Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brød som har vært frossent er ikke like godt. Selv om det er bedre enn brød som har blitt tørt. Derfor pleide jeg å dele brødet i to på midten og fryse halvparten da jeg spiste mye brød.

Edit: Brød som er oppskåret er heller ikke like godt som brød som har vært helt.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Heldige folk som kan spise sånt. Glutenallergi, og glutenfritt brød holder seg dårlig i romtemperatur. Men fantastisk deilig med hjemmelaga, varmt og nybakt brød med syltetøy på!

Forøvrig irriterer elektronikk meg fremdeles grenseløst. Håper å få en ordning på laptop'n snart, for dette er håpløst..

Lenke til kommentar

Polarbrød. Rekker å spise et par så har det kommet mugg. Alltid før best før datoen. Lomper er enda verre. "Ferske" står det på pakka, men alle er jo søren meg fra fryseren. Greier å finne noen som ikke detter fra hverandre på butikken, men skal du spise de igjen to dager etterpå så detter de fra hverandre som om de var laget av sand.

Jeg liker ikke å kaste mat, men med disse her blir man nødt til det. Enten det eller spise hele pakka på en gang.

Frys de ned, tar 5 minutter å tine igjen.

Lenke til kommentar

Brød som har vært i kjøleskap er i hvert fall ikke godt. Gjærbakst skal ikke i kjøleskap.

Det går helt fint å ha brød i kjøleskap. Holder seg lenger. Ja, litt tørt blir det, men heller det enn brød som er så bløtt at det faller fra hverandre når en skal ha smørepålegg på. Og det blir det hvis jeg lar det ligge utenfor kjøleskapet.

Samme med polarbrød. Frys det eller ha det i kjøleskapet, så holder det seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Søkte litt på dette med brød og oppbevaring, og all ekspertise fraråder kjøleskap. Det ble iallefall kategorisk slått fast.

Kjøleskap medfører "kjemisk aldring" sies det, og gir kortere holbarhet. Hm. Det var overraskende, javel. Plastpose er

heller ikke å anbefale, ettersom fuktigheten blir i posen og lager seig skorpe heter det. I tillegg skal visstnok plastpose

være helskadelig, kan avgi helseskadelige stoffer til brødet.

Brødboks og/eller inni klede er visst det beste. Og så avhenger det av romtemeratur, luftfuktighet og sånne ting.
Ja jeg lærte hjemmefra at brød i kjøleskapet var fine greier og har trodd på det. Har ikke reagert på at brødene blir dårlige heller, men så er jeg lite flink å legge merke til sånt. 

Vel vel, Kankje man skulle få seg en brødboks da. :shrug:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Søkte litt på dette med brød og oppbevaring, og all ekspertise fraråder kjøleskap. Det ble iallefall kategorisk slått fast.

Kjøleskap medfører "kjemisk aldring" sies det, og gir kortere holbarhet. Hm. Det var overraskende, javel. Plastpose er

heller ikke å anbefale, ettersom fuktigheten blir i posen og lager seig skorpe heter det. I tillegg skal visstnok plastpose

være helskadelig, kan avgi helseskadelige stoffer til brødet.

Brødboks og/eller inni klede er visst det beste. Og så avhenger det av romtemeratur, luftfuktighet og sånne ting.

Ja jeg lærte hjemmefra at brød i kjøleskapet var fine greier og har trodd på det. Har ikke reagert på at brødene blir dårlige heller, men så er jeg lite flink å legge merke til sånt. 

Vel vel, Kankje man skulle få seg en brødboks da. :shrug:

Plastpose er ikke anbefalt, nei. Jeg har det i papirposen. Kjemisk aldring eller ikke, jeg har aldri opplevd at brødet smaker vondt eller blitt dårlig av det, så kommer til å fortsette med det.
Lenke til kommentar

Det evinnelige maset om den russiske ubåten av typen Catfish som er funnet i Sverige.

Ja da, jeg elsker ubåtnytt. Det er bare det at et enkelt søk avslører at Catfish faktisk er navnet på selve ubåten, ikke typen, som får meg til å irritere meg over dette.

Du er en bruker av typen Emancipate!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...