tåpelig feil, det opplegget der er med vilje. 

Det er litt hat for en så dyr laptop. Til gjengeld er den brukbar 5 år lengre.

Lenke til kommentar

Isolasjonskvaliteten på ledninger har lenge vært dårlig. En gang i tiden loddet jeg over ledningen fra de gamle iPod-proppene over til Sony-propper der minijacken var dårlig. Den kabelen fungerte teknisk sett hele veien ut, fram til den hvite isolasjonen rundt bokstavelig talt datt fra hverandre.

Lenke til kommentar

Ja, for jeg hadde jo aldri hørt om den siden.  :nei:

Den viser siste innlegg først, ikke siste KP først, derfor er det ofte umulig å vite hvor man har fått. Når det ikke vises noe spesielt på de første sidene av den tråden fordi det er gamle innlegg som har fått, eller i spesielle tilfeller innlegg som er slettet.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Ja, for jeg hadde jo aldri hørt om den siden. :nei:

Den viser siste innlegg først, ikke siste KP først, derfor er det ofte umulig å vite hvor man har fått. Når det ikke vises noe spesielt på de første sidene av den tråden fordi det er gamle innlegg som har fått, eller i spesielle tilfeller innlegg som er slettet.

Skulle vært mulig å rangere etter flest KP.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...