Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke fotballbaner forskjellige størrelser? Du har de store som er i stadioner, så har du de som for eksempel i skolegården. Barneskolelæreren min pleide å referere til den utenfor skolen, som ikke var like stor som den på det lille stadionet vårt, som igjen er mindre enn de største i verden. Eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar

Er ikke fotballbaner forskjellige størrelser?

 

Det har jeg også ofte lurt på. Men da mener jeg de som er regnet som fotballstadioner, det ser hvertfall sånn ut. Når man ser fra et Norsk stadion og fra de store i feks VM og sånne ting, ser grasmatta klart større ut? Hvertfall avstanden mellom 16 m og midtstreken og kanskje bredden og.

Lenke til kommentar

Nettbutikker som sletter handlekurven din. Jeg mener at den bør holde seg minst en måned når man har cookies påslått. Det å slette etter en drøy time er horribelt og gir meg lyst til å spy (noe jeg hadde fra før da, men).

 

Jeg vil ikke legge inn navnet på butikken her for ikke å gi den reklame. For jeg kom selv til den pga negativ omtale, nemlig. All PR er god PR.

 

Edit: Og selvsamme butikk tilbyr avbetaling på 95 kr/mnd med klarna konto til en totalpris på 1209.80 NOK på en ordre til 160 kr inkl. frakt. Dette må jo være rente på ca 59% per måned?!?! Aka 26464% rente per år?!? Regner jeg feil, eller er dette faktisk lov?

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Har lyst til å sove, men må gjøre ferdig en oppgave som skal leveres i kveld. Ingen konsentrasjon i det hele tatt.

 

Klarna er ikke spesielt lurt å bruke. Når du kjøper gjennom klarna går det via Klarna Konto. Slik jeg har forstått går da absolutt alt gjennom det siden det hele blir slått sammen på en faktura. Samtidig vil penger du får tilbake for en returnert vare havne på Klarna kontoen. Samt at rentene er hysterisk høye.

Lenke til kommentar

men 59% gjelder både måned og år

10% rente per måned er ikke det samme som 10% rente per år.

 

Månedlig rente på 10% på et beløp på 100 kroner, over 1 år:

Måned Beløp  Økning (rente)
 1    100.00  
 2    110.00  10%
 3    121.00  10%
 4    133.10  10%
 5    146.41  10%
 6    161.05  10%
 7    177.16  10%
 8    194.87  10%
 9    214.36  10%
10    235.79  10%
11    259.37  10%
12    285.31  10%
Årlig rente på 10% på samme beløp over 1 år gir 110 kr.

 

Så 10% rente per måned = ca 280% rente per år.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...