Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går hadde jeg en avtale. Jeg skulle få nærmere beskjed før i går, om noe ville komme i veien for avtalen, noe jeg ikke gjorde, så i går sendte jeg melding og spurte om hvordan ting lå an. Jeg fikk beskjed om at h*n var opptatt med noe, men at h*n kunne være med noen etter det(ja, nesten som h*n glemte at vi hadde avtale) Vi hadde jo avtale, så jeg tenkte jeg ville høre fra h*n.

Jeg hørte fra h*n i dag da jeg sendte melding. Skjønner godt at det var noe galt siden dette er er person som alltid pleier å ha smilefjes, og som alltid sier i fra hvis det dukker opp ting i veien.

I går la jeg alt av planer tilside for å være med h*n. Jeg ventet i flere timer, tilslutt la jeg meg fordi jeg var så trøtt. La meg tidlig på kvelden, og ga egentlig litt faen. Sende mld i dag å lurte på hvordan det gikk siden jeg ikke hørte noe mer fra h*n i går. Fikk beskjed om at h*n ble opptatt hele kvelden i går. Igjen ikke noe smilefjes. Jeg spurte så om h*n var ledig en dag. Fikk svar om hvem h*n hadde avtaler med denne uken, og en beklagelse over at h*n ikke kan love noe. Igjen ikke noe smilefjes. H*n oppleves som småfrekk i meldingene.

Jeg skrev så at hvis det var noe jeg kunne gjøre for h*n så var det bare å si ifra. Fikk en frekk mld tilbake. Måtte så forklare meg at jeg bare prøvde å være hyggelig mot h*n. Da fikk jeg smilefjes. Hva faen!!???

Jeg orket ikke å krangle med vedkommende, eller bli sur. Føltes ut som jeg drev med kundebehandling, og jeg ytet en slags service. Ikke hyggelig i det hele tatt. Jeg orket ikke å bli frekk tilbake, eller si at jeg opplevde vedkommende som frekk, eller spørre om det var noe. Av tidligere erfaringer lønner det seg ikke med h*n..

Heldigvis har jeg en måte som er mer diskret, og som gir meg litt fred i sinnet. Jeg har bestemt meg for å neste gang si "nei" hvis h*n spør om en tjeneste, noe h*n kan finne på å gjøre. Disse tjenestene er som regel skyss.

Lenke til kommentar

Bevare meg vel for kryping på deg! Kutt ut denne personen!

Meg du sikter til?

Ja, jeg har jo vurdert det, men det er så mye positivt i vedkommende. Synes det blir dumt å kutte ut personen av pga dette. Hadde skapt mer ubehag enn glede... Vi har hjulpet hverandre mange ganger med diverse ting, så dette er egentlig en filleskap. Jeg ble bare veldig provosert av oppførselen. Følte meg veldig tatt for gitt, og det vil jeg ikke. Hadde jeg sagt noe ville ikke h*n forstått hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde. Jeg gjorde nemlig det i fjord, og da snakka vi ikke sammen på lenge. Det var h*n som ikke ville snakke med meg. Folk fikk vite om denne "krangelen" vi hadde, det var ikke jeg som fortalte det, så det viser hvem av oss som er mer voksen.

Lenke til kommentar

At folk ikke kan akseptere at mobbing er og vil alltid være tilstede uansett hva. Mobbing kan ALDRI bli bekjempet så lenge det finnes mennesker som HAR/er FEITE, STYGGE, KOMPLEKSER, KVISER STORT/SMÅTT, lav/liten, dum/smart, naver/riking,psykisk/fysisk, etcetc SAMT INTERNETT. AKSEPTER MOBBING idag.

Lenke til kommentar

Mulig det, men vi burde alikvel ha en nullvisjon. På samme måte som at vi har en nullvisjon når det kommer til antall drepte i trafikken.

Og det er ofte ikke kvaliteter oss ofrene (som du så fint oppramser) som spiller noen rolle, men heller kvaliteter hos mobberne. Det er mobberne det er noe feil med. Hvem som blir offeret er ofte ganske tilfeldig, mens det er lettere å peke ut hvem som er mobberen.

"The bully is the victim, they say."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mobbeofrene er absolutt ikke tilfeldig valgt.

Jeg vil også si det er feil å fokusere på at det alltid er noe galt med mobberen, mens man ignorerer fullstendig årsaken til at man blir et offer. Du har rett i at det ikke er overfladiske grunner til at man blir et mobbeoffer. Det er i de aller fleste tilfeller pågrunn av lavt selvbilde/selvtillit eller mangel på sosiale antenner, eller rettere sagt, mangel på kunnskap om sosial oppførsel som unngår eller "parerer" forsøk på å bli mobbet.

Lenke til kommentar

At folk ikke kan akseptere at mobbing er og vil alltid være tilstede uansett hva. Mobbing kan ALDRI bli bekjempet så lenge det finnes mennesker som HAR/er FEITE, STYGGE, KOMPLEKSER, KVISER STORT/SMÅTT, lav/liten, dum/smart, naver/riking,psykisk/fysisk, etcetc SAMT INTERNETT. AKSEPTER MOBBING idag.

Mobbing kan ikke stoppes fulstendig, men det skal IKKE aksepteres. Det er som å si at det er greit at folk ødelegger andre sine liv. Ja, mobbing ødelegger liv. Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Mobbeofrene er absolutt ikke tilfeldig valgt.

