Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en prinsippsak.

 

Javel? Og hva slags prinsipp er det snakk om?

 

Hadde du likt å bli tegnet med en annen hudfarge? Det hadde ikke jeg.

 

Det hadde vært helt greit for meg. Hvor vill ikke du likt det? Om det er greit for julenissen får du nesten spørre ham om, neste gang du er på nordpolen...

 

I alle norske hjem er julenissen hvit, ...

 

Ikke hos de som kjøper julebrusen sin fra Hansa. :wee:

 

Det er ikke selve "problemet". Problemet er om det norske samfunn er blitt så politisk korrekt og pysete at den hvite rase ikke lenger skal pryde noe så enkelt som en brusboks. Hadde en svart mann blitt tegnet hvit hadde det blitt mye hysteri og mediaoppslag.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du oppfatter det som et problem i første omgang. At du antar det har noe med politisk korrekthet å gjøre, sier antagelig like mye om hvor hysterisk de selvoppnevnte "Ikke korrekte" er blitt.

 

Julenissen er hvit slik vi kjenner den, hvorfor endre på det?

 

Spørsmålet burde være: Hvorfor ikke?

 

Hansa er et kommersielt firma, de må nå gjøre akkurat som de vil. Så får kundene deres gjøre som de vil.

 

 

Ser mest ut som en black Afrikaner.

 

Jeg synes han ser ut som en ewok jeg:

 

wicket.jpg

 

Og de er jo søte!

 

Så tyder på at det er som vi trodde.

 

 

Hva var det dere trodde?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Spørsmålet er egentlig; hvem faen bryr seg om hvilken hudfarge nissen har på en ølboks brusboks?

Den eneste som finner en agenda bak det der, er de som leter etter en agenda.

 

Spesielt å påstå at det er "pysete", da det tydeligvis stilles spørsmål med en gang man ser at julenissen er svart, enn om man hadde gått for en klassisk hvit en.

Hvis vi ikke hadde endret på noen ting så hadde vi fortsatt feiret med en kristen helgen, og ikke den hvite julenissen.

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vi reagerer litt på, er vel mistanken om at det bedrives en snikinnføring av culturelle endringer. Både her og der. Dette tror vi igjen har med å gjøre at man ønsker å nøytralisere ro og stabilitet blant befolkning, som i sin tur vil medvirke til å trekke standarder og premisser ned for velstandssamfunnet.

Dette er av interesse både for markedskreftene og for store deler av den politiske elite ( med bl. a folk som Fugelli i spissen)

Her gjelder det rett og slett å evne lese gjennom linjene og observere mecaniikken i det som skjer.

Lenke til kommentar

 

Det er en prinsippsak.

 

Javel? Og hva slags prinsipp er det snakk om?

 

Hadde du likt å bli tegnet med en annen hudfarge? Det hadde ikke jeg.

 

Det hadde vært helt greit for meg. Hvor vill ikke du likt det? Om det er greit for julenissen får du nesten spørre ham om, neste gang du er på nordpolen...

 

I alle norske hjem er julenissen hvit, ...

 

Ikke hos de som kjøper julebrusen sin fra Hansa. :wee:

 

Det er ikke selve "problemet". Problemet er om det norske samfunn er blitt så politisk korrekt og pysete at den hvite rase ikke lenger skal pryde noe så enkelt som en brusboks. Hadde en svart mann blitt tegnet hvit hadde det blitt mye hysteri og mediaoppslag.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du oppfatter det som et problem i første omgang. At du antar det har noe med politisk korrekthet å gjøre, sier antagelig like mye om hvor hysterisk de selvoppnevnte "Ikke korrekte" er blitt.

 

Julenissen er hvit slik vi kjenner den, hvorfor endre på det?

 

Spørsmålet burde være: Hvorfor ikke?

 

Hansa er et kommersielt firma, de må nå gjøre akkurat som de vil. Så får kundene deres gjøre som de vil.

 

 

 

 

1. Prinsippet er at julenissen er hvit og ikke svart. Dette er første gang i hele mitt liv at jeg har sett en svart julenisse.

 

2. Hudfargen er en stor del av identiteten til en person derfor hadde det ikke vært greit for meg og blitt tegnet med en annen hudfarge.

 

3. La meg gi et eksempel:

funny-proud-Asian-black-white.jpg

Slik er samfunnet blitt. Man kan ikke være stolt over den hvite rase som utgjør majoriteten i Kongeriket Norge. Det er tydeligvis ikke lenger politisk korrekt. Derfor er vi blitt pyser, vi tør ikke "bryte" med den politiske korrektheten. I Norge er majoriteten hvithudet og det burde vi prøve å holde på.

 

4. Hvorfor skal vi endre på det da? Da kan vi like godt kutte ut julefering 24. desember siden det er også en tradisjon her i landet. Norge er ikke lenger Norge, alt er blitt så utroligt multikulturelt at nasjonalfølelsen forsvinner i takt med årene. Hadde likt å sett en mørkhudet Erna Solberg i en tegning i VG, tviler på at det hadde gått forbi uten noe oppstyr.

