Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er fullstendig klar over at boka sier at du skal skru på fjernlysene før du møter den motgående bilen.

Det jeg ikke forstår er hvorfor de ikke har rettet denne alvorlige skrivefeilen.

Jeg er temmelig lei av det kraftige lysblinket som kommer av at de skrur på fjernlyset rett før de passerer meg.

Kunne de ikke ventet 1/3 sekund lengre med å skru på fjernlyset, så hadde jeg sluppet å bli blendet i nattemørket?

Dere ser virkelig ikke problemet her. Når man går fra å ha nærlys i ansiktet til kun å ha sitt eget nærlys så ser man fort veldig lite, derfor hjelper det å skru på fjernlyset litt før, så man ikke mister oversikten. Folk som ser dit de skal blir ikke blendet av dette.

Det er mulig at mange bilister skrur på fjernlyset litt tidligere enn det som står i boka. Vi snakker uansett om brøkdeler av et sekund.

Men idet de skrur på fjernlyset blir man lett blendet, selv om man konsentrerer seg hard om å se dit man skal, og jobber mot den naturlige reaksjonen med å stirre ned i lykta.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

dali sub-en min ikke fungerer slik den skal, og er ~50dager over 5 år. blir veldig overrasket om jeg får hjelp i butikken.

Siden det er Dali, så er den sikkert kjøpt på HiFi klubben og der pleier de å være ganske hjelpsomme, ihvertfall på den butikken vi har her i byen. Så er vel verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...