Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips for søvnløshet:

- Slapp av i ansiktsmuskulaturen

- Spenn og slapp av i armer og ben

- Fokuser på din egen pust, dette hjelper deg også å få tankene bort fra ting som eventuelt plager en

De tre i kombinasjon pleier (som regel, men ikke alltid) å virke for meg, og jeg har slitt med søvnvansker stort sett hele livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åh, ja. Det å strekke seg skikkelig gir en avslappende følelse i hele kroppen. Og det å fokusere på pusten er også veldig avslappende. Lyden av rolig pust er faktisk en av de koseligste lydene å høre på.

 

Delvis, svart te er en søtere te enn grønn te. Te med fruktsmak er ofte svart te. Forskjellen ligger i måten tebladene er bearbeidet på. Grønne te kommer fra teblader som bare har visnet halvveis og så oppvarmet til ca. 200 grader for å hindre fermentering. Svart te, derimot, kommer fra blader som har fått visne helt, så lagt for å fermentere slik at den får den søte smaken den er kjent for, så blir den oppvarmet for å avslutte prosessen. Altså er det fermenteringen av bladene som utgjør forskjellen mellom teene.

Begge typene inneholder mye av de samme stoffene (antioksidanten polyphenol, catechiner, flavonoler, theaflaviner og thearubiginer), men grønn te inneholder høyere konsentrasjon av en catechin ved navn EGCG.

 

På grunn av mangelen på catechiner i svart te, trodde forskere før at den ikke var like sunn som grønn te, men nå har de funnet ut at svart te har sine positive virkninger på helsen, akkurat som grønn te.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Filmer og serier. Det er så mye jeg må pine meg gjennom fordi det er en greie man ofte gjør med andre når det skjer lite. Mediocre filmer, sitcoms som ikke er morsomme, osv.

Sitter alltid å venter på at det skal bli ferdig...

 

Skulle ønske jeg ble underholdt av en helt vanlig actionfilm, men det finnes virkelig ikke noe som er kjedeligere å se på enn filmer som er helt average.

 

Prøver å foreslå noen filmer, men nei, de er "for gamle". 4 år gammel? Ja fy faen den er gammel, jævla sokkehuer

 

Antique Road Show kan jeg sitte lenge å se på derimot...

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er på smertestillende nr. 2 i dag nå og den bør helst hjelpe! Har sittet med en forferdelig skarp smerte i kjeven i hele dag og de siste timene er det blitt så ille at jeg knapt klarer å fokusere på andre ting. Lykke til med søvnen i natt, liksom...

Lenke til kommentar

Hvis man ikke klarer å la motorsaga/hammeren/gressklipperen ligge til litt ute på dagen på søndag eller til mandag, så burde man finne på mer ellers i uka. Vi som faktisk jobber 5, trener 6-7 dager i uken og samtidig er sosiale på lørdag trenger søvn på søndag morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...