Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Bye & Rønning :

 

"Renter som kommer og renter som går , lån som forfaller....lån som du aldri får. Renter som stiger en tidlig vår......."

 

"Jeg vil na-ve , for det er , det eneste jeg vil !"

Lenke til kommentar

Det er ikke bortkasting av penger når du betaler for en tjeneste du bruker.

Det er bare helt vanlig.

Jupp, samme gjelder nedlasting av serie eller filmer via torrent, right? Nei stemmer det. Det er helt greit. For du stjeler vel ikke filmer/serier/episoder fra div butikker? Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Har aldri irritert meg over Nrk lisensen.. Før nå. Kom en kuk å ringte på døra her nå, måtte fylle inn papirer osv. Trodde jeg skulle slippe unna for resten av livet, men neeida.

Men, jeg bruker Nrk sine tilbud flere timer hver dag i form av podcast og radio.
Tv`n derimot, den bruker jeg kun til netflix og konsoll-gaming..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jupp, samme gjelder nedlasting av serie eller filmer via torrent, right? Nei stemmer det. Det er helt greit. For du stjeler vel ikke filmer/serier/episoder fra div butikker?

hvis du tror at piratkopiering kan sammenlignes med å snike på trikken, vitner det til en totalt mangel på kunnskap om emnet.

 

Kort fortalt: piratkopiering kommer av et brukerfiendtlig marked.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke bortkasting av penger når du betaler for en tjeneste du bruker.

Det er bare helt vanlig.

Jupp, samme gjelder nedlasting av serie eller filmer via torrent, right? Nei stemmer det. Det er helt greit. For du stjeler vel ikke filmer/serier/episoder fra div butikker?

 

Når du piratkopierer en film så tar du ikke opp en plass som noen andre kunne fått, med mindre det fører til at du blir sittende ekstra lenge på et offentlig toalett og se filmen på smarttelefonen din.
Lenke til kommentar

 

Jupp, samme gjelder nedlasting av serie eller filmer via torrent, right? Nei stemmer det. Det er helt greit. For du stjeler vel ikke filmer/serier/episoder fra div butikker?

hvis du tror at piratkopiering kan sammenlignes med å snike på trikken, vitner det til en totalt mangel på kunnskap om emnet.

Kort fortalt: piratkopiering kommer av et brukerfiendtlig marked.

Ja det gjør jeg og hvor kommer ordet snike hend? Kan være pga at folk unngår å betale pga høye priser(akkurat som folk velger å laste ned)og/eller pga ruter ikke klarer å levere den tjenesten som de skal på lik linje som div mediebransjer. Busserkommer ikke til tider = episoder/spill/film kommer ikke rett etter/samtidig som de blir vist fra usa

Lenke til kommentar

Ja det gjør jeg og hvor kommer ordet snike hend? Kan være pga at folk unngår å betale pga høye priser(akkurat som folk velger å laste ned)og/eller pga ruter ikke klarer å levere den tjenesten som de skal på lik linje som div mediebransjer. Busserkommer ikke til tider = episoder/spill/film kommer ikke rett etter/samtidig som de blir vist fra usa

Det høres sikkert fint ut i hodet ditt, men du kan fremdeles ikke sammenligne digitale underholdningsfiler med en transporttjeneste. Det blir som å sammenligne en sanger med et romskip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men om vi sammenligner epler med epler, i dette tilfellet underholdning som en tjeneste med transport som en tjeneste, kan vi da sammenligne?

Underholdning, som å lytte til musikk som man har på sin egen harddisk, er ikke en tjeneste. Å lytte på spotify er en tjeneste. Det er en forskjell, for i det siste tilfellet "stjeler" man båndbredde.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...