Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bemanningsbyråer irriterer meg, de opplyser aldri hvilken bedrift de skal ansette folk for. Lite interessant å søke på noe når jeg ikke vet hva bedriften holder på med. Men allikevel virker det som står i stillingsannonsen interessant i forhold til min utdanning.

Ser greia med at ikke bedriften vil at folk skal kontakte de konstant, da det ofte er veldig mange søkere på slike jobber jeg ser etter. Og siden det er så mange søknader uansett, så får de sikkert folka de vil ha, men mister sikkert også mange med god nok kompetanse.

Og bemanningsbyret som er blitt satt til saken vil jo at folk skal kontakte de for å finne den perfekte til stillingen. Og ikke ringe direkte til bedriften slik at kanskje bedriften bestemmer seg utenom bemanningsbyrået.

Så til slutt skjønner jeg ikke hvorfor ikke bedriften tar seg tid selv til å finne personen de søker. Da det vil være det beste for de, hvis det er en person som kanskje skal jobbe der lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så til slutt skjønner jeg ikke hvorfor ikke bedriften tar seg tid selv til å finne personen de søker. Da det vil være det beste for de, hvis det er en person som kanskje skal jobbe der lenge.

Bedrifter kan få presentert mer enn én kandidat. Bemanningsbyråets oppgave blir å filtrere ut de dårligste 95%. Det er i hvert fall en smart måte å gjøre det på.
Lenke til kommentar

Det kommer ann på stillingen. Det er begrenset med tid du har til å finne en som skal løfte av et telefonrør,siden det mest sannsynlig er underbemanning som er årsaken til at man skal fylle stillingen. Da er det greit å ha et selskap som allerede har tatt intervju og lignende.

"Har dere noen som passer dette? Ja takk. "

For mer spesialiserte stillinger søker de nok på egen hånd.

Det er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar

Bedrifter kan få presentert mer enn én kandidat. Bemanningsbyråets oppgave blir å filtrere ut de dårligste 95%. Det er i hvert fall en smart måte å gjøre det på.

Men det kan jo bedriften gjøre ved å legge ut stillingsannonsen selv, og ta på seg jobben med å finne et antall personer de kaller inn til intervju. Men er jo slik det gjøres på de fleste stillinger jeg har søkt på som er faste. Og stillinger som oftest er vikariat går gjennom bemanningsbyrå. Ser poenget, men skulle ønske at bemanningsbyråene kunne oppgitt bedriften de søker folk til.

Lenke til kommentar

og ta på seg jobben med å finne et antall personer de kaller inn til intervju

Det er dette som er såpass mye jobb når man har 500 søkere at det er kostnadseffektivt å bruke et bemanningsbyrå.

Ja, skjønner det, men det som irriterer meg er at de ikke opplyser bedriften, men skrive bare at de søker etter folk for en kunde

Lenke til kommentar

Bemanningsbyråer irriterer meg, de opplyser aldri hvilken bedrift de skal ansette folk for. Lite interessant å søke på noe når jeg ikke vet hva bedriften holder på med. Men allikevel virker det som står i stillingsannonsen interessant i forhold til min utdanning.

Ser greia med at ikke bedriften vil at folk skal kontakte de konstant, da det ofte er veldig mange søkere på slike jobber jeg ser etter. Og siden det er så mange søknader uansett, så får de sikkert folka de vil ha, men mister sikkert også mange med god nok kompetanse.

Og bemanningsbyret som er blitt satt til saken vil jo at folk skal kontakte de for å finne den perfekte til stillingen. Og ikke ringe direkte til bedriften slik at kanskje bedriften bestemmer seg utenom bemanningsbyrået.

Bedrifter bruker ofte bemanningsbyråer nettopp av denne grunn, de vil holde det skjult at de oppbemanner, av konkurransehensyn. Siste avsnitt; ofte anser de bemanningsbyråene som mer kompetente til å finne de beste ansatte, de er gjerne enda mer spesialiserte på ansettelser enn intern HR. Ellers finnes det mange andre grunner, som at det haster å ansette, og bemanningsbyråene har større wressurser og nettverk til å finne disse raskere.

Lenke til kommentar

Det er en platform på sjøen rett ved som bråker noe enormt om natten. De holder på å rydde sjøbunnen og sprenger bort skjær og sånt. Sov 2 timer i natt på grunn av bråket deres, og jeg har en 10-timers arbeidsdag foran meg i dag. Faen så irriterende! Kommer til å sovne på jobb. :mad:

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Det er en platform på sjøen rett ved som bråker noe enormt om natten. De holder på å rydde sjøbunnen og sprenger bort skjær og sånt. Sov 2 timer i natt på grunn av bråket deres, og jeg har en 10-timers arbeidsdag foran meg i dag. Faen så irriterende! Kommer til å sovne på jobb. :mad:

Ring å klag.

På min forrige arbeidsplass hadde vi politiet på døra støtt og stadig, etter at vi begynte å arbeide om natten. Naboene likte ikke det noe særlig.

Ikke det at det hjalp noe, vi måtte jo gjøre jobben vår. Men kanskje du er heldigere. :p

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Altså, de må jobbe om natten, da oppdraget skulle vært fullført før jul i fjor. På grunn av det er de nødt til å jobbe døgnet rundt der borte. Så tror ikke klaging hadde ført noen vei. Tror nok det eneste jeg kan gjøre er å kjøpe øreplugger... eller hørselsvern. :p

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...