Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Hodepine som ikke går bort. Har spist, drukket, vært ute i friskluft, inntatt det jeg er avhengig av og vært foruten siden fredag (koffein), og poppa en paracet, men likevel. Vil ikke bort. Og siden jeg er på jobb og skal sitte og glo på en skjerm de neste timene, blir det vel ikke akkurat bedre heller. ><

 

En må helst ha 2 forat det skal virke. Anbefaler Pinex, den er best på hodet. Og så masse vann i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok dette er begynnelsen på en migrene, siden jeg har spist og drukket nok de siste dagene (og også i dag). Kunne ha kommet i går, da jeg så og si ikke glodde på en skjerm, i stedet for på en dag jeg er på jobb. ><

Får knipse i meg en brexidol og legge meg nedpå litt når jeg kommer hjem om noen timer, så satser jeg på at det ordner seg.

 

For øvrig enig med Tåkelur hva ang. paracet o.l. Verken paracetamol eller ibuprofen har noen særlig virkning på meg lenger. Sannsynligvis fordi placebo-effekten ikke lenger klarer å gjøre seg gjeldende, siden jeg så sjelden tar smertestillende (kun brexidol eller mobic når jeg har for jævlige muskelsmerter / migrene). Ellers liker jeg å satse på mat, drikke, friskluft og ikke å glo på en skjerm, samt få i meg litt koffein / nikotin / alkohol / what have you.

Lenke til kommentar

Jeg misliker så utrolig sterkt konseptet at man skal jobbe på grupper som man ikke har bestemt selv. Nå har jeg en veldig omfattende forprøve som må bli godkjent for at jeg skal kunne gå opp til eksamen. Eksamen skal omhandle denne forprøven som skal gjøres sammen i en gruppe. Jeg er på gruppe med tre andre - og er kun fornøyd med det ene gruppemedlemmet.

 

De to leker kollektivt "dumme". Det var avtalt at vi skulle arbeide med denne oppgaven etter en forelesning i dag. Når klokken nærmer seg, så legger jeg merke til at de begynner å pakke og ta på seg jakken, og virker veldig ivrig etter å reise. Jaja, jeg håper da at de venter utenfor forelesningssalen på meg og hun andre. Neida, de reiser hjem.

 

De bidrar med ingenting faglig uansett, og jeg visste på forhånd at jeg og hun andre måtte trekke lasset. Men det er da du innser at du faktisk må dra med deg to andre på lasset som gjør meg forbanna. Jeg skal gledelig innrømme at jeg er vant med å dra litt på lasset - men det at andre gruppemedlemmer helt åpenbart gir en stor faen i å tilegne seg kunnskap og gjøre en innsats, gjør meg eitrandes forbanna.

 

I morgen er det avtalt å arbeide mer med denne forprøven. Har gitt dem beskjed om å lese på stoff. Jeg tviler på at de kommer med noe, for jeg er faktisk usikker på om de i det hele tatt har forstått hva oppgaven går ut på.

 

Faen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg hadde det slik gjennom hele grunnskolen og vgs. Dro lasset alene for en til fire andre latsabber som ikke gjorde noe, og ikke møtte opp til fremføring engang, om det var det.

 

Du får si i fra at du ikke finner deg i slikt (om det nytter er en annen sak), og ta det opp med studieleder / faglærer. Av og til hjelper det, andre ganger ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har naturligvis lyst til å si i fra, men jeg er fastlåst i denne gruppen videre i praksis. Det blir ikke særlig god stemning av dette videre. Dette er på høgskolenivå, og faktisk lærerutdanning vi snakker om.

 

Fordelen med å dra lasset er at jeg kommer til å kjenne oppgaven ut og inn. Vi skal snakke om denne oppgaven på eksamen, og da sitter de i baret hvis det fortsetter slik.

Lenke til kommentar

Ost, ost, ost og atter jævla ost

Heldige du som kan spise ost.

 

Kles/undertøysreklamer på TV og andre steder generelt, spesielt de fra H&M. Modellene de bruker i reklamene er jo syltynne, (..)

