Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Vel, man blir mer sprek av å trene 2 ganger i uka enn 5. Man får mer framgang om man faktisk lar kroppen hvile, enn å kjøre på hver eneste kveld.

Dette må du informere toppidrettsutøvere om... De er jo så dumme som trener hver dag!

Man behøver ikke 3,5 dag restitusjon etter en times løpetur. Trener man styrke er det normalt å dele opp muskelgrupper for å få tilstrekkelig restitusjon. Jeg har to-splitt, og kan da trene 4-5 ganger i uka og få tilstrekkelig restitusjon.

Det er jo også poenget. De aller færreste er toppidrettsutøvere.

Jeg snakker hovedsaklig om styrketrening ja, og da er det optimalt at musklene får 2 døgn med restitusjon. Det går selvsagt at å trene splitt, men det er jo strengt tatt unødvendig når man kan kjøre hele kroppen på en dag, forutsatt at man ikke løfter veldig tungt og ikke har kapasitet til å trene hele kroppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, man blir mer sprek av å trene 2 ganger i uka enn 5. Man får mer framgang om man faktisk lar kroppen hvile, enn å kjøre på hver eneste kveld.

Dette må du informere toppidrettsutøvere om... De er jo så dumme som trener hver dag!

Man behøver ikke 3,5 dag restitusjon etter en times løpetur. Trener man styrke er det normalt å dele opp muskelgrupper for å få tilstrekkelig restitusjon. Jeg har to-splitt, og kan da trene 4-5 ganger i uka og få tilstrekkelig restitusjon.

Det er jo også poenget. De aller færreste er toppidrettsutøvere.

Jeg snakker hovedsaklig om styrketrening ja, og da er det optimalt at musklene får 2 døgn med restitusjon. Det går selvsagt at å trene splitt, men det er jo strengt tatt unødvendig når man kan kjøre hele kroppen på en dag, forutsatt at man ikke løfter veldig tungt og ikke har kapasitet til å trene hele kroppen.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor man blir sprekere, eller sterkere, av å trene to ganger i stedet for fem ganger i uka, når du har fått med deg konseptet med splitt. Du kan jo spørre han over her Kjetil_90, hvor mange ganger i uka han trener.

Lenke til kommentar

Man blir ikke utslitt dagen etterpå uansett hvor dårlig trent man er (hvis man ikke har en veldig lav terskel for å kalle seg utslitt). Dette høres mer ut som sykdom eller vitaminmangel.

Nei.. Enig. Jeg skal til legen nå snart og skal ta det opp.

^^

Lenke til kommentar

At enkelte folk er opptatt av å oppdatere statuser og sånn, men "glemmer" å svare på meldinger når de først er der inne.

Helt enig. Har ei sånn på lista mi som kommer til å forsvinne hvis jeg ser at hun poster noe og ikke svarer på meldingen min. Det går av at det skjer sånn av og til, men når personen rett og slett ignorerer deg totalt, da er det lite vits.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...