Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Det er svært aktuelt, jeg kan flytte hele veien fra denne "byen" til Trondhjem, men økonomien tillater ikke at jeg leier engang, langt mindre å faktisk kjøpe en leilighet. Merka jo hvilken oppsving livet mitt fikk begge de forrige gangene jeg flytta herfra. Flytta hjem til Stavanger i 2005, fikk meg jobb og ble raskt kjent med folk. Gode greier. Flytta tilbake hit, alt gikk i dass igjen. Flytta til Steinkjer i 2007, kom meg ut av skallet på 1-2-3 og fikk mange nye venner, kom meg til psykolog og fikk hjelp (samt diverse andre problemer som ble prakket på meg) og følte meg som et nytt menneske, ferdig med bachelorgraden og tilbake hit mens jeg søkte jobb, på jobb, på jobb, på jobb, på jobb, og fikk enten avslag eller hørte ikke noe. Så ble det NAV, så ble det arbeidsutprøving, og her sitter jeg på tredje året og skriver om vær og musikk tre dager i uka og jobber mye gratis overtid til langt utpå fredagskveldene. Fortsatt bedre enn å dra seg hjemme, men likevel. Samme fuckings tralt. Dag ut, dag inn.

Kommer hjem fra jobb, så er det rett på finn.no og nav.no og drømme om bopeler og fast jobb mens jeg venter på neste arbeidsdag, og neste Vær-Sjur.

 

Vil for øvrig heller si at jeg er internettkjendis, de lokale virker ikke så veldig gira på Vær-Sjur-opplegget. Tror jeg har flere fans i Oslo og på Lillehammer enn hva jeg har her oppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har en fan i Thera da, tydeligvis. Hun må jo ha googlet deg eller lest spalten din ofte.

Hm. Har bare googlet "vær-sjur" to ganger og har aldri lest spalten (sorry, Sjur), så ikke vet jeg.

 

Sjur, du kan søke jobb i en annen by (Trondheim, f.eks) og dersom du får en, plikter NAV å hjelpe deg med å flytte. Du har vel også en del rettigheter når det gjelder leilighet fra NAV, men det avhenger helt av den individuelle situasjonen.

 

Hvis det gikk så bra begge gangene du flyttet, hvorfor flyttet du tilbake da?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Har vært uten nett siden slutten av juli. Det skal være inkludert i leia men utleiere pluss get ( død over get, siste dem sa var at hvis ikke det funket fra nå så var det utstyret som ikke fikk nett det er noe galt med) greier ikke ordne opp i en skit.

Det kan det godt være de har rett i. Vi er også uten nett nå, og det er fordi omformeren som er koblet til ruteren har røket. Selve ruteren har også hatt problemer på grunn av at den er treg, som er et resultat av at den er gammel. Utstyret som brukes til å motta og videresende Internett har mye å si for hastighet og stabilitet.

Ikke vet jeg, er uansett ikke holdbart. Har nå bestilt meg nett fra telenor.

Lenke til kommentar

Første gang for å gjøre meg ferdig med VGS (samt at det var ikke noe mer jobb å gjøre, var bare prosjektarbeid), andre gang fordi jeg kunne ikke fortsette å bo på studentboligene fordi jeg var ferdig med bachelograden og hadde utdanning, men nada erfaring eller jobb.

 

Vel, det er to aviser i Trondhjem, men jeg ser ikke for meg at noen av de vil ha Vær-Sjur.

Lenke til kommentar

Jeg får grøsninger av dialekt skriftlig. Det toppet seg etter en noget stigende temperert chat over et par måneder med en i utgangspunktet romantisk, sjarmerende nordlending. Da han i en intim, het melding fantaserte om at han lengtet etter å kjæle med "fengran sine i den klessvåte fetta" mi, fikk jeg nok. Det ble avtennende for å si det mildt.

Endret av hermosa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg har ikke noe problem med å trene, heller ikke noe problem med å spise sunt, men jeg har et helvetes stort problem med å spise NOK. Jeg er faen ikke sulten i det hele tatt og ingenting frister...

Har akkurat det samme probleme og det er så tungvindt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...