Gjest Skrevet 15. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2015 Melodi grand prix irriterer meg somregel Nok en god grunn til å ha all musikken sin lokalt. Hehe, nei så ille er det ikke for meg i alle fall. WIMP og en god dac er bra nok kvalitet sånn sett. Har noen album da, og kjøper somregel det hvis det er en artist jeg liker godt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2015 Problemet mitt med lovlige streamingtjenester er dårlig utvalg av musikken jeg hører på. Da foretrekker jeg å kjøpe CD-er, plater og kassetter og heller rippe de til FLAC og 320 kbps MP3-filer. FLAC for hjemmekos, MP3 for MP3-spillere og mobilen. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2015 Hockey-kommentator på NRK; 5 KOMMA 51 minutter er vel strengt tatt ikke 5 minutter og 51 sekunder? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Nja. 5 minutter og 30 sekunder vel mer riktig? Endret 15. januar 2015 av Kjetil_90 2 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 15. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2015 Ja. Men han sa vel feil, for 5,51 minutter er nøyaktig 5 minutter og 30,6 sekunder... Og han skulle neppe være nøyaktig ned til tidels sekundet. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 15. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2015 Når mannen i kassa spør "Pose?" og du høflig og smilende klart og tydelig sier "Nei takk", før fyren slår inn ett stk. pose til 0,99 kroner. Well fuck you too. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Rist på hodet hvis du ikke vil ja, nikk hvis du vil ha. Endret 15. januar 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 15. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2015 Ja. Men han sa vel feil, for 5,51 minutter er nøyaktig 5 minutter og 30,6 sekunder... Og han skulle neppe være nøyaktig ned til tidels sekundet. E: altså ja til Kjetil spørmålet Kjetil stilte. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Er der ikke 60 sekunder i et minutt da? Da går det jo vel an å være 5 minutter og 51 sekunder (5,51min).?? Ja dere har sikkert rett, men dette skjønner jeg ikke Edit: Hvis man tenker på 50 som "et halvt"( 50%) blir vel det noe annet. Man skal vel ikke blande ulike type verdier sånn, da måtte man sagt fem og et halvt minutt. Eller fem og et drøyt halvminutt. Noe sånt. Så jeg vil tro 5,51 minutter er å si 5 minutter og 51 sekunder. Men vet ikke jeg altså. Endret 16. januar 2015 av Delvis Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 0,5 er det samme som 1/2, eller 50%. 5,5 minutter er 5 + 0,5 minutter, altså "fem og et halvt minutt". Dette er jo en ganske vanlig misforståelse, noe som får en del fokus i matteundervisningen på skolen. Så det er ikke så rart at kommentatoren sannsynligvis sa feil. Hvordan skulle man forøvrig ellers skrevet halvannen time, om man ikke skulle skrive 1,5 time? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 Jo skriftlig blir jo det riktig. Men her var det vel sagt muntlig: "fem komma femtien minutter", og da blir det vel det noe annet? Skulle ikke vanskelig å forstå hvertfall. Og som kommentatorer er det vel praktisk relevant å si det på en kjapp måte. Lenke til kommentar
koots Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 Når mannen i kassa spør "Pose?" og du høflig og smilende klart og tydelig sier "Nei takk", før fyren slår inn ett stk. pose til 0,99 kroner. Well fuck you too. Går så på autopilot innimellom. Heldigvis har man gjerne en "korriger siste" knapp også Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 Apr. i kassa på butikker: Hvorfor de alltid må holde den kvitteringen i hånden og venter på at du skal ta den, når de ser du har nevene opptatt med lommebok og sånt. Så du må si til dem "bare legg den ned" for at neste kunde skal slippe stå og vente.Skjer omtrent hver gang. Hvorfor kan de ikke bare legge fra seg den kvitteringen ned på disken foran deg? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 Jo skriftlig blir jo det riktig. Men her var det vel sagt muntlig: "fem komma femtien minutter", og da blir det vel det noe annet? Skulle ikke vanskelig å forstå hvertfall. Og som kommentatorer er det vel praktisk relevant å si det på en kjapp måte. Det er fortsatt feil selv om det var muntlig. Skulle han spare tid kunne han sagt 5,85 minutter... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) I en sånn kamp er kanskje en detaljert sekundtid av betydning når det opplyses. Så derfor antar jeg. Endret 16. januar 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 Kombinasjonen sosial angst og pizza med jobben. På en side er jeg jævlig sulten (og den herlige lukta hjelper ikke), på den andre siden er jeg lammet av angsten - selv om dette er folk jeg kjenner og har arbeidet med siden april 2012, og møter og snakker med titt og ofte. Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg klarer bare ikke å gå ned trappa og inn på lunch-rommet. Har nesten ikke klart å gå inn på lunch-rommet all den tid jeg har jobba her, i alle fall ikke så lenge det er andre folk der. Hadde det på samme måte på VGS og kantina også, om ingen av vennene mine skulle i kantina, var det et helvete å gå dit alene, passere alle som satt og åt, kjenne øynene deres på deg, og føle seg dømt av alt og alle. 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 Sjur, jeg føler med deg. Har hatt akkurat det samme problemet selv alle plasser jeg har jobbet (og gått på skole). Jeg har stått utenfor pauserommet flere ganger og ventet til de som var der inne ble ferdig. Ikke noe kjekt. 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) At venner maser om gaming på sms, snapchat, facebook, skype, blizzard sine tjenester og steam døgnet rundt.. Jeg får jo aldri fred! Ikke rart jeg aldri får fullført noen spill som er Single-player.. Endret 17. januar 2015 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 17. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2015 At polet på Storo ikke lenger selger Mackmyra Whisky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå