Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Det er veldig individuelt det. Noen legger på seg av nesten ingenting, andre kan spise en hest til dagen uten å få på seg noe.

Nei, det er ikke veldig individuelt. Gjentatte studier viser at folk er elendige på å rapportere hva de faktisk spiser og hvor aktive de er.

To personer med identisk livsstil vil legge på seg om de spiser for mye.

At noen kan spise en hest uten å legge på seg kommer av flere grunner. Feks 1 måltid om dagen, veldig fysiske aktiv og videre.

Vektøkning er ikke magi. Det er energi inn og energi ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig individuelt det. Noen legger på seg av nesten ingenting, andre kan spise en hest til dagen uten å få på seg noe.

Nei, det er ikke veldig individuelt. Gjentatte studier viser at folk er elendige på å rapportere hva de faktisk spiser og hvor aktive de er.

At noen kan spise en hest uten å legge på seg kommer av flere grunner. Feks 1 måltid om dagen, veldig fysiske aktiv og videre.

Folk har derimot ulik forbrenning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

At folk babler om at alle blir feit av fast-food, noe jeg vil med det sterkeste avbekrefte. I løpet av disse 2 mnd av "eksprimentet" så har jeg verken blitt feit eller gått opp i MANGe kiloer.

Det er fordi det legger seg i årene

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg jobbet sammen med en fyr i ungdommen som "kunne spise hva han ville". Han la aldri på seg. Men se ham idag på Facebook, så skjønner du at han var akkurat som de fleste, han var bare mye mer aktiv den gangen. Idag er han god og rund.

Det ligger i kortene at vi som ikke kunne spise hva vi ville rett og slett ikke var aktive nok. At jeg ikke ville innrømme det i ungdommen er en annen sak.

Og ja, at man ikke legger på seg av den maten betyr jo ikke at det er sunt.

Geir :)

Lenke til kommentar

De du vet om er heldige finansielt, da. Dersom de kan gå og drikke hver helg og likevel ha råd til husleie, strøm, riktig mat og andre viktige utgifter, da må foreldrene være med i bildet.

Ikke si det for fort. Jeg bruker studielånet til å dekke det mest nødvendige, så har jeg egne sparepenger som jeg bruker på ting jeg har lyst på. Jobbet 50-100% stilling nesten hver eneste dag i sommerferien og har bygget meg opp et sløsebuffer (som sikkert blir til nyttigbuffer i fremtiden).

Lenke til kommentar

Folk har derimot ulik forbrenning.

Ja, dette kommer for det meste av aktivitetsnivå, så spiller alder, kjønn, og til en viss grad vekt inn også.

Lenke til kommentar

"Nei, det er nok genene som er skylden i at jeg er så feit. Har også litt kraftige ben så det legger på litt ekstra. Spiser heller nesten aldri noe og har mat kun tre ganger om dagen.

Irriterer meg at jeg glemte å kjøpe potetgull og cola på butikken. Har ikke spist potetgull siden i går kveld. Får vel klare meg med posen med vingummi i skapet.

Tror jeg snart gir opp denne dårlige dietten jeg har fulgt. Jeg spiser mat kun tre ganger om dagen, men det hjelper jo ikke. Har hatt litt vondt i benet den siste uken så har ikke fått gått meg tur heller. Uff, disse genene drar meg ned. Skulle ønske jeg hadde like bra forbrenning som naboen."

Tror ikke jeg glemte noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Angående fedmedietten. Da jeg prøvde å gå opp i vekt i vinter/vår lastet jeg ned en app for å få oversikt over kaloriopptak. Jeg trodde jeg spiste så mye jeg bare klarte, i hvertfall så mye at jeg aldri kjente på sultfølelsen. Kaloritelleren viste at jeg fikk i meg ca like mye kalorier som jeg forbrente... Jeg vil anbefale som har motsatt (eller samme) problem å telle kalorier en uke, for å finne ut hvor mye man faktisk får inn. Jeg leste en gang at Jørgen Foss påstod at han ikke spiste spesielt mye, til tross for at han var så stor at han knapt kunne røre på seg. Så det er tydeligvis mulig å mangle såpass med selvinnsikt.

Det som irriterer meg mest er noe som definitivt er genetisk, nemlig HVOR man legger på seg. Jeg har ett sted hvor jeg legger på meg om jeg spiser meg opp i vekt uten å trene, nemlig magen. Da har jeg tynne armer og bein, og en ølmage. Det er selvfølgelig ikke verre enn at jeg må spise sunt og trene mye styrke, men jeg misunner dere som får en mer jevn vektøkning, som legger seg litt på beina og resten av kroppen.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale som har motsatt (eller samme) problem å telle kalorier en uke, for å finne ut hvor mye man faktisk får inn.

Det hjelper ikke. Jeg har hørt at folk som er tjukke underrapporterer hvor mye de spiser med opptil 1000 kcal om dagen, selv når de vet at hele huset er fullt av videokameraer og det sitter eksperter og ser på og teller alt de spiser.

Det som irriterer meg mest er noe som definitivt er genetisk, nemlig HVOR man legger på seg.

Dette er ikke genetisk, men hormonelt. Testosteron gjør at man legger på seg på magen. Kortisol gjør at man legger på seg på magen og i ansiktet. Østrogen gjør at man legger på seg på lårene.
Lenke til kommentar

Jeg synes det er irriterende å snakke om overvektige. Hvem bryr seg? Det er deres eget problem Det er de som eter all den maten... Det er de som ikke trener.... Det er de som har slike gener.... Det er de som har slike hormoner.... Hva kan man gjøre... Kutte bort tarmen deres og gi dem små terninger med mat? Er det noe som hjelper i det hele tatt? De er dødsdømte... så la dem nyte livet mens de enda har det.. La dem fråtse og spise fritt... Så lenge de er happy og har det bra, så er det alt som betyr noe..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er deres eget problem Det er de som eter all den maten...

Uh... Hvem tror du betaler regningen deres hos sykehusene og legene? Hvem tror du betaler sykepengene deres grunnet overvekten?

We do! We do!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OExykL5QnXY#t=37

Vel, da bør de fettsuges, så kan vi produsere produkter ut av fetter deres, og få penger igjen på det. Alle vinner! ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er irriterende å snakke om overvektige. Hvem bryr seg? Det er deres eget problem Det er de som eter all den maten... Det er de som ikke trener.... Det er de som har slike gener.... Det er de som har slike hormoner.... Hva kan man gjøre... Kutte bort tarmen deres og gi dem små terninger med mat? Er det noe som hjelper i det hele tatt? De er dødsdømte... så la dem nyte livet mens de enda har det.. La dem fråtse og spise fritt... Så lenge de er happy og har det bra, så er det alt som betyr noe..

Men det var Laffe som mente det ikke stemmer, fordi han hadde prøvd og la ikke på seg.

Lenke til kommentar

Men det var Laffe som mente det ikke stemmer, fordi han hadde prøvd og la ikke på seg.

Vel, hvem vil vel høre på hva Laffe sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...