Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Da er vel tannkremkorkpåskruer eller frimerkeslikker også en arbeidsplass. Det skaper jo selvsagt arbeidsplasser, men det gir fortsatt en negativ miljøgevinst.

Vedr. det dere diskuterer der; Nå skal jo Robert Erickson tvinge alle "Navere" under 30 "opp om morran" og ut i virksomhet, ellers mister de trygd. Da er kanskje miljøsortering noe man kunne vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en stor etterspørsel etter arbeidskraft i Norge, også blant yrkene som ikke krever utdannelse (noe jeg vil anta at de fleste Naverne mangler). Men det er ikke mange nordmenn som er villige til å ta på se "lavstatusjobber", som vi er nødt til å hente innvandrere for å utføre.

Det ble litt OT... Poenget mitt skulle være at det ikke er behov for å skape "kunstige" arbeidsplasser (som ikke er lønnsomme), i et land som har lav arbeidsledighet og behov for arbeidskraft (til lønnsomme arbeidsplasser).

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre for miljøet om man brenner pappen i peisen for oppvarming i eget hjem, fremfor å "resirkulere" den? Jeg husker flere reklamer hvor et "miljøsvin" kaster melkekartongen i peisen fremfor å gi den resirkulering.

Interessant lesing: http://www.forskning.no/artikler/2010/februar/243639

En sånn nabo har vi. Hater han. Når han brenner melkekartongene i peisen og skal spare på elektrisitet ved å gjøre dette, så stinker det såååå jævlig utenfor. Går ikke an å være ute når han brenner det. Endret av Lami
Lenke til kommentar

Spørs hva man kildesorterer. Det er ikke alle som er enige i at all resirkulering er den beste løsningen for miljø og ressurser. Papp og papir for eksempel gir null gevinst, men koster store mengder energi og arbeidskraft å resirkulere.

Om det gir null gevinst men skaper arbeidsplasser er det vel greit nok?

Da er vel tannkremkorkpåskruer eller frimerkeslikker også en arbeidsplass. Det skaper jo selvsagt arbeidsplasser, men det gir fortsatt en negativ miljøgevinst.

Finnes det noen arbeidsplasser med positiv miljøgevinst?

Lenke til kommentar
Finnes det noen arbeidsplasser med positiv miljøgevinst?

Ja. Ikke all gjenvinning og resirkulasjon er negativt, og spesialavfall og miljøgifter må jo selvsagt tas hånd om varsomt.

Men det handler ikke om å ha positiv miljøgevinst, men om det er nødvendig på tross av kostnadene. Om du dumper store mengder CO2 i atmosfæren over ingenting så er jo det mer håpløst enn å forurense enda mer, men på tross av at arbeidet er absolutt nødvendig og gir store samfunnsgevinster. Jeg tar heller et fly til Spania over å ruse en traktor i 5 uker.

Lenke til kommentar

Delt Internett på iPhone.

1. Man må gå inn på delt Internett og vente på at den som skal på, logger inn.

2. Må bruke blåtann

3. Den logger seg ut etter x antall minutter eller med en gang en av partene skrur på tastlås så man må ordne det på nytt igjen.

4. Når man har skrudd på delt, er det en blå ramme som blinker og tar en cm av skjermen som går over alt annet og forminsker og tuller med resten. Man kan heller ikke trykke øverst på skjermen for å gå opp, da sendes man rett til innstillinger.

Savner Android. Med delt nett der, er det bare å skru på og ingen flere problemer.

Lenke til kommentar

Personlig antar jeg at om det er noe viktig sender du en SMS som forklarer kort hva det handler om dersom jeg ikke tar telefonen. Jeg kommer ikke til å ringe noen tilbake dersom det har gått mer enn en time siden de ringte og de ikke har lagt igjen noen melding.

Lenke til kommentar

Enig, Quote. Det verste er når noen ringer og man AKKURAT ikke når telefonen før det slutter. Så ringer man opp igjen BOKSTAVELIG TALT etter et halvt sekund og den andre ikke svarer.

Og når du og en annen MÅ ha tak i hverandre og begge ringer samtidig igjen og igjen og kommer ingen veier.
Lenke til kommentar

Vil helst ikke kontakte noen instanser på noen måter lenger, så sant ikke jeg er pukka nødt. I 90 % av tilfellene møter du på treskaller og suppehuer, og sitter frustrert igjen.

Det er ofte ikke verd det, selv om det blir noen kroner tap.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig antar jeg at om det er noe viktig sender du en SMS som forklarer kort hva det handler om dersom jeg ikke tar telefonen. Jeg kommer ikke til å ringe noen tilbake dersom det har gått mer enn en time siden de ringte og de ikke har lagt igjen noen melding.

Enig. Også, om samme person ringer flere ganger og jeg ikke har hatt mulighet til å ta den da heller og det må være jævlig viktig så får du legge igjen en SMS. MYE lettere. Er så irriterende med de som bare MÅ ringe og ikke klarer å legge igjen en melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...