baguett Skrevet 22. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2015 Bilister som skrur på fjernlys før de har passert meg, og det er mange av dem. Kan dere ikke beregne i det hele tatt? 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2015 Du skal skru på fjernlyset ca 2 billengder før bilene møtes. Det kan være litt vrient (ettersom øyet automatisk tiltrekkes av lys), men du bør prøve å se framover på veien og ikke stirre på lyktene til bilen som kommer mot deg. Da vil du fort merke forskjell. 1 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 22. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2015 Journalister som spør om helt tragiske og dumme spørsmål. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2015 Hørselvern er faktisk ganske smart i sånne situasjoner. Men man kan kun ligge på ryggen.Ved å merke dersom du ikke har en spesialseng. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 22. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2015 Du skal skru på fjernlyset ca 2 billengder før bilene møtes. Det kan være litt vrient (ettersom øyet automatisk tiltrekkes av lys), men du bør prøve å se framover på veien og ikke stirre på lyktene til bilen som kommer mot deg. Da vil du fort merke forskjell. 2 billengder før hørtes alt for mye ut i de vanligste situasjoner. Du kan jo få grei oversikt over veien framover når møtende bilist lyser opp, men da må det være en rett strekning. Uansett å få skarpe xenonlys i fleisen lenge før man er ved siden av hverandre er irriterende. Nytter ikke å se rett fram da. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 To billengder er jo ca 10 m. Hvis hver bil holder 60 km/t og skrur på lyset 10 m før blir man ikke eksponert for lyset i mer enn 1/3 sekund. Om lyktene er stilt korrekt så skal man ikke få noe særlig lys i fjeset om man ikke ser direkte på lyktene. Heller større problem med folk som har lykter som lyser alle andre steder enn på veien. Lenke til kommentar
Bruker-369852 Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Søvnløshet. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Skulle ønske det gikk an å ha venner bare på våren og sommeren. Å ha venner på vintern er som å eie en båt, det er jævlig kjedelig og det er kun vedlikehold. Det er selve drømmen å dele sommeren med sine nærmeste. Vinteren kan dra til helvete, vil være alene til den forsvinner... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Savner norsk vinter, jeg. Savner snø og kulde. Savner å pakke seg skikkelig godt inn og gå en tur i mørket. Kjenne litt på elementene. Det er 30 grader her nå. Neste vinter tar jeg meg 2 uker i norge. Lenke til kommentar
koots Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Bytte Skurupu? Ordentlig norsk vinter liker jeg, er glad i ski og slikt. Nullføre og sirkuset som kommer og går i Oslo kan ta seg en bolle derimot Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg er fullstendig klar over at boka sier at du skal skru på fjernlysene før du møter den motgående bilen. Det jeg ikke forstår er hvorfor de ikke har rettet denne alvorlige skrivefeilen. Jeg er temmelig lei av det kraftige lysblinket som kommer av at de skrur på fjernlyset rett før de passerer meg. Kunne de ikke ventet 1/3 sekund lengre med å skru på fjernlyset, så hadde jeg sluppet å bli blendet i nattemørket? 2 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Ja, det var det da. Jeg er en sidesover, så det kan bli et problem. Ørepropper kan være tingen da. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg hater vinteren i Norge. Det er iskaldt, snø og glatt overalt. Jeg kan nesten ikke gå femti meter en gang uten å skli på isen, så jeg slår meg både blå og grønn... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 At "sekunder" og "minutter" ser ut til å være godkjente skrivemåter av intetkjønnsordene "sekund" og "minutt" irriterer meg kraftig. Akkurat som "talenter". 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Ja, det var det da. Jeg er en sidesover, så det kan bli et problem. Ørepropper kan være tingen da. Joa, men det er ganske ubehagelig å sove på siden med ørepropper også. Og så er det det at jeg må høre alarmen om morgenen. Så litt dilemma. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 At "sekunder" og "minutter" ser ut til å være godkjente skrivemåter av intetkjønnsordene "sekund" og "minutt" irriterer meg kraftig. Akkurat som "talenter". Enig. Tar meg selv i å gjøre dette. Skal selvsagt slutte. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg hater vinteren i Norge. Det er iskaldt, snø og glatt overalt. Jeg kan nesten ikke gå femti meter en gang uten å skli på isen, så jeg slår meg både blå og grønn... I Kristiansand har vi hatt kanskje 2 uker snø denne vinteren.. Drittvinter! Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Som bileier med jobb syns jeg vinteren her i Kristiansand har vært grei Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg er fullstendig klar over at boka sier at du skal skru på fjernlysene før du møter den motgående bilen. Det jeg ikke forstår er hvorfor de ikke har rettet denne alvorlige skrivefeilen. Jeg er temmelig lei av det kraftige lysblinket som kommer av at de skrur på fjernlyset rett før de passerer meg. Kunne de ikke ventet 1/3 sekund lengre med å skru på fjernlyset, så hadde jeg sluppet å bli blendet i nattemørket? Dere ser virkelig ikke problemet her. Når man går fra å ha nærlys i ansiktet til kun å ha sitt eget nærlys så ser man fort veldig lite, derfor hjelper det å skru på fjernlyset litt før, så man ikke mister oversikten. Folk som ser dit de skal blir ikke blendet av dette. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2015 Folk som ser dit de skal blir ikke blendet av dette. Eh, blir støtt og stadig blendet av dette. Ser dit jeg skal attpåtil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå