Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

http://missninja.blogg.no/1414157278_jeg_er_sjokkert_over_.html

Irriterer meg ikke akkurat grenseløst, men at folk ikke skjønner at dette er kødd er bare helt utrolig. Har sett den blitt delt på face en million ganger nå, alltid med drøssevis av kommentarer om "errrre mulig å bli så dum, haha!" Også er det så klart alltid de dummeste folka jeg vet om som skriver. Tipper det enten er samme opplegg som Tommy bloggern, eller et "sosialt eksperiment" elns

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At julenissen på den nye Hansa Julebrus på boks er mørkhudet. Hva i alle dager? Ikke noe i mot mørkhudete, men julenissen har vært hvit i alle år, hvorfor skal "han" plutselig være mørk? Er alle i landet blitt så politisk korrekt og pysete at vi ikke tør å vise vår tradisjonsrike hvite julenisse?

Need proof!

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en ny PC til 7000 som jeg ikke gidder å bruke, pga støy. Og det støyfrie kabinettet jeg hadde tenkt å ha den i flopper i test, så jeg gidder ikke kjøpe det. Og dessuten har jeg spart meg til fant ved å bruke 700 kroner på å kjøpe "lavstøyskomponenter" som bråker som noen jævla skurtreskere istedenfor å kjøpe kabinettet til 1300 kroner.

Og dessuten så har jeg jo alt på den gamle pcen, og det gjør også at jeg bruker den. Men, den er for treg, og har også for mye støy.

Vi lever i 2014, de må klare å kjøle 65 watt uten tikk-tikk-tikk-tikk-tikk-tikk.

Og sshden driver å lager skrive-til-disk-lyder selv om jeg ikke skriver til den, noe som var helt uplanlagt. Enda mer bortkastede penger.

Lenke til kommentar

Folk som bruker ordet prokrastinering istedenfor utsetting.

* Hvorfor bruke fremmedord når vi har adekvate banale substitutter?

* Disse personene virker å ha et spesielt lemfeldig og egentlig-litt-stolt-av-det-forhold til sin utsettelsesatferd.

Huker inn her etter alle andre. Procrastination betyr ikke utsetting direkte. Det betyr at man gjør mindre viktige og kanskje morsommere oppgaver før kjedelige og viktige oppgaver. Har man en skoleoppgave som skal fullføres innen tre dager, men man velger å bruke en dag eller to på tv-serier er det bedre forklart med procrastination enn det er med å utsette. Det ligger mer i definisjonen bak order procrastination enn utsette.

Selv ser jeg ikke problemet med fremmedord. Heller det enn fornorsking av ord. For min del kan vi dumpe hele det norske språket i havet og ta i bruk et internasjonal språk som Engelsk.

Lenke til kommentar

Julenissen er basert på St. Nicholas, som var fra området vi nå kaller Tyrkia. Så å si at han "har vært hvit i alle år", blir ikke helt korrekt.

Som Skupuru sier. Her er hvordan han ble avbildet for 500 år siden:

220px-Icon_c_1500_St_Nicholas.JPG

Og her for 200 år siden:

170px-Saint_Nicholas.jpg

Begge russiske, fra Wikipedia.

Selv i USA på slutten av 1800-tallet var Santa Claus mørkhudet: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/Santa_Claus_1863_Harpers.png/800px-Santa_Claus_1863_Harpers.png

Så rundt århundreskiftet ble julenissen modernisert og fikk sin røde og hvite drakt, og ble hvit i huden for å appelere til et rasedelt USA...

Nå skal man se nøye på Hansaboksen får å se at han er solbrent bak alt skjegget. Jeg synes det er helt greit jeg.

Det som irriterer meg er at folk som må understreke at de ikke er rasister, klarer å irritere seg over hudfargen på en tegning på en brusboks.

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har ikke sett boxene(glemte det da jeg var i butikken i dag), men oppfattet det som han var avbildet neger.

Ikke noe galt med det i og for seg, men Norske nisser er som kjent fjøsnisser. Og de har alltid vært hvite, og kan fortsette være det :)
så jeg tenkte med en gang at dette dreiet seg om politisk påpushett kvotering. Der av irritasjons-momentet.
Skal commentere nærmere når jeg har sett hvordan dette ser ut. (søkte på bilde tidl i dag, men fikk ikke opp noe)

Lenke til kommentar

http://en.wiktionary.org/wiki/procrastinate

Etymology
From Latin prōcrastinātum, past participle of prōcrastinō (“defer, put off till tomorrow”), from prō (“in favor of”) + crāstinus (“of or belonging to tomorrow”), from crās (“tomorrow”)

Verb
procrastinate (third-person singular simple present procrastinates, present participle procrastinating, simple past and past participle procrastinated)

1. (intransitive) To put off; to delay taking action; to wait until later.
He procrastinated until the last minute and had to stay up all night to finish.

2. (transitive) To put off; to delay (something).

Lenke til kommentar

At julenissen på den nye Hansa Julebrus på boks er mørkhudet. Hva i alle dager? Ikke noe i mot mørkhudete, men julenissen har vært hvit i alle år, hvorfor skal "han" plutselig være mørk? Er alle i landet blitt så politisk korrekt og pysete at vi ikke tør å vise vår tradisjonsrike hvite julenisse?

Need proof!

Her er bilde:

post-263002-0-60376600-1414427456_thumb.jpg

post-263002-0-35349300-1414427469_thumb.jpg

Nå skal man se nøye på Hansaboksen får å se at han er solbrent bak alt skjegget. Jeg synes det er helt greit jeg.

Det som irriterer meg er at folk som må understreke at de ikke er rasister, klarer å irritere seg over hudfargen på en tegning på en brusboks.

Geir :)

Det er en prinsippsak. Hadde du likt å bli tegnet med en annen hudfarge? Det hadde ikke jeg. I alle norske hjem er julenissen hvit, vi er oppvokst med en hvit julenisse. Det er ikke selve "problemet". Problemet er om det norske samfunn er blitt så politisk korrekt og pysete at den hvite rase ikke lenger skal pryde noe så enkelt som en brusboks. Hadde en svart mann blitt tegnet hvit hadde det blitt mye hysteri og mediaoppslag. Julenissen er hvit slik vi kjenner den, hvorfor endre på det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...