Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Veldig vanskelig å bevise ofte hva som egentlig har hendt. Altså foranledning og hendelsesforløp. Så jeg skjønner prioriteringsproblemet. Hvis veldig mange anmelder fordi det alltid skal prioriteres høyt, må politiet bruke veldig mye ressurser på veldig mange saker som er håpløse å oppklare.
Men høyere strafferammer har kanskje noe for seg. Men da må de være veldig mye høyere tror jeg. Og det kan de gjerne være etter min mening. Livstid for dokumentert vald tekt, rett og slett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At jeg våknet to i natt, og ikke fikk sove igjen. Samt at jeg ikke får logga på hos SAS, til tross for korrekt brukernavn og passord. ><

: Ringer support for hjelp. Første gang blir linja brutt før jeg kommer gjennom til et menneske. Andre gang kommer jeg til en svenske, forklarer problemet, og når han spør om eurobonus og jeg sier jeg ikke har, sier han "ok" og legger på røret.

Skal det være så forpult vanskelig å få kontoinformasjon og logge seg inn slik at jeg kan bestille en flybillett?!

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Ja, det skal bære så vanskelig. :p SAS sine IT-systemer er notorisk dårlige, og jeg har slitt med det samme. Etter å ha trykket "Glemt passord?"-knappen blir det enda bedre, for meg nekter den å godta mitt nye passord, selv om det oppfyller kravene med 6-12 karakterer og kun inneholder 2 av tegnene fra forrige passord (siste kravet er helt på bærtur).

Så enden på visa, bestill på Widerøe.no. Fungerer fjell å bestille ungdomssbilletter der (som jeg antar du prøver på), uten å måtte logge inn.

Lenke til kommentar

Nada ungdom, er 28. Prøver å komme meg til Trondhjem fra Stavanger, på under to timer (så Norwegian utgår). Etter 40 min i tlf, kom jeg til slutt gjennom og fikk fiksa ting, samtidig har jeg blitt "Ms" i stedet for "Mr". Og mobilversjonen av sida, samt appen, lar meg ikke bestille billett om jeg ikke har fuckings EuroBonus. ><

Lenke til kommentar

Litt? Det er hårreisende! Har vi en tråd for når vi er sint?

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!? :tease:

Men jo, det burde bli lettere enn det er i dag å anmelde voldtekt. Det vil ikke si at vi skal ta folk på ordet, men at ikke 9/10 voldtektssaker blir henlagt, høyere strafferammer, mer beskyttelse til offeret, høyere prioritet, bort med foreldelsesfristene. Bl.a. Det å anmelde voldtekt er faktisk ikke lett. De fleste tenker "det har ingen hensikt", fordi så mange voldtektssaker ikke blir prioritert, og blir henlagt. Dette irriterer meg noe helt grusomt.

Helt enig, men denne karen mente at vi skulle gå inn for å fengsle folk og dømme dem på 'ordet' til det påståtte offeret, og det blir jo bare helt texas hvis vi åpner den døra der :S

Litt? Det er hårreisende! Har vi en tråd for når vi er sint?

Ja, det har vi her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1048860&page=76

Den går lett i glemmeboka siden det er denne tråden som brukes i hovedsak.

Takk skal du ha! Lagt til i favoritter til senere

Lenke til kommentar

1) Varmtvannet i kontorbygget er altfor treg. Vannet blir bare lunkent og litt varm selv om håndtaket er vridd helt på rødt og vannet får renne i noen minutter.

2) Folk som skal absolutt komme med egne definisjoner på ord og uttrykk selv om det allerede er satt faste definisjoner/synonymer på dem av offisielle instanser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som misbruker ordet 'ekstremvær'. Det er IKKE ekstremvær hvis det blåser endel og regner mye. Det ER ekstremvær hvis det er storm/stiv kuling/orkan osv.

Så synd at det regner og blåser katter og bikkjer, slik at du blir søkkvåt etter en gåtur på en halvtime. At du blir søkkvåt er ikke det samme som at det er "ekstremvær" ute. Hvis det blåser biler bortover på en parkeringsplass, DA kan man kalle det ekstremvær.

Massemediene er veldig flinke på å misbruke ord og begreper.

Folk burde slå opp i en definisjonsordbok eller et leksikon før de skal beskrive noe som "ekstremt".

F.eks SNLs definisjon av "esktremvær":

Ekstremvær, i generell forstand vær som medfører fare for liv og verdier. I mer snever forstand brukes betegnelsen ekstremvær om det enkelte uvær.

For at et uvær skal kalles ekstremvær, må det ramme et større område, på størrelse med et fylke, og effekten må antas å være så kraftig at det kan utgjøre en trussel mot liv og verdier om myndighetene ikke tar nødvendige forholdsregler.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Ekstremvær kan være hvis det er store mengder nedbør. Store mengder nedbør kan skape alvorlige problemer og i verste fall dødsfall. Kan godt hende jeg tar feil, men slik har jeg forstått det. Orkan++ er selvfølgelig også ekstremvær.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Folk som troller...

Og de som anklager folk for trolling hele tiden...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...