Jeg vil også si det er feil å fokusere på at det alltid er noe galt med mobberen, mens man ignorerer fullstendig årsaken til at man blir et offer. Du har rett i at det ikke er overfladiske grunner til at man blir et mobbeoffer. Det er i de aller fleste tilfeller pågrunn av lavt selvbilde/selvtillit eller mangel på sosiale antenner, eller rettere sagt, mangel på kunnskap om sosial oppførsel som unngår eller "parerer" forsøk på å bli mobbet.

Vil si du er ganske på jordet med dette her. Skal man kreve at alle innretter sin personlighet etter mobbernes premisser, for å håpe å unngå bli mobbet? For det er hva du egenlig sier. Det er mange som har lidelser, skavanker og "mangler" som du sier. Det gjør ikke mobbing mer akseptabelt.

Nei. Det er ikke feil å fokusrere på at mobberen er problemet. Det bør tvertom bare bli mer fokus på det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vil si du er ganske på jordet med dette her. Skal man kreve at alle innretter sin personlighet etter mobbernes premisser, for å håpe å unngå bli mobbet? For det er hva du egenlig sier. Det er mange som har lidelser, skavanker og "mangler" som du sier. Det gjør ikke mobbing mer akseptabelt.

Nei. Det er ikke feil å fokusrere på at mobberen er problemet. Det bør tvertom bare bli mer fokus på det.

Nei, det er ikke det jeg sier. Å forbedre ens sosiale antenner og å bedre selvbildet/selvtilliten sin, er ikke det samme som å innrette sin personlighet etter mobberens premisser. Det handler om å forbedre ens livskvalitet, og i samme slengen gjøre seg mindre sårbar mot mobbing. Ja, det er mange som har lidelser og skavanker, men det betyr ikke at de ikke burde gjøre det de kan for å gjøre livene sine lettere og bedre. Har heller aldri sagt at mobbing er akseptabelt. Det jeg sier er at det alltid vil finnes mobbere.

Du kan fokusere så mye du vil på at mobberen er problemet, men det løser ingenting.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det jeg sier. Å forbedre ens sosiale antenner og å bedre selvbildet/selvtilliten sin, er ikke det samme som å innrette sin personlighet etter mobberens premisser. Det handler om å forbedre ens livskvalitet, og i samme slengen gjøre seg mindre sårbar mot mobbing. Ja, det er mange som har lidelser og skavanker, men det betyr ikke at de ikke burde gjøre det de kan for å gjøre livene sine lettere og bedre. Har heller aldri sagt at mobbing er akseptabelt. Det jeg sier er at det alltid vil finnes mobbere.

Du kan fokusere så mye du vil på at mobberen er problemet, men det løser ingenting.

Det er en annen sak, og bør ikke settes opp mot mobbing.

Det er ikke alle som har medfødt evne til sosiale antenner engang, eller har forutsetninger til å "forbedre" dem til et nivå som vil være tilfredstillende nok for potensielle mobbere. Det det bør handle om, er å akseptere at mennesker er forskjellige. En del mennesker trives nemlig med å være anderledes, sånn

som de er. Ta utgangspunkt i at de skal få lov å være det. Om de behøver noen form for behandling er en sak mellom dem og eventuelt behandlingsapparat og deres nære. Ikke noenting du eller jeg som utenforstående har grunnlag for å bedømme i det hele tatt.

Jo jeg tror sterkere fokus på mobbing/mobbere hjelper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt løser det noe. Jeg hørte om en situasjon der "ingenting" nyttet. Så tok en forelder og gjemte seg bak et hushjørne i mørket der mobberen kom forbi. Og tok mobberen for seg og skremte han skikkelig.

Og der ble det slutt på mobbingen.

Og jeg hørte om et prosjekt i USA der noen klasser ble satt til å hjelpe/være sammen med elever med spesielle behov en kort periode. Deretter var det frivillig å komme dit. Det som skjedde var rimelig overraskende, nemlig at de som tidligere var mobbere nå kom dit frivillig i friminuttene og oppførte seg hyggelig mot elevene med spesielle behov istedenfor å mobbe.

At annet prosjekt tok sikte på å løse mobberens problemer på hjemmebane og fritiden. Det fungerte også. De fant ut at mobberne alltid hadde problemer.

Det er mange måter å løse mobbing på ved å fokusere på mobbingen. Så du prater tull, rett og slett.

Og forbedre seg for å ikke bli mobbet ville man aldri godtatt som voksen. Tenk om noen på jobben tente på jakka di for gøy. Hva ville du følt om du ikke fikk anmelde dem, og alle bare mente at du måtte forbedre din attityd? I voksenverdenen ville en sånn hendelse kvalifisert til anmeldelse og straff. Det er tross alt drapsforsøk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tenker på dengang jeg bodde hjemme og alle brukte samme badekar. Æsj det hadde jeg aldri gjort i dag. Men dengang tenkte

jeg ikke over det en gang.

'Jeg måtte bare kommentere denne. Jeg skjønner godt hva du mener. Siste årene jeg bodde hjemme, badet jeg ikke i badekaret. Jeg ser bare for meg masse døde hudceller, bakterier, og kjønnshår. Vi hadde bobblebad. Det er masse hul i badekaret, (der lufta kommer ut)og det er der jeg så for meg at alt landet .

Endret av Robinhood93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...