Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Sikker på det gjelder visdomstenner? Aldri hørt man får refundert og aldri har tannleger nevnt det.
Fjernet en VT for to år siden siste gang.

Edit: Åja kirurgisk, en spesiell metode til forskjell fra vanlig trekking altså. Javel ok, sorry da skjønner jeg.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke bo her noe lenger enn ca 6 måneder til, og jeg tviler på at de vil bruke noen penger på en carport da jeg anntar de fleste som leier etter meg kommer til å være under 18 og de over med bil ikke bruker den mye da det bare er et par hundre meter å gå til skolen herfra 

Jeg har kjørt de siste 2 månedene pga problemer med foten, og litt latskap :p

Lenke til kommentar

Tror ikke du får det refundert. Betaler kanskje 50% av prisen, men det blir fort 2-3000 kr det også.

Dersom de fjernes kirurgisk så får du 100% tilbake. Jeg fikk hver eneste krone tilbakebetalt da jeg trakk 2 av mine på den måten.

Ser at man må betale en egenandel i dag. Men ordningen er der enda.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Nå måtte jeg slå opp hva det egentlig var for noe:

Skikken å feire navnedag oppstod i den tidlige kristne kirken, nærmest for å redusere betydningen av fødselsdagsfeiringen. Feiring av fødselsdagen ble oppfattet som en hedensk og ukristen skikk. Å feire dåpsdag og navnedag ble sett på som mer heldig enn å feire den dagen man ifølge kristen tradisjon ble født inn i arvesynd.

De tidlige navnedagene var hovedsakelig knyttet til en liste over helgener og martyrer, og navnedagene ble feiret mer til deres ære enn til en særskilt person.

Dette forklarer endel, familien min er utpreget ikke kristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...