Delvis Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 (endret) At uttrykket RIP (Rest in peace) er så allment greit å bruke om noen som er gått bort. Det er jo egentlig helt på trynet. For hva skal ligge i det å "hvile i fred"? Det gir ingen mening hverken man er ikke-troende eller troende.Er man ikke-troende tror man vel ikke at noen "hviler" på noen måte, da er man død bokstavelig talt. Og om man er troende, så tror man vel på et liv etterpå, eller eventuelt evig pine. Men "hvile" ? Endret 21. desember 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 I ditt hverdagslige liv stresser du rundt med å kjøpe mat, jobbe, møte andre mennesker, forsørge familie og lignende. Det er sjelden du kan sette deg ned og se en TV-serie f.eks. Derfor "Hvil i fred". Du får endelig slappe av, legge beina på bordet og puste ut. For en ungkar som meg som allerede gjør dette mesteparten av dagen, så høres det fryktelig kjedelig ut i lengden. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Skulle vært ute av leiligheten for over en time siden, men pga en dustefeil er jeg nå veldig forsinket. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Sov til 11 i dag, hadde alarmen på 8 og kunne ikke skjønne hvorfor jeg våknet så sent. Alarmen var på og alt. Kan ikke huske å ha slått den av i morges. Den eneste forklaringen jeg kan komme på er at jeg har blitt så vant til å slå av alarmen om morgenen i halvsøvne (alarmen er på mobilen og jeg trenger bare å strekke ut en arm for å trykke på knappen på siden) at det nå har blitt en automatisk bevegelse når jeg hører den, slik at jeg faktisk har slått den av i søvne. Noe som er veldig irriterende. Da må jeg i såfall plassere en vekkerklokke langt vekke fra sengen fra nå av. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 (endret) Jeg slår ofte av alarmen i søvne, men bare på fridagene mine. Trur kanskje det heller er slik at jeg gjør det bevisst, og så glemmer jeg det i etterkant. Endret 21. desember 2014 av Skurupu Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Jeg må ha telefonen på andre siden av rommet med alarmen på. Ellers tar jeg den bare av og sover fredfullt videre. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Telefonen min har uten noe som helst grunn bare bestemt seg for og låse seg, så nå må jeg ha pin-kode for og få brukt den til noe som helst. Koden ligger selvsagt hjemme. Fy faen for noe dritt. Så da får jeg bare bli uten jobbtelefonen resten av dagen, får ikke gjort mye da men. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 At nummeret til drosjene er opptatt akkurat nå når jeg for én gangs skyld trenger en. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Det siste året har jeg hatt så forbanna mye problemer med denne bilen min. Hatt den på verksted så mange ganger at jeg har glemt det, og i fjor vinter måtte jeg ha hjelp fra falcken flere ganger. Det gneller konstant og varsellysene/speedometeret lever sitt eget liv Her for en stund siden kom det plutselig masse røyk fra motoren, og i dag topper det seg med at bremsene svikter. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Bilverksteder er noen kjeltringer. Tror de sjelden gjør skikkelig jobb som de burde, slurver og finner på ting. Det har jeg bestemt inntrykk av etter lang lang erfaring med forskjellige verksteder(inkl merkeverksteder)For en tid siden kom det et nytt verksted rett bortenfor her, som drives av to Kristelige kolleger. Aldri har jeg vært så fornøyd. Endelig opplever jeg å kunne stole på det de gjør på et bilverksted, aldri hatt problem etter det. Legger bare merke til forskjellen hvor ordentlig og redelig de informerer og bistår deg som kunde. Fantastisk, håper bare de blir værende. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 De scammer deg sikkert som faen. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Er blitt forkjølet, halsen er fucked å nå står jeg inne i en liten matbod og skal sette opp noen modem og dritt, dauer av varme. Alt som har med varme og gjøre generelt kan henge seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Når man er gjennomsvett og/eller sitter på flyplassen uten rene t-skjorter......å være svett generelt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 "Valgte å" "opplevde å" - En fører har valgt å kjøre med barn i bagasjerommet. (db.no) Barnet opplevde deretter å bli påkjørt av bilen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Filmer som sluker deg opp og ender med en åpen og deprimerende slutt. Jeg hater det! Men jeg elsker det! Men jeg hater det! Dumme filmer som er så gode! 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Kroppshysteri. Og da mener jeg den sorten som har oppstått nå, at vi på liv og død skal være fornøyd med kroppen vi har, og vi får creds for å legge ut bilder der noen har en helt standard kropp med litt ribbefett på. Ja så modig du er... Applaus Jeg har ingenting imot å se sinnsyke fitness-kropper som faktisk er verdt å fotografere ettersom det estetikk er hele poenget her. Jeg liker faktisk å se produktet av sterk vilje, svette og tårer. Men det er jo sett ned på nå... 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 I samme stil, fat acceptance. Folk som mener fedme er bra og tiltrekkende. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg synes aldri det har vært noe såkalt "fat acceptance". På den annen side er det tydeligvis helt OK og attraktivt å bare være skinn og bein. Du ser ikke tenåringsjenter som forsøker å se feit ut. Du ser tenåringsjenter som kaster opp mat og svimer av på skolen rett som det er fordi de prøver å spise så lite som mulig slik at de skal se ut som skjelett. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Kan ikke si jeg har hørt om det, folk som mener fedme er tiltrekkende. Vi hadde en liten runde om Nora Mørk med Lami i håndballtråden. Som syns hun var for feit til å være fin, men jeg syns ikke det er for feit. Syns det er bedre med litt runde kanter enn skinny: Ja det er sant, men ikke sånn veldig feite da. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Interessant nok har fedme, i et historisk perspektiv, blitt sett på som et tegn på rikdom og velstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå