Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selgere og tiggere som står midt i inngangen til butikker der du er nødt passere. Blir bare mer og mer av det visst.

Så ser de bedende og forventningsfullt på deg med sånne typiske øyne da. Usj. :(

En jeg kjenner pleier å kjøpe en brus eller en smurt baguette til dem, istedenfor å gi dem penger. Siden da veit han at det kommer til nytte for akuratt DEN personen han gir til, isteden for at pengene forsvinner til seller annen "overhode".

Jeg føler selv veldig med dem. Er ikke greit å leve i fattigdom. :(

Lenke til kommentar

Ja jeg kjenner en som tilbød en tigger være med inn på café å få en kopp kaffe og smørbrød, men det ville han ikke.

Det er synd med fattige og vi hjelpe litt. På den annen side irriterer det at verdenslederne ikke kan ordne opp sammen

i problemene. Bare lager krig og grådighet og tull.

Lenke til kommentar

Fuck!

Får ikke gitt ut Jabb-Sjur i dag, siden sjefen plutselig har bestemt seg for at han må se gjennom det og kvalitetssikre det (wtf?!) før det går på lufta. Og han har selvfølgelig gått for dagen, og hadde visst ikke tid til å se gjennom episoden tidligere i dag. Og nå har alle gått for dagen, så jeg må vente til mandag.

Lenke til kommentar

Fuck!

Får ikke gitt ut Jabb-Sjur i dag, siden sjefen plutselig har bestemt seg for at han må se gjennom det og kvalitetssikre det (wtf?!) før det går på lufta. Og han har selvfølgelig gått for dagen, og hadde visst ikke tid til å se gjennom episoden tidligere i dag. Og nå har alle gått for dagen, så jeg må vente til mandag.

Arh! Det suger. :(

Lenke til kommentar

Ruter sine Billett(GESTAPO)kontrollørene. Grunnen til at jeg ikke gidder å betale billett.

Kan det ha seg slik at du misliker kontrollører fordi du ikke kjøper billett? Om du ikke orker å betale 30 kroner så er irritasjon den minste betalingen du burde ta ...Og straffegebyret selvsagt.

Lenke til kommentar

Ruter sine Billett(GESTAPO)kontrollørene. Grunnen til at jeg ikke gidder å betale billett.

Kan det ha seg slik at du misliker kontrollører fordi du ikke kjøper billett? Om du ikke orker å betale 30 kroner så er irritasjon den minste betalingen du burde ta ...Og straffegebyret selvsagt.

Det er ikke det å orke å betale 30kroner som er problemet. Kontrollørene oppfører seg på lik linje som film, spill og musikk-selskapene gjør mot de som laster ned.

Lenke til kommentar

Jeg snek bare når det lønte seg, det vil si på trikk og buss. T-bane og tog er farligere, da man ikke har mulighet til å stikke av når det blir kontroll.

På trikk og buss er det bare å sitte å se ut av vinduet, er det kontrollører på neste holdeplass, så går man av og tar neste 5 minutter senere. De kan ikke sjekke billetter på de som går av, for da ville bussen/trikken blitt forsinket.

Sånn alt i alt lønner det seg sikkert i det lange løp å snike på t-bane og tog også, da det er veldig sjeldent kontroll. Er nok billigere å ta boten med et smil, enn det er å betale billett. Jeg bare synes det er litt flaut å bli tatt for sniking på et fullstappet tog.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Er jo billettautomater på hver eneste t-bane-stasjon. Skal mye til å ikke få øye på dem.

Du er uansett relativt trygg så lenge du ikke drar gjennom sentrum, dvs Nationalteatret - Stortinget - Oslo S. Det er her de fleste kontrollene holdes, da det er lett å stenge alle utganger, samt at det er de mest trafikkerte rutene.

En venn av meg tok t-banen fra Sognsvann til Blindern og tilbake hver dag i tre år, uten å se en eneste kontrollør. Da får man ikke særlig lyst til å kjøpe billett.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...