Delvis Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Når det gjelder mobiler vil jeg anbefale å sjekke windows mobil. Veldig fornøyd med det, får mye for monitene. Lenke til kommentar
J. Fredrik Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Voffsen har løpetid. Det er et helvetes mas. Spontan bjeffing midt på natta. Hver natt. I to uker. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Voffsen har løpetid. Det er et helvetes mas. Spontan bjeffing midt på natta. Hver natt. I to uker. Vi har tatt over en omplasseringshund. Han er en vakthund og holdt på sånn om natten hele tiden i starten. Heldigvis har vi kommet langt på vei for å roe det :-P Lenke til kommentar
Bruker-369852 Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Støttes, er ikke akkurat umulig å få ringt deg selv i 2015. Med mindre den er på lydløs eller av da. Hadde ingen annen telefon i nærheten, og hadde det travelt. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 To ting i dag: 1: At Jippi fiskegrateng er utgått vare. 2. At Postnord skriver de har sendt både sms og epost flere ganger uten å ha gjort det, og returnerer pakken. 1 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Når analogier blir brukt i en diskusjon/debatt. De som gjør dette, tror alltid at de er så sinnssykt smarte og kommer med ekstremt gode poenger. I realiteten kan man bruke analogier til nesten hva som helst og få hvilket som helst rasjonelt synspunkt til å virke helt på vannvidde. Det er ingen grenser for hvor dumme linjer man kan trekke og fortsatt føle at man "vinner" diskusjonen. Klassikeren: "Jenter må kle på meg seg for å ikke bli voldtatt, du låser jo døra til hjemmet ditt?" eller Judith Thomsin sitt argument for abort "Tenk deg at du våkner en dag med en fiolinist festet til kroppen, du ville vel da selv ha lov til å fjerne denne fiolinisten fra kroppen din?" (Jeg støtter så klart abort, fortsatt et dumt argument) Poenget mitt er at det er det billigste av alle debatt - triks, du kan trekke slike linjer på all slags måter for å få "motstanderens" argument til å virke helt blåst, eller bygge opp under dine argumenter. Det er på like linje med herseteknikk ( eks"Det skjønner vel til og med du?"). Det betyr så klart ikke at man kan bruke det til en viss grad, for eksempel bruke analogi/sammenligning for å trekke fram hykleriske synspunkter. Endret 26. september 2015 av Carlgutt 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Enkelte analogier (de du nevner) er ikke treffende. For eksempel er det ikke greit å stjele fra folk selv om døra er åpen. Jeg vil ikke dømme alle analogier av den grunn. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Irriterer meg over at en sjefen på butikken kommenterer alt jeg handler!! ""skal du bare ha brød idag?"" "Å de var store batterier.....det må vel være til en stor ting"" ... Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Irriterer meg over at naboen starter lastebilen klokka 6 en søndag morgen, bare fordi den absolutt må stå å svive...... (( Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Irriterer meg over at en sjefen på butikken kommenterer alt jeg handler!! ""skal du bare ha brød idag?"" "Å de var store batterier.....det må vel være til en stor ting"" ... Handler du på Blekenberg? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Virker sært, at man får sånne commentarer på en daglivarebutikk. Tror ikke jeg har opplevd det noengang. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Var vel tilfelle der noen fikk sparken på stedet da vedkommende i kassa kommenterte at en gravid dame kjøpte røyk. Hvis du er butikksjef i daglivarehandel og kommenterer hva kundene kjøper på denne måten så er du ikke spesielt profesjonell. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Var vel tilfelle der noen fikk sparken på stedet da vedkommende i kassa kommenterte at en gravid dame kjøpte røyk. Hvis du er butikksjef i daglivarehandel og kommenterer hva kundene kjøper på denne måten så er du ikke spesielt profesjonell. Hvis du er butikksjef og sparker noen på stedet er du heller ikke spesielt profesjonell da det neppe er lov. 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Folk som skal gå så sakte de kan ut av butikkdørene for så å plutselig løpe så fort de kan når jeg skal gå forbi 1 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Folk som går sakte generelt. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Folk som ikke skjønner at man kan ha forskjellige meninger om ting. "Jeg mener ditten, så jeg har 100% rett. Du tar helt feil uansett hva du sier". Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Folk som ikke skjønner at man kan ha forskjellige meninger om ting. "Jeg mener ditten, så jeg har 100% rett. Du tar helt feil uansett hva du sier". Hva er greia med dette her? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Programmerere som lager volumkontrollene lineære. Dette gjør at øverste halvdel gir nesten samme volum, og man får veldig få valgmuligheter på lavt volum. Sånn skal det gjøres: http://www.dr-lex.be/info-stuff/volumecontrols.html Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 At far min begynner å trykke og fikle på mobilen min uten å spørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå