Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående Halloween så blir det for dumt å klage på "ungdommen nå til dags" når vi selv er en generasjon som feiret Halloween og ga blanke blaffen i å gå julebukk. Drittunger kommer til å være drittunger, Halloween eller ei.

 

Det er foreldrene "nå til dags" som er problemet. Når en gjeng med foreldre(!) står og ser på at ungene rundstjeler en kiosk og "syns de må få lov til det på halloween", er det noe som er blitt ganske sykt mener jeg.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne klaget selv på at Halloween er en uting, og julebukk er en mye bedre tradisjon. Men så husker jeg alderen min, at Halloween har vært "tingen" så lenge jeg har levd, at jeg var supergiret på Halloween selv når jeg var en pjokk, og at jeg sluttet med julebukk før jeg var 10 år.

 

Å miste tradisjoner er krise for nordmenn. Vi har egentlig bare lyst til å se på Jul i Skomakergata til vi blir gamle og grå, men tenker ikke på at verden forandrer seg, og at vår tradisjon er Jul i Blåfjell, og de yngre vil forbinde hva enn som går nå på NRK i romjulen med sin nostalgia.

 

Angående rampestreker og tyveri så er ikke det så mye Halloween som det er dårlig oppdragelse. Ingen med klare retningslinjer ville funnet på å rane en kiosk. At Halloween er en unnskyldning til å utføre slike ting skal jeg være enig i, men problemet er drittungene. Jeg vil påstå at de fleste har vært ute på ugang i en form eller en annen, så barn vil være barn, enten de egger huset ditt, nøster eplene dine eller putter bananer i eksospotta di.

Lenke til kommentar

 

problemet er drittungene

 

Nei Igjen: problemet er foreldrene. At de står og ser på sånt uten å gjøre noe sier sitt. Er ikke rart det blir drittunger når de har slike åndsvake foreldre.

 

"Foreldrene, også iført halloweenkostymer, sto i en halvmåne bak. Barna angrep godterihyllene foran disken. Jeg har aldri sett maken. Foreldrene gjorde ingen forsøk på å gripe inn, sier Bråthen til Dagbladet."

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Angående Halloween så blir det for dumt å klage på "ungdommen nå til dags" når vi selv er en generasjon som feiret Halloween og ga blanke blaffen i å gå julebukk. Drittunger kommer til å være drittunger, Halloween eller ei.

Jeg er 34 og vi feiret aldri Halloween.....Halloween kom for en 15 års tid siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Trenger ikke si noe, bare heng opp en lapp som sier at børsten ikke er bare til pynt. :ninja:

På jobb har vi en lapp over toalettbørsten der det står "Toalettbørste her *pil*. Fint å bruke den, takk! =) =)"

 

Burde være en selvfølge.......akkurat som tannpuss er en selvfølge.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en ny PC til 7000 som jeg ikke gidder å bruke, pga støy. Og det støyfrie kabinettet jeg hadde tenkt å ha den i flopper i test, så jeg gidder ikke kjøpe det. Og dessuten har jeg spart meg til fant ved å bruke 700 kroner på å kjøpe "lavstøyskomponenter" som bråker som noen jævla skurtreskere istedenfor å kjøpe kabinettet til 1300 kroner.

 

Og dessuten så har jeg jo alt på den gamle pcen, og det gjør også at jeg bruker den. Men, den er for treg, og har også for mye støy.

 

Vi lever i 2014, de må klare å kjøle 65 watt uten tikk-tikk-tikk-tikk-tikk-tikk.

 

Og sshden driver å lager skrive-til-disk-lyder selv om jeg ikke skriver til den, noe som var helt uplanlagt. Enda mer bortkastede penger.

Nå fikk jeg ihvertfall senket støyen og temperaturen (> 10 grader ned vha en pappstrimmel - genialt) og satt på folding. Så nå hjelper jeg til å kurere sykdommer.

 

http://folding.stanford.edu/

Lenke til kommentar

 

Folk som er veldig ålreite på 2manshånd men som blir til en drittsekk så fort man er fler..

Den kjenner jeg meg veldig godt igjen. Greit at man oppfører seg annerledes når man er med fler, men noen blir helt sykt drittsekker.

 

 

Har også merket det der en del ganger ja. Er så lei drittsekker at jeg flipper snart ut en dag. Farlig å friste tålmodige mennesker for mye.

Lenke til kommentar

Det kunne vært værre, han kunne plutselig blitt drittsekk når dere var på tomannshånd.

Der er jo saktens de som blir det og, åjada det har skjedd. Men i de tilfellene vi snakket om, gikk drittsekkeriet på

det å henge deg ut og fornedre deg foran et flertall. Og det ble oftest verst jo.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...