Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterende med barn som plasker rundt deg også, men det betyr ikke at de ikke skal få "slippe ut i badevannet".

 

Barn stinker ikke, og er tørket bak.

 

Og det er normal høflighet i Norge å ikke gå heeeelt oppi noen når det er ekstremt god plass. Det har derfor aldri skjedd at unger har plasket rundt meg.

 

Endret av Emancipate
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må si meg fullstendig enig med Tåkelur her. Mennesker er mennekser og dyr er dyr. Det barn tar veldig liten plass ift. til en hund. De er ikke skitne, de har ikke pels som stinker lang vei når den er våt, de rister seg ikke så spruten står flere meter omtrent.

 

Hunder bør ikke bade i nærheten av der mennesker bader. Det er ikke hygienisk. Ikke at vann ute er helt rent heller, men det gjør det ikke bedre å ha en illeluktende pelsdott plaskende rundt seg. Du tar vel ikke hunden med deg i badekaret? Nettopp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slutt å tull nå. Bikkjene pisser og skiter ikke i vannet, det gjør faen meg mennesker. Vet ikke hvem som er mest uhygenisk.

 

En forskjell på meg og andre (tydeligvis) er at jeg ikke lar bikkja svømme at med fremmende folk. Jeg respekterer at folk kan være redd hunder, så vi leker i hvert fall 10 meter unna andre. Derimot så driter jeg i om folk kommer inn i vår "sone". Vi sto der, og folk får bare flytte seg akkurat slik jeg gjør for andre.

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan kanskje skjønne det om det er et lite, innendørs badebasseng. Men man er rimelig hysterisk germaphobe om man synes det er ekkelt å bade i samme innsjø/hav som en hund.

Det er jo ikke snakk om bare i samme innsjø, men at de skal ha hundene like borti når det er plass 10-20 meter unna. Og ja, det er såpass lite vann der at det nesten hadde vært bedre i et innendørs basseng. Og det handler ikke om bakterier, men om normal avstand til andre folk. Jeg liker ikke hunder, og det er båndtvang her. Hvorfor skal de la hunden gå løs 2 meter fra meg når det er nok plass til at de kan slippe dem andre steder?

 

Og hun ene skulle da gå 30 cm (!) forbi meg med hunden løs akkurat i det jeg skiftet, når hun kunne gått hvor som helst ellers (jeg var den eneste i 100 meters radius). Nei, hun var ikke interresert i meg. Hun bare dreit i å holde normal avstand. For jeg var luft for henne.

 

Det handler bare om helt normal folkeskikk, spør du meg. Alle mennesker uten hund klarer det. Ca halvparten av hundeeiere klarer det. Den andre halvparten bare skjønner ikke at det er andre mennesker tilstede i verden. Andre mennesker er luft for dem.

 

Bare for å si det enkelt: Det finnes en lov om båndtvang. De som ikke skjønner poenget med den, og mener folk er hysteriske, er dem som loven er laget for. Båndtvangen gjelder også på befolkede badestrender og parker (faktisk gjelder den spesifikt slike steder i denne kommunen).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Irriterende med barn som plasker rundt deg også, men det betyr ikke at de ikke skal få "slippe ut i badevannet".

Barn stinker ikke, og er tørket bak.

 

Og det er normal høflighet i Norge å ikke gå heeeelt oppi noen når det er ekstremt god plass. Det har derfor aldri skjedd at unger har plasket rundt meg.

Mange barn stinker, tørker seg ikke skikkelig bak, og gjør fra seg i vannet. Jeg har likevel aldri irritert meg over at de får bade i samme sjø som meg. At noen hundeeiere ikke holder hunden sin unna folk som vil ha fred er en annen sak.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke hunder, og det er båndtvang her. Hvorfor skal de la hunden gå løs 2 meter fra meg når det er nok plass til at de kan slippe dem andre steder?

 

Her er jeg helt enig med deg. Jeg respekterer at folk kan være redd eller ikke like hunder. Mine får ikke lov til å verken springe til fremmede eller bade sammen med dem. Holder de minimum 10 meter unna fremmede folk og det syns jeg andre også burde gjøre. 

Endret av Espp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt så mye drittopplevelser med bikkjer at jeg ikke har noe med de å gjøre.

Ene gangen løp en etter meg og bet meg i foten, en annen gangen ved noen naboer, når jeg gikk forbi så løp den etter meg. Var ikke noe gammel.

Så blir så forbanna når jeg ser bikkjer uten bånd. Eierne kan gjerne skryte på at de er så forpult snille men ikke faen en tror dem. Sånn som du Espp skulle vi hatt flere av. Dessverre altfor få av sånne eiere som deg!

Eierne til drapshundene synes de er snille selv om de dreper små barn. Fysj. Og bikkje over barn ... Hvem kan ikke like barn ... Det er sånne single som sover til ettermiddagen og lever på trygd. Kjenner ei slik en.

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, nei, nettopp, BuffyAnneSummers. :p Misforstå meg rett her nå da, jeg elsker hunder. Virkelig. Men jeg ville likevel ikke hatt en fremmed hund klin inntil meg hvis jeg var ute og badet. Som Tåkelur sa, handler det ikke om samme vann, men avstand. :)

 

Hvem kan ikke like barn ... Det er sånne single som sover til ettermiddagen og lever på trygd. Kjenner ei slik en.

Den kommentaren der var omtrent like gjennomtenkt som Apple Watch.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...