Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

De fleste gangene jeg går i en fysisk butikk utenom matbutikken så trenger jeg faktisk hjelp, med mindre jeg marsjerer mot en bestemt hylle og vet hva jeg skal ha på forhånd. Dager for å gå i butikken for å glane er det lenge imellom.

 

Jeg skjønner godt at de ansatte prøver å hjelpe/selge, men har du gjort litt research på forhånd er det sjeldent man får kvalifisert hjelp.

 

Jeg liker oftest å gå rundt å se på utvalget i fred først, for å få et overblikk over det de har. Og så eventuelt spørre etterpå hvis jeg ikke selv ser noe som er midt i blinken. Eller bare gå hvis jeg helst ikke vil spør.

 

Hvis du spør først(eller sier hva du ser etter når de er på deg) så viser de deg noe, og så blir de som regel stående der å vente på et svar fra deg.

Da får du et press på deg om å ta en avgjørelse og si det til dem. Kan ikke fordra å måtte si sånt som "jeg får vurdere det litt" eller "det passer ikke helt, tror jeg vil se litt andre steder først" og sånt.

Da kommer ofte den der med: "tror ikke du vil finne noe bedre/ noe billigere andre steder.." blablabla. Så må du lete etter noe gangbart å si for å komme deg vekk på greit nok vis.

Har til og med opplevd de har stilt seg i veien for meg flere ganger, så jeg må be dem flytte seg. Skjedde på en Jernia butikk for ikke så lenge siden der jeg var ute for en sånn klegg som ikke gav seg. Nå har jeg ikke lyst å gå dit igjen bare pga han og at det ble kinkig. Idiot.

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg så ofte i butikker som fører elektronikk, møbler etc. hvor det er vanlig at ansatte spør om man trenger hjelp, men når det skjer og jeg sier at jeg bare kikker litt, sier de stort sett bare "okei, bare spør om du lurer på noe" og går sin vei.

 

Jeg har fortsatt til gode å treffe ansatte som absolutt ikke egner seg i et kundeyrke, både her jeg bor og i Norge forøvrig.

Eneste tilfellet er da jeg var i Praha i mars 2011, opplevde at noen butikkansatte virket helt uinteressert når jeg skulle betale i kassen, så en annen vei og tilsynelatende ikke kunne engelsk, sånn at jeg noen ganger måtte se på den lille skjermen på kassen for å finne ut hva totalprisen ble (selv om jeg som regel la sammen summene på varene mine i hodet).

Lenke til kommentar
Eneste tilfellet er da jeg var i Praha i mars 2011, opplevde at noen butikkansatte virket helt uinteressert når jeg skulle betale i kassen

Det har jeg opplevd på Rema i "hurtigkassen". Den ansatte sto og pratet med en venninne som hadde kommet innom. Det pratet, og pratet, og pratet og pratet... Det må ha tatt 4 minutter, og de gjorde ingenting for å skynde seg.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Handlet en genser her om dagen. Fikk standard-spørsmålet: "Trenger du hjelp?", helt greit. Jeg svarer "nei takk, jeg bare titter litt jeg". Mens jeg ser etter noen gensere sier hun: "Kanskje disse kunne vært noe for deg, de er jo kjeeeempe fine!". Jeg sier at jeg bare ser litt, men hun lar meg ikke se i fred.

 

Når jeg først finner en genser jeg liker, tar jeg med dem inni prøverommet. Noen sekunder etter at jeg har gått inn på prøverommet står hun utenfor og roper: "Passet den eller?" - før jeg hadde fått tatt den på meg. Jeg synes genseren var fin, så jeg valgte å kjøpe den. Før jeg betalte, sa hun: "Du har vel ikke behov for en genser til? Vi har jo maaange andre fine gensere her". Jeg svarte høflig at jeg ikke trengte flere. Etter det spurte hun: "Hva med bukser da?", takket høflig nei til det også.

 

Da jeg endelig skulle betale spurte hun: "Hvordan har du med boxere og sokker da? Har du nok av det, eller kunne du ha trengt et par?" Takket høflig nei til det også, før jeg ENDELIG fikk betalt.

 

Greit at man vil selge, men det finnes da grenser på hvor hardt man skal prøve! Jeg liker å titte på klær i fred. Greit at de spør om jeg trenger hjelp. Men når jeg svarer at jeg bare titter litt, mener jeg at jeg vil se på klær i fred uten at noen skal henge over meg. Synes rett og slett at det er ubehagelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må nesten oppgi sammenhengen her. Hadde nøkkelsmeden kopiert nøkkelen din med nøyaktighet på +/- 2 mm hadde vel du blitt forbannet også.

Siden når er det nødvendig å oppgi detaljer? Kan man ikke bare irritere seg over ting uten å avsløre den minste detalj? Kan si at det har med jobben min og produksjon av store betongvegger å gjøre og har null og niks å si for det praktiske resultatet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Bestilte en dør,kom endelig idag. Monterte ned den gamle, bar den ned til boden og pakket opp den nye varen min for å oppdage at det har blitt skade under transport. Angrerett og hele ræla hoff

Lenke til kommentar

 

Du må nesten oppgi sammenhengen her. Hadde nøkkelsmeden kopiert nøkkelen din med nøyaktighet på +/- 2 mm hadde vel du blitt forbannet også.

Siden når er det nødvendig å oppgi detaljer? Kan man ikke bare irritere seg over ting uten å avsløre den minste detalj? Kan si at det har med jobben min og produksjon av store betongvegger å gjøre og har null og niks å si for det praktiske resultatet.

 

Tror det var ment som en slags spøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...