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

Glad til for å se en neger på en brusboks i Norge. Da kan jeg kanskje få tilbake barnesanger om "hottentotter" og historier om negerkonger.

At julenissen er en neger på en brusboks i Norge gjør meg ingenting. Jeg drikker ikke Hansa julebrus, og ser det ikke her oppe i trønderland uansett.

 

Ja til negerifisering (ja, jeg finner på ord her jeg sitter).

Lenke til kommentar

Det er ganske betegnende: Der var en kjeks som het Zulu kjeks (folkelig kalt "negerkjeks") som hadde vært i butikken i lange tider. Den ble til gjengjeld tatt bort - paradoxalt nok av samme årsaker som en neger innføres på brusnisser. Det sier vel sitt.

Akkurat som at du prøver å ta bort K'en og innføre C og X i ord hvor det ikke hører hjemme?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

1. Prinsippet er at julenissen er hvit og ikke svart. Dette er første gang i hele mitt liv at jeg har sett en svart julenisse.

 

Hvorfor i all verden er det et "prinsipp"? Det er i beste fall en lokal tradisjon i noen land, og skyldes formodentlig at de ikke har hatt så mange mørkhudete mennesker. Men at det skal være noe prinsipielt ved det kan jeg ikke se.

 

2. Hudfargen er en stor del av identiteten til en person derfor hadde det ikke vært greit for meg og blitt tegnet med en annen hudfarge.

 

 

Hvorfor i all verden ikke? Du endrer da ikke hudfarge personlig fordi om tegningen gjør det. Med mindre du mener at mørk hudfarge sigaliserer noe mindreverdig, gjør det deg ikke til noen ringere person om du er sort i huden...?

 

3. La meg gi et eksempel:

funny-proud-Asian-black-white.jpg

Slik er samfunnet blitt. Man kan ikke være stolt over den hvite rase som utgjør majoriteten i Kongeriket Norge. Det er tydeligvis ikke lenger politisk korrekt. Derfor er vi blitt pyser, vi tør ikke "bryte" med den politiske korrektheten.

 

 

Jeg ser folk som fanatisk prøver å vise hvor lite "korrekte" de er hele tiden jeg, i alle slags debatter og andre sammenhenger. Det krever overhode ikke noe mot. Forresten, om du ikke er rasist, hvorfor mener du man skal være "stolt" over "den hvite rase"?

 

I Norge er majoriteten hvithudet og det burde vi prøve å holde på.

 

 

Hvorfor det? Hva skjer hvis vi alle tar solarium, eller om mine sønner gifter seg med negerdamer?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://en.wiktionary.org/wiki/procrastinate

 

Etymology

From Latin prōcrastinātum, past participle of prōcrastinō (“defer, put off till tomorrow”), from prō (“in favor of”) + crāstinus (“of or belonging to tomorrow”), from crās (“tomorrow”)

 

Verb

procrastinate (third-person singular simple present procrastinates, present participle procrastinating, simple past and past participle procrastinated)

1. (intransitive) To put off; to delay taking action; to wait until later.

He procrastinated until the last minute and had to stay up all night to finish.

2. (transitive) To put off; to delay (something).

 

Ser ikke helt hvordan det endrer situasjonen. Utsette er ikke en god oversettelse på Procrastinate uansett hvilken definisjon du finner. Om du vil oversette Procrastinate til Norsk så velger du "somle" ovenfor "utsette".

Lenke til kommentar

Politisk korrekthet må være den mest oppbrukte og kjipeste frasen som finnes.

 

"Å være stolt over den hvite rase" er ikke politisk ukorrekt, eller hva du nå vil kalle det, men et fullstendig idiotisk utsagn. Det hører mer hjemme i et ku kux-klanmøte. Om du absolutt skal være stolt av noe, og har behov for en slags nasjonal tilhørighet, så vær heller stolt over å være nordmann, sammen med alle andre som identifiserer seg som nordmenn, boende eller oppvokst, enten man er hvit, svart, gul eller blå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke være stolt over den hvite rase? Ser dere på den som mindreverdig? De svarte, asiatere osv kan jo være stolte over det uten at det skaper styr, men med en gang noen sier de er stolt over å være hvit så er det helt galt.

 

Derfor er det politisk galt å være tilhenger av den hvite hudfarge.

Jeg ser ikke på en annen hudfarge eller opprinnelse som mindreverdig, men skjønner ikke problemet med en hvit person fortsetter å være hvit.

Lenke til kommentar

Dette tror vi igjen har med å gjøre at man ønsker å nøytralisere ro og stabilitet blant befolkning, som i sin tur vil medvirke til å trekke standarder og premisser ned for velstandssamfunnet.

 

Den setningen må jeg med skam melde at jeg ikke skjønte noen ting av. Hvordan "nøytraliserer" man "ro og stabilitet", og hvorfor er resultatet at man trekker standarder og premisser "ned"?

 

Dette er av interesse både for markedskreftene og for store deler av den politiske elite

 

 

Hvorfor er det av interesse for markedskreftene? De ønsker vel primært å tjene penger, og hvorfor skulle de tjene mer med de ovenstående ønsker og konsekvenser?

 

Og hvem i den politiske elite er det som iikke er interessert i det? Hvorfor er det noen som er, og noen som ikke er?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ganske betegnende: Der var en kjeks som het Zulu kjeks (folkelig kalt "negerkjeks") som hadde vært i butikken i lange tider. Den ble til gjengjeld tatt bort - paradoxalt nok av samme årsaker som en neger innføres på brusnisser. Det sier vel sitt.

Akkurat som at du prøver å ta bort K'en og innføre C og X i ord hvor det ikke hører hjemme?

 

 

Kan ikke sammenlignes. Stikkord: Naturlig comtra unaturlig. I temaets tilfelle, dreier det seg om organisert almenn pådyttingn av noe alle som skal ha det, må betale for.

 

Det kan selvsagt lanseres en egen brus (og annet), der man har fargede i stedet for hvite. Så kan de som vil kjøpe det. Det hadde vært rette egentlig.

Så ble det konkurranse på like vilkår.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke sammenlignes. Stikkord: Naturlig comtra unaturlig. I temaets tilfelle, dreier det seg om organisert almenn pådyttingn av noe alle som skal ha det, må betale for.

 

Det kan selvsagt lanseres en egen brus (og annet), der man har fargede i stedet for hvite. Så kan de som vil kjøpe det. Det hadde vært rette egentlig.

Så ble det konkurranse på like vilkår.

 

Det var heller ikke meningen å sammenligne. Jeg ville bare poengtere hvor mange skrivefeil du har, og hvor irriterende det er, særlig når du selv tidligere har klaget over skrivefeil.

Endret av Kammizez
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette tror vi igjen har med å gjøre at man ønsker å nøytralisere ro og stabilitet blant befolkning, som i sin tur vil medvirke til å trekke standarder og premisser ned for velstandssamfunnet.

 

Den setningen må jeg med skam melde at jeg ikke skjønte noen ting av. Hvordan "nøytraliserer" man "ro og stabilitet", og hvorfor er resultatet at man trekker standarder og premisser "ned"?

 

Dette er av interesse både for markedskreftene og for store deler av den politiske elite

 

 

Hvorfor er det av interesse for markedskreftene? De ønsker vel primært å tjene penger, og hvorfor skulle de tjene mer med de ovenstående ønsker og konsekvenser?

 

Og hvem i den politiske elite er det som iikke er interessert i det? Hvorfor er det noen som er, og noen som ikke er?

 

Geir :)

 

 

På den måten at det er med på underbygge intensjonene med å få den hvite/vanlige Nordmanns trygge velferdsopplevse til å vakle og frustreres, samtidig som folk som Fugelli og annen (særlig politisk) elite formaner oss om hvor "taknemmlige som F.." vi må være, slutte å "sutre" og blablabla..

 

De vil ha den jamne hvite nordmann ned, og bruker det med å sette oss opp mot utlendinger som et trumfkort. I utsrakt grad

 

 

 

Kan ikke sammenlignes. Stikkord: Naturlig comtra unaturlig. I temaets tilfelle, dreier det seg om organisert almenn pådyttingn av noe alle som skal ha det, må betale for.

 

Det kan selvsagt lanseres en egen brus (og annet), der man har fargede i stedet for hvite. Så kan de som vil kjøpe det. Det hadde vært rette egentlig.

Så ble det konkurranse på like vilkår.

 

Det var heller ikke meningen å sammenligne. Jeg ville bare poengtere hvor mange skrivefeil du har, og hvor irriterende det er, særlig når du selv tidligere har klaget over skrivefeil.

 

 

Har jeg klagd over det? Kan jeg ikke huske. Må ha vært noe helt unntaksvis og specielt. Pleier ikke gjøre det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

kan selvsagt lanseres en egen brus (og annet), der man har fargede i stedet for hvite. Så kan de som vil kjøpe det. Det hadde vært rette egentlig. Så ble det konkurranse på like vilkår.

 

Men er det ikke akkurat det Hansa har gjort nå da? Om du vil ha en hvit julenisse så kjøp en annen julebrus...

 

På den måten at det er med på underbygge intensjonene med å få den hvite/vanlige Nordmanns trygge velferdsopplevse til å vakle og frustreres, samtidig som folk som Fugelli og annen (særlig politisk) elite formaner oss om hvor "taknemmlige som F.." vi må være, slutte å "sutre" og blablabla..

De vil ha den jamne hvite nordmann ned, og bruker det med å sette oss opp mot utlendinger som et trumfkort. I utsrakt grad.

 

Interessant. Da skjønner jeg hvertfall hva du prøvde å si. Men hvorfor mener du de har som intensjon å få vår velferdsopplevelse til å vakle?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...