Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanlige oppegående mennesker biter på, selv om de peker det ut hver ørtende gang til salgskonsulenter.

First of all, as shown by Boyes, Lynch, and Mounts (2007), although most people understand the price is not cheaper, they still prefer it to the whole price, which is comparable. An interesting fact that came from their research was that most individuals do translate an odd price to the next whole number. So when someone sees a price or $9.95, they do realize that it is closer to the whole number of $10. So they can consciously recognize that there is not much difference between the odd price and the reference price as defined previously. They realize that there is not much of a difference. The reason odd pricing works is because they compare the odd pricing of $9.95 to the whole price or reference price of $10. Upon comparison they see that the price is less than their reference price, and view this price as more beneficial than if it had originally been $10. When the individual views the price displayed as $9.95 they automatically round that to $10.[citation needed] Then when they realize that $9.95 is actually less than their reference price of $10 they acknowledge the benefit of it being less than $10.[citation needed] So in summation a person can trick himself or herself into thinking that a one-cent difference in price is really a much better deal.

Lenke til kommentar

Wow, ikke blitt 5 minutter jeg er på jobb og allerede fått pirk fra gneldrekjerringa pga èn jævla forbaska pirkefeil! Takk for at du ødela dagen min allerede før den var startet jævla kjerring!!

Hvem er gneldrekjerringa? Det er faktisk opp til deg selv hvordan du velger å reagere.

Lenke til kommentar

Wow, ikke blitt 5 minutter jeg er på jobb og allerede fått pirk fra gneldrekjerringa pga èn jævla forbaska pirkefeil! Takk for at du ødela dagen min allerede før den var startet jævla kjerring!!

Hvem er gneldrekjerringa? Det er faktisk opp til deg selv hvordan du velger å reagere.

Han reagerte med å takke. Ingenting er bedre enn å praktisere takknemlighet. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...