Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig nysgjerrig på hvor godt naboene hører musikken jeg spiller. Altså, hvor går grensen før naboen hører musikken min. Blokken er splitter ny, så jeg vil anta at lydisolasjonen er hakket bedre enn i gamle blokker?

 

Jeg har fått én naboklage, men tror det skyldes mange folk i gangen, mer enn musikken. (Nach på natten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At franchiseselskapet som kjører de blå hjem-is-bilene i Norge er konk alle steder utenfor Oslo og Kristiansand. Ikke rart jeg ikke har hørt noe kjent bjelle annen hver søndag i år.

 

Det var et genialt konspept. I gudene vet hvor mange år har jeg nå kunnet få et godt alternativ til Diplom Is og Hennig-Olsen, bare meter fra døra.
På et tidspunkt handla jeg iskrem for noen hundre kroner annenhver uke. Det var da slike tolitersbokser med hhv. jordbær-, sjokolade- og krokanis, samt nå og da sorbet og andre ting jeg fant.

Jeg var den som holdt familien med iskrem som ikke var nasty pistasjeis.

 

Den norske isbilen er langt fra det samme, hovedsakelig fordi de prøver å få folk til å avsky en bit av "Allegretto tranquillo e graizoso" ved å spille den om og om og om igjen som jingle. De har nesten ingen kjørere i Trøndelag i år heller, ifg. kjøreplanen deres har de én, og han kjører kun i Stjørdalsområdet.

Noe som gjør meg enda mer skeptisk er at de selger "LOL-is".

 

Kudos for å ha en Nokia 7610 på hjemmesida si vel og merke, trykker du på den kan du bli "SMS kunde".

 

Og alt dette kommer i tillegg til at de selger frossenfisk og pizzabunner med tomatsaus …

Lenke til kommentar

Den norske isbilen er langt fra det samme, hovedsakelig fordi de prøver å få folk til å avsky en bit av "Allegretto tranquillo e graizoso" ved å spille den om og om og om igjen som jingle. De har nesten ingen kjørere i Trøndelag i år heller, ifg. kjøreplanen deres har de én, og han kjører kun i Stjørdalsområdet.

Jeg hørte han på Byåsen i dag.
Lenke til kommentar

At firefox sine extensions som skal erstatte Opera er så "flaky". F.eks. gestures funker ikke hvis man prøver den rett etter å ha gått til en ny side, før den har begynt å laste inn. Men det er da man trenger gesturen for å bytte til en ny tab, mens man venter på at den skal laste inn.

Klikk på tab aktiv for å veksle mellom tabber husker bare to tabber.

Gestures virker ikke tilfeldig eller i enkelte sammenhenger.

Lenke til kommentar

 

Den norske isbilen er langt fra det samme, hovedsakelig fordi de prøver å få folk til å avsky en bit av "Allegretto tranquillo e graizoso" ved å spille den om og om og om igjen som jingle. De har nesten ingen kjørere i Trøndelag i år heller, ifg. kjøreplanen deres har de én, og han kjører kun i Stjørdalsområdet.

Jeg hørte han på Byåsen i dag.

 

Jeg trodde jeg hørte ham på Orkanger, men det viste seg bare at det var sangen som kom på i spillelista mi da jeg våknet. Ingen andre hadde hørt eller sett noe, og de hadde vært ute i flere timer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Bråkette naboer, argh naboene ved siden av som har bodd her i et år har så høy musikk opp til natta flere ganger i måneden, rene konsert hallen!

Jeg har noen i et annet hus (!) som lagde bass helt inn i leiligheten min igjennom en madrass(!) og to (!) dører. Jeg lot dem ha fest, men når de holder på i dagliglivet så ble det for drøyt.

 

Det jeg gjorde var å henge opp en plakat:

Til deg med bassen som plager naboene. Vennligst slutt.

 

Og det hjalp faktisk. De tenkte kanskje ikke på at de forstyrret noen.

 

Hva var det med en madrass og to dører?

 

Hva var det du mente med pannakaka?

 

 

Jeg er veldig nysgjerrig på hvor godt naboene hører musikken jeg spiller. Altså, hvor går grensen før naboen hører musikken min. Blokken er splitter ny, så jeg vil anta at lydisolasjonen er hakket bedre enn i gamle blokker?

 

Jeg har fått én naboklage, men tror det skyldes mange folk i gangen, mer enn musikken. (Nach på natten)

Hvorfor bruker ikke folk bare ørepropper? vi bor faktis i 2014...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...