Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Ung person: "Jeg vil gifte meg og få barn en dag." Andre: "Så fint!"

 

Ung person: "Jeg vil ikke gifte meg eller ha barn." Andre: "Du endrer nok mening når du blir eldre! :-)"

 

...

 

:hrm:

Voksen person: "jeg liker å spille dataspill"

annen person: "har du ikke vokst opp enda? Bare barn spiller dataspill"

 

Dessverre har folk vanskeligheter med de som ikke følger malen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Voksen person: "jeg liker å spille dataspill"

annen person: "har du ikke vokst opp enda? Bare barn spiller dataspill"

 

Dessverre har folk vanskeligheter med de som ikke følger malen.

 

 

...og forsømmer familien, særlig barnet. Jeg har en svigersønn som er helt hektet på dataspill. Det er tragisk.

Endret av hermosa
Lenke til kommentar

Det hermosa skriver er jo akkurat hva de fleste tror om de som spiller.. De har ikke peiling

 

Jeg skriver om det jeg selv er vitne til og har sett flere eksempler på. Når spill er viktigere enn alt annet, hva vil du kalle det? Er ikke det avhengighet, altså være hektet på noe? Slike mennesker skulle ikke leve i forhold, i hvert fall ikke ha barn.

Endret av hermosa
Lenke til kommentar

 

 

Det hermosa skriver er jo akkurat hva de fleste tror om de som spiller.. De har ikke peiling

Jeg skriver om det jeg selv er vitne til og har sett flere eksempler på. Når spill er viktigere enn alt annet, hva vil du kalle det? Er ikke det avhengighet, altså være hektet på noe? Slike mennesker skulle ikke leve i forhold, i hvert fall ikke ha barn.

Det er vel ingen som bestrider at svigersønnen din har blitt avhengig av dataspill, og synd er det. Men man får et inntrykk av at du tror det er farlig å spille dataspill, kun fordi noen få blir sykelig avhengig av det (og da handler det vel gjerne om andre dypere problemer, hvor dataspill fungerer som en bedre verden?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det hermosa skriver er jo akkurat hva de fleste tror om de som spiller.. De har ikke peiling

 

Jeg skriver om det jeg selv er vitne til og har sett flere eksempler på. Når spill er viktigere enn alt annet, hva vil du kalle det? Er ikke det avhengighet, altså være hektet på noe? Slike mennesker skulle ikke leve i forhold, i hvert fall ikke ha barn.

 

Jo, det er en avhengighet. Ingen har protestert på det og sannsynligvis vil ingen gjøre det heller. Det finnes derimot mange, både barn og voksne, som moderer spillingen sin og greier å fungere i hverdagen. Bare fordi du har sett eksempler på det motsatte betyr ikke det at det er regelen heller enn unntaket. For å dra en parallell så kjenner jeg mange som drikker alkohol i ny og ne, men svært få alkoholikere.

Lenke til kommentar

 

Jeg skriver om det jeg selv er vitne til og har sett flere eksempler på. Når spill er viktigere enn alt annet, hva vil du kalle det? Er ikke det avhengighet, altså være hektet på noe? Slike mennesker skulle ikke leve i forhold, i hvert fall ikke ha barn.

og det er akkurat poenget mitt. Spilling er verdens største underholdningsbransje, større enn Hollywood. Likevel blir spillere sett på som dysfunksjonelle menn som bor i en kjeller og hater kvinner.

 

Jeg har selv Vært avhengig, og mye av grunnen til det er grunnet mobbing i virkeligheten. Så hold kjeft om ting du tydeligvis ikke vet en dritt om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Glemte matpakke, kortmappe, lypsyl, e-sigaretter og ekstra batteri til hodetelefonene hjemme. Tar meg 20 min å komme hjem igjen, noe jeg egentlig ikke har tid til ila. arbeidsdagen.

 

I tillegg er det "den store kinodagen" på lørdag, så det kommer til å bli et lite helvete å få plass til alle filmene i en liten sak nederst på "du og dine"-sidene i avisa. ><

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...