Jeg er ikke helt sikker på ordlyden, men det ruller en reklame for Cellbes på tv akkurat nå, der de reklamerer for at de "elsker alle fasonger". Modellen de viser på skjermen er like tynn som alle andre..

 

(..) Kanskje det er en aldersgreie, slik som "shino" og "shøtt". Ingen jeg kjenner sier det, mens lillebroren min og hans venner sier det hele tiden.

Ei venninne og jeg lo godt da vi var på kino på lørdag, og en reklame for kino før filmen hadde ei jente i slutten av tenårene som sier "shino".. God reklame for eget produkt gitt.

 

Jeg er så enig med deg! Jeg tenker at folk som skriver på dialekt ikke har fulgt med på skolen og lært å skrive norsk, hva enten det er bokmål eller nynorsk. Jeg har ingen problemer med dialekter muntlig ellers, bortsett fra at det av og til kan være ord jeg ikke skjønner, men det går vanligvis ut fra sammenhengen.

Det handler vel om å se an situasjonen, hvem det er til og i hvilken sammenheng det skrives. Jeg ville aldri skrevet dialekt her inne, med mindre jeg skulle gjøre et poeng ut av det. Jeg skriver derimot alltid dialekt på sms til familie og venner som er fra samme sted som meg.
Lenke til kommentar

Jeg har naturligvis lyst til å si i fra, men jeg er fastlåst i denne gruppen videre i praksis. Det blir ikke særlig god stemning av dette videre. Dette er på høgskolenivå, og faktisk lærerutdanning vi snakker om.

 

Fordelen med å dra lasset er at jeg kommer til å kjenne oppgaven ut og inn. Vi skal snakke om denne oppgaven på eksamen, og da sitter de i baret hvis det fortsetter slik.

 

Vel, lykke til uansett.

 

En kompis gjorde bacheloroppgaven sin med en klassekamerat. De praktiske delene var de sammen om, så det gikk greit, men når det kom til å skrive ned greia, gjorde kameraten min alt. Han andre bare skumma kjapt gjennom det før han skulle presentere det muntlig for lærere / sensor, og fikk faen meg C, uten å kunne noe særlig om teorien, vite noe om hva som sto i teksten (bortsett fra sammendraget). Han bare improviserte og / eller hadde jævlig flaks. Kompisen min var maks irritert.

 

Selv kunne jeg min på rams og følte jeg hadde gjort det godt, men fikk bare D, siden jeg fikk et nervøst sammenbrudd i det jeg skulle begynne. Hurra. :fun:

 

Lenke til kommentar

Etter en mnd med litt overtid og lange dager så punger jeg ut nærmere 17 000kr i skatt. Ikke misforstå, jeg er helt for at vi betaler mye skatt for å holde velferdsstaten i gang, men det er mye penger som jeg aldri får se igjen. Om jeg ikke blir veldig syk eller skadet en dag da (gud forby).

Eller rett og slett gammel eller arbeidsledig, får barn som går på skolen/barnehagen/universitet, eller bruker offentlig vei til privatskolen, eller flyr i Nord-Norge, eller kjøper mat på restaurant (mattilsynet som sjekker at de vasker kjøkkenet innimellom er skattefinansiert), eller får konflikter på jobb og må involvere arbeidstilsynet (skattefinansiert), blir utsatt for noe kriminelt (eller ønsker det forebygget) (politiet og domstolene og fengslene er skattefinansiert), det oppstår en brann, eller får et barn eller kone som benytter seg av noe av det over ... eller blir veldig syk eller skadet en dag da (gud forby).

 

Det at vi har et militær som beskytter oss mot russland (via at vi pleier våre allierte ved å delta i oppdrag) er jo også litt kjekt.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Ehhhh.

 

Ikke noen god dag. Eller natt. For et jævla mareritt.

 

Tåkelur, det som skjer når man tar smertestillende er at virkestoffet blokkerer smertereseptorene... Eller noe sånt. Ja, placebo finnes, men jeg er 150% sikker på at jeg også har opplevd at medisiner har virket fysisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...