Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

"Mast" har jeg heldigvis aldri hørt før, men det irriterer meg uten like at minstesøss - som ellers snakker en helt grei brei trønderdialekt - sier "kjøm" i stedet for "kjæm". Hu har et par andre slike nykker også, uten at jeg vet hvor hu har plukka de opp. Det er ingen av venninene hennes som snakker sånn, og ikke noen i familien vår, typen hennes, eller familien til typen.

"Kjøm" høres litt Molde-dialekt-aktig ut.

 

Edit: Mulig det er i Hedmarks-dialekta også.

 

Just my 2 cents.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg takler ikke folk som skriver på dialekten sin. Det er helt jævlig å lese, samtidig som mange av ordene ikke stemmer. "Jeg" på forskjellige dialekter ser helt tafatt ut i skreven tilstand. Spesielt "ej". Hvem faen skriver jeg som ej? Eller i det hele tatt uttaler det på den måten.

 

Jeg er så enig med deg! Jeg tenker at folk som skriver på dialekt ikke har fulgt med på skolen og lært å skrive norsk, hva enten det er bokmål eller nynorsk. Jeg har ingen problemer med dialekter muntlig ellers, bortsett fra at det av og til kan være ord jeg ikke skjønner, men det går vanligvis ut fra sammenhengen.

Endret av hermosa
Lenke til kommentar

Fant ut hva som gjorde at podcasten stopper opp midt i episoden - Chrome har funnet en eller annen måte å kludre til på. Fungerer helt fint i Firefox. Hadde det ikke vært for at jeg må logge inn på nytt overalt, hadde jeg skiftet til Firefox sporenstreks. Google Chrome begynner å gå meg på nervene med alle feilene sine i det siste.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

 

"Mast" har jeg heldigvis aldri hørt før, men det irriterer meg uten like at minstesøss - som ellers snakker en helt grei brei trønderdialekt - sier "kjøm" i stedet for "kjæm". Hu har et par andre slike nykker også, uten at jeg vet hvor hu har plukka de opp. Det er ingen av venninene hennes som snakker sånn, og ikke noen i familien vår, typen hennes, eller familien til typen.

"Kjøm" høres litt Molde-dialekt-aktig ut.

 

Edit: Mulig det er i Hedmarks-dialekta også.

 

Just my 2 cents.

 

Ikke Molde, de er fisefine og sier "kommer". Områdene rundt sier gjerne "kjæm".

Lenke til kommentar

Fant ut hva som gjorde at podcasten stopper opp midt i episoden - Chrome har funnet en eller annen måte å kludre til på. Fungerer helt fint i Firefox. Hadde det ikke vært for at jeg må logge inn på nytt overalt, hadde jeg skiftet til Firefox sporenstreks. Google Chrome begynner å gå meg på nervene med alle feilene sine i det siste.

 

Firefox er best, vurderer aldri skifte etter jeg begynte med den. Du kan lagre passord i Firefox og trenger ikke logge inn på nytt. Veldig greit opplegg, kan laste ned en utvidelse for å exportere/importere dem også.

 

post-12139-0-20931500-1414662213_thumb.jpg

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Ja, men mobilen min er det nærmeste jeg kommer en datamaskin. Og nettleser på mobil har veldig lite funksjoner i forhold til på PC. Det Jeg synes er så greit med Chrome er at alt er koblet mot Google kontoen min, og den bruker jeg flere ganger til dagen. Logger jeg inn i Chrome, er jeg logget inn på everything google. Men dersom ikke Chrome skjerper seg snart, kommer jeg til å skifte. Har vært alt for mye feil med den i det siste.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg noe sinnsykt med mennesker som må gnikkjokke og voldta PC-skjermen min med fingeren sin hver gang de skal peke på noe.

Spesielt når skjermen er av glass, og fettet de har på fingerne gnis ut og lager forstyrrelser i bildet så jeg må tørke det av igjen. Man er et jævla evneveik hvis man ikke klarer å holde fingeren 0.5 cm unna skjermen når man skal peke, er det så jævlig vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grr. Bestilte pizza til kvart over fem tidigere i dag, som jeg skulle ta med hjem. Da jeg kom for å hente den, var det en helt annen pizza enn den jeg hadde bestilt. Så må vente på at de skal lage ny pizza nå. Det tar en halv time. Det var en grunn til at jeg bestilte den tidligere i dag. :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan forteller man til noen at de skal slutte å spraye dritt over hele toalettet, uten at man gir et dårlig inntrykk?

Er det ikke du som pleier å bruke urinstrålen til å vaske vekk bæsj fra porselenet og belønne deg selv med en Cola hvis du får vekk alt? Det du beskriver må jo være drømmesituasjon